    From: <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież ? dokonana przez pracownika
    Date: Fri, 2 Jan 2004 19:42:51 +0100

    > sklepu coś co jest na wyposazeniu i kosztuje 500 zł , miał oddać
    następnego
    > dnia i naturalnie nie oddał .Dowiedziałam się o tym przypadkiem 29.12 ,
    > dzisiaj dowiedziałam się , ze kierownik sklepu o tym wiedział , ale nie
    > powiedział .... Ręce opadają po prostu .

    Co do zasady samowolne korzystanie z urzadzen i maszyn pracodawcy do celow
    prywatnych godzi w obowiazek dbalosci o dobro pracodawcy i moze uzasadniac
    rozwiazanie umowy ze skutkiem natychmiastowym.Ale w tym przypadku przelozony
    wyrazil na to zgode wiec nie ma mowy o samowoli.

    > Według mnie pracownik mnie
    > zwyczajnie okradł , pomijam fakt ze sprzęt , który zabrał potrzebny jest
    do
    > działalności sklepu i w zasadzie powinnam kupić zeby był . Chciałabym
    > odzyskać pieniadze za ten sprzęt , mam naturalnie fakturę na niego , no i
    > świadków ,ze wział i nie oddał

    Nie ma mowy o kradziezy. Najwyzej uzyczyl tego sprzetu i nie oddal w
    wyznaczonym terminie. To jeszcze nie kradziez.

    . Poza tym chciałabym zwolnić go bez
    > zachowania okresu wypowiedzenia na skutek cięzkiego naruszenia obowiązków
    > pracowniczych , nie wiem tylko do końca jak to zrobić .Mam taki plan : 1)
    > wystawić naganę z datą 29.12 ,

    Nie mozesz bez uprzedniego wysluchania pracownika.

    2) zgłosić jutro kradzież na policję ,

    To nie kradziez.
    3)
    > zwolnić go z datą 29.12.12003 ,
    Nie ty decydujesz o chwili zwolnienia ale moment w ktorym pracownik moze
    zapoznac sie z trescia oswiadczenia o rozwiazaniu umowy (w praktyce chwila
    doreczenia mu oswiadczenia)

    4) przy pensji za sgrudzień czyli 10.01
    > potrącić kwotę za sprzęt czyli 490 zł .

    Nie wolno Ci potracic bez tytulu egzekucyjnego lub zgody pracownika

    >Dodam , ze to
    dosyć delikatna rzecz
    > i tak naprawdę nie chcę jej z powrotem , bo nie wiem czy jej np. nie
    popsuł
    > w domu i czy za 2 dni nie będę musiała kupować nowej .
    Tak, tak:) Zawsze mozna sprawdzic.

    Wymówienie wysłałabym
    > jutro , no i nie wiem , czy mogę tak zrobić bo on jest teraz na zwolnieniu
    ,
    > ale data byłaby grudniowa

    Wypowiedziec nie mozesz. Rozwiazac ze skutkiem natychmiastowym mimo
    niezdolnosci do pracy mozna ale w tym przypadku to nie jest uzasadnione w
    mojej ocenie.

    Prawie wszystko

    Dan.