  • 31. Data: 2006-04-13 16:06:06
    Temat: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Naprawdę uważasz, że dany ośrodek medyczny jest przynależny tylko jednej
    > firmie i nie jest w stanie przeprowadzić badań lekarskich pracowników
    > innych firm? Albo odwrotnie - że dana firma może korzystać z usług tylko i
    > wyłącznie jednego ośrodka medycznego?

    To ... kto bedzie badał osoby ubiegające się o pracę , pracowników danego
    przedsiębiorstwa .... określa umowa pomiędzy osrodkiem medycyny pracy a
    pracodawcą

    > I w jaki sposób przyczynił się do uzyskania przychodu?
    > Wioząc tyłek prezesa z salonu do firmy? ;-)

    Czy masz kompleks dupy prezesa ??????

    > Jak wyżej. Rozbity samochód też nie przynosi żadnego dochodu :)

    jeszcze raz ...... środek trwały był użytkowany w działalności firmy .......
    o osobie ubiegającej się o pracę ... nie wspomniałeś ... :))))) Ty mnie nie
    chcesz zrozumieć

  • 32. Data: 2006-04-13 16:07:19
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Wyobraź sobie, że rozmawiasz także z pracownikiem, którego pracodawca
    > zatrudnia po to, żeby w takich sprawach mu radzić. Po godzinach bezpłatnie
    > udzielam takich porad pewnym oto pracodawcom ;-PP

    Tego własnie nie mogę sobie wyobrazić :))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 33. Data: 2006-04-13 16:37:43
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1lt0t$f06$1@nemesis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > To ... kto bedzie badał osoby ubiegające się o pracę , pracowników
    > danego przedsiębiorstwa .... określa umowa pomiędzy osrodkiem
    > medycyny pracy a pracodawcą

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    Może nieco rozjaśnię.
    Jest firma A "Sprzątanie na wysokościach", która ma podpisaną umowę z
    placówką medyczną ABC.
    I jest firma B "Malowanie na wysokościach", która ma podspisaną umowę z
    placówką medyczną XYZ.
    Były pracownik firmy A, pan Kowalski, stara się o przyjęcie do firmy B.
    Pracodawca B każe mu przynieść zaświadczenie lekarskie, więc przynosi mu to,
    które dostał kiedyś w placówce ABC. Dlaczego uważasz, ze pracodawca B ma
    prawo żądać, by Kowalski przeszedł badania na własny koszt w placówce XYZ,
    jeśli:
    1.) ma już takie zaświadczenie
    2.) badania będą dla niego zbyt kosztowne
    3.) nie jest w żaden sposób powiązany z firmą B i nie ma żadnej gwarancji,
    że dostanie w niej pracę
    Owszem, pracodawca B może sobie zażyczyć, by badania przeprowadziła placówka
    XYZ (bo wtedy będzie spokojniejszy), ale w takiej sytuacji zobowiązany jest
    za takie badania zapłacić. Jeśli nie chcesz zgodzić się, że tak nakazuje
    prawo, to uznaj chociaż, że tak nakazuje zwykła, ludzka przyzwoitość.
    I jeszcze jedno - niezależnie od tego, czego sobie zażyczy pracodawca B, to
    przyjmując Kowalskiego do pracy i podpisując z nim umowę MUSI zlecić
    przeprowadzenie badań wstępnych, choćby nawet zaświadczenie, które mu
    przyniósł Kowalski było sprzed tygodnia i miało ważność przez trzy lata.

    > Czy masz kompleks dupy prezesa ??????

    To też nie jest odpowiedź na moje pytanie.

    > jeszcze raz ...... środek trwały był użytkowany w działalności firmy

    Nie był. Został kupiony i na drugi dzień rozbity.
    Czy zakup i rozbicie jest_użytkowaniem_samochodu przyczyniającym się do
    uzyskania przychodu?

    > :))))) Ty mnie nie chcesz zrozumieć

    Ależ ja rozumiem o co Ci chodzi, tyle tylko, że uważam, iż nie masz racji.
    I tego z kolei Ty nie potrafisz zrozumieć :)

    --
    Nixe

  • 34. Data: 2006-04-13 22:24:40
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    Użytkownik "fart" napisal:

    >W końcu moje działanie było poddane co najmniej >pieciu kontrolującym
    >inspektorom ... i żaden mi nie zarzucił niezgodnego z >prawem postępowania
    >.... chociaż to tez nie jest wykładnia :))

    Z praktyki jest tak jak napisal fart,
    za badania okresowe pracownikow placi pracodawca,
    za badania wstepne, ksiazeczke zdrowia placi PRZYSZLY pracownik.
    Np. w sklepach spoz. pracownicy ktorzy nie maja aktualnych ksiaz. zdrowia
    nie moga pracowac a pracodawca nie moze dopuscic ich do pracy. Czyli
    zatrudnic.

  • 35. Data: 2006-04-13 22:26:46
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > za badania wstepne, ksiazeczke zdrowia placi PRZYSZLY pracownik.
    może wstępnie płaci pracownik, ale koszty te rozlicza później z pracodawcą
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 36. Data: 2006-04-13 22:32:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1mipj$819$1@atlantis.news.tpi.pl astoja
    <a...@n...pl> pisze:

    > za badania wstepne, ksiazeczke zdrowia placi PRZYSZLY pracownik.
    Bzdura. Tym dziwniejsza, że w tym wątku podano odniesienia do przepisów
    prawa.
    Z czytaniem nie wychodzi, czy jakaś inna ułomność?

    Jotte

  • 37. Data: 2006-04-14 05:35:24
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > przeprowadzenie badań wstępnych, choćby nawet zaświadczenie, które mu
    > przyniósł Kowalski było sprzed tygodnia i miało ważność przez trzy lata.

    Uzupełnię Twoją rozjaśnioną wypowiedź:
    Firma A "Sprzątanie na wysokościach" daje ogłoszenie do prasy, że ogłasza
    nabór pracowników do pracy na wysokości.
    Firma od osób ubiegających się o pracę będzię rządać okazania zdjęcia, daty
    urodzenia, zaświadczenia o raku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania
    pracy na wysokości, potwierdzenia, że ma kwalifikacje do pracy na wysokości.
    Zgłasza się 600 osób.
    Każda z nich dzierży w ręce rachunek od lekarza za badania i zapondala do
    kasy po zwrot ...... ale oni nie są jeszcze pracownikami .... pracodawca
    zgodnie z Twoim tokiem myślenia wypłaca pieniądze a następnie przystępuje do
    rozmów ....... nie, nie ... wybacz .... ale tu jest brak sensu i logiki.

    Jest natomiast logika w następującym postępowaniu ....
    600 osób udaje się na przesłuchanie .... a następnie 50 osób spośród 600,
    które zostały zakwalifikowane i stały się pracownikami otrzymuje zwrot
    kosztów badań ........ to chyba jasne

    > To też nie jest odpowiedź na moje pytanie.

    > Nie był. Został kupiony i na drugi dzień rozbity.
    > Czy zakup i rozbicie jest_użytkowaniem_samochodu przyczyniającym się do
    > uzyskania przychodu?

    Srodek trwały był użytkowany w firmie ....
    osoba ubiegająca się o pracę nawet nie weszła na teren zakładu .....

    Samochód jeździł .... osoba nie pracowała
    i nie jest ważne ... ile jeździł .... został wprowadzony do rejestru
    środków trwałych i był UŻYTKOWANY W DZIAŁALNOŚCI
    a osoba ubiegająca się o pracę nigdzie nie figurowała w żadnej ewidencji
    firmy nie figurowała ..... przyniosła do firmy tylko zaświadczenie od
    lekarza za które została jej wypłacony zwrot kosztów ..... nie widzę
    podstaw !!!!!! .......
    a idąc twoi tokiem postpowania to zaświadczenie to należy oddać osobie
    ybiegającej się o pracę :)))))))))))

    Pozdrawiam
    fart

  • 38. Data: 2006-04-14 06:45:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    astoja wrote:

> [...]
    > Np. w sklepach spoz. pracownicy ktorzy nie maja aktualnych ksiaz. zdrowia
    > nie moga pracowac a pracodawca nie moze dopuscic ich do pracy. Czyli

    Nigdy z czyms takim sie osobiscie nie spotkalem, bo takich pracodawcow
    omijam szerokim lukiem...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 39. Data: 2006-04-14 12:36:43
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    astoja <a...@n...pl> pisze:

    > Z praktyki jest tak jak napisal fart,

    "Z praktyki" jest wiele różnych rzeczy.
    Co nijak nie oznacza, że jest to zgodne z prawem.

    --
    Nixe

  • 40. Data: 2006-04-15 16:09:46
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Nixe" wystukal:
    > Co nijak nie oznacza, że jest to zgodne z prawem.

    Tak ale zatrudnienie pracownika ktory ma wszelkie badania wydane np. rok
    temu nadal wazne - nie jest niezgodne z prawem.
    Ludzie skladaja cv maja tam napisane:
    mam takie a takie kwalifikacje...
    mam zaswiad. od lekarza med. pracy nadal wazne (za ktore zaplacil inny
    pracodawca)
    mam to i tamto...

    Tomasz Kaczonowski napisał:
    >Nigdy z czyms takim sie osobiscie nie spotkalem, bo >takich pracodawcow
    >omijam szerokim lukiem...

    Niedlugo pracodawcy zaplaca za cala edukacje pracownika, od przedszkola
    zaczynajac.
    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, polecam jako dobra rozrywke
    zatrudnic sobie kilku pracownikow i rygorystycznie stosowac przepisy prawa.