    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Date: Thu, 13 Apr 2006 18:37:43 +0200

    W wiadomości <news:e1lt0t$f06$1@nemesis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > To ... kto bedzie badał osoby ubiegające się o pracę , pracowników
    > danego przedsiębiorstwa .... określa umowa pomiędzy osrodkiem
    > medycyny pracy a pracodawcą

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    Może nieco rozjaśnię.
    Jest firma A "Sprzątanie na wysokościach", która ma podpisaną umowę z
    placówką medyczną ABC.
    I jest firma B "Malowanie na wysokościach", która ma podspisaną umowę z
    placówką medyczną XYZ.
    Były pracownik firmy A, pan Kowalski, stara się o przyjęcie do firmy B.
    Pracodawca B każe mu przynieść zaświadczenie lekarskie, więc przynosi mu to,
    które dostał kiedyś w placówce ABC. Dlaczego uważasz, ze pracodawca B ma
    prawo żądać, by Kowalski przeszedł badania na własny koszt w placówce XYZ,
    jeśli:
    1.) ma już takie zaświadczenie
    2.) badania będą dla niego zbyt kosztowne
    3.) nie jest w żaden sposób powiązany z firmą B i nie ma żadnej gwarancji,
    że dostanie w niej pracę
    Owszem, pracodawca B może sobie zażyczyć, by badania przeprowadziła placówka
    XYZ (bo wtedy będzie spokojniejszy), ale w takiej sytuacji zobowiązany jest
    za takie badania zapłacić. Jeśli nie chcesz zgodzić się, że tak nakazuje
    prawo, to uznaj chociaż, że tak nakazuje zwykła, ludzka przyzwoitość.
    I jeszcze jedno - niezależnie od tego, czego sobie zażyczy pracodawca B, to
    przyjmując Kowalskiego do pracy i podpisując z nim umowę MUSI zlecić
    przeprowadzenie badań wstępnych, choćby nawet zaświadczenie, które mu
    przyniósł Kowalski było sprzed tygodnia i miało ważność przez trzy lata.

    > Czy masz kompleks dupy prezesa ??????

    To też nie jest odpowiedź na moje pytanie.

    > jeszcze raz ...... środek trwały był użytkowany w działalności firmy

    Nie był. Został kupiony i na drugi dzień rozbity.
    Czy zakup i rozbicie jest_użytkowaniem_samochodu przyczyniającym się do
    uzyskania przychodu?

    > :))))) Ty mnie nie chcesz zrozumieć

    Ależ ja rozumiem o co Ci chodzi, tyle tylko, że uważam, iż nie masz racji.
    I tego z kolei Ty nie potrafisz zrozumieć :)

    --
    Nixe