    From: "fart" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Date: Fri, 14 Apr 2006 07:35:24 +0200

> [...]
    > placówka XYZ (bo wtedy będzie spokojniejszy), ale w takiej sytuacji
    > zobowiązany jest za takie badania zapłacić. Jeśli nie chcesz zgodzić się,
    > że tak nakazuje prawo, to uznaj chociaż, że tak nakazuje zwykła, ludzka
    > przyzwoitość.
    > I jeszcze jedno - niezależnie od tego, czego sobie zażyczy pracodawca B,
    > to przyjmując Kowalskiego do pracy i podpisując z nim umowę MUSI zlecić
    > przeprowadzenie badań wstępnych, choćby nawet zaświadczenie, które mu
    > przyniósł Kowalski było sprzed tygodnia i miało ważność przez trzy lata.

    Uzupełnię Twoją rozjaśnioną wypowiedź:
    Firma A "Sprzątanie na wysokościach" daje ogłoszenie do prasy, że ogłasza
    nabór pracowników do pracy na wysokości.
    Firma od osób ubiegających się o pracę będzię rządać okazania zdjęcia, daty
    urodzenia, zaświadczenia o raku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania
    pracy na wysokości, potwierdzenia, że ma kwalifikacje do pracy na wysokości.
    Zgłasza się 600 osób.
    Każda z nich dzierży w ręce rachunek od lekarza za badania i zapondala do
    kasy po zwrot ...... ale oni nie są jeszcze pracownikami .... pracodawca
    zgodnie z Twoim tokiem myślenia wypłaca pieniądze a następnie przystępuje do
    rozmów ....... nie, nie ... wybacz .... ale tu jest brak sensu i logiki.

    Jest natomiast logika w następującym postępowaniu ....
    600 osób udaje się na przesłuchanie .... a następnie 50 osób spośród 600,
    które zostały zakwalifikowane i stały się pracownikami otrzymuje zwrot
    kosztów badań ........ to chyba jasne

    > To też nie jest odpowiedź na moje pytanie.

    > Nie był. Został kupiony i na drugi dzień rozbity.
    > Czy zakup i rozbicie jest_użytkowaniem_samochodu przyczyniającym się do
    > uzyskania przychodu?

    Srodek trwały był użytkowany w firmie ....
    osoba ubiegająca się o pracę nawet nie weszła na teren zakładu .....

    Samochód jeździł .... osoba nie pracowała
    i nie jest ważne ... ile jeździł .... został wprowadzony do rejestru
    środków trwałych i był UŻYTKOWANY W DZIAŁALNOŚCI
    a osoba ubiegająca się o pracę nigdzie nie figurowała w żadnej ewidencji
    firmy nie figurowała ..... przyniosła do firmy tylko zaświadczenie od
    lekarza za które została jej wypłacony zwrot kosztów ..... nie widzę
    podstaw !!!!!! .......
    a idąc twoi tokiem postpowania to zaświadczenie to należy oddać osobie
    ybiegającej się o pracę :)))))))))))

    Pozdrawiam
    fart