  • 1. Data: 2006-04-12 07:38:42
    Temat: programy prywatne - firmowe
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    witam!

    jestem tuż przed podpisaniem umowy darowizny oprogramowania
    chcę w ten sposób nabyć oprogramowanie graficzne,
    wykluczające możliwość zarabiania na przekazywaniu go dalej

    na kogo powinienem podpisać umowę?
    firmę, czy osobę będącą właścicielem firmy
    (czy to to samo)

    chodzi mi o to,
    co powinienem wpisać w pierwszej części umowy:
    "umowa zawarta pomiędzy firmą.... reprezentowaną przez...
    zwaną(ym?) dalej Darczyńcą, a firmą (czy nazwisko) reprezentowaną przez
    (nazwisko) zwaną(ym?)dalej Obdarowanym"

    w umowie nie ma żadnych osób trzecich,
    tylko właściciele obu firm

    z góry dziekuję za pomoc!
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-04-12 11:12:53
    Temat: Re: programy prywatne - firmowe
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    takeshin napisał(a):
    > witam!
    >
    > jestem tuż przed podpisaniem umowy darowizny oprogramowania
    > chcę w ten sposób nabyć oprogramowanie graficzne,
    > wykluczające możliwość zarabiania na przekazywaniu go dalej

    hm... jeśli coś przekażesz jako darowiznę, to to coś należy do
    obdarowanego i nie masz możliwości zabronić mu żeby robił z tym co tylko
    mu się podoba.
    Inna sprawa, że na oprogramowanie pewnie masz licencję, a nie prawo
    własności i nie wiem czy tak łatwo możesz zrobić darowiznę

  • 3. Data: 2006-04-12 12:33:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    sg wrote:

    > hm... jeśli coś przekażesz jako darowiznę, to to coś należy do
    > obdarowanego i nie masz możliwości zabronić mu żeby robił z tym co
    > tylko mu się podoba.

    Napisał, że chce nabyć. Więc raczej będzie obdarowanym a nie darczyńcą

  • 4. Data: 2006-04-12 17:35:06
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    jureq napisał(a):

    > Napisał, że chce nabyć. Więc raczej będzie obdarowanym a nie darczyńcą

    OK, ale czy zbycie licencji na coś, w momencie gdy w wielu licencjach
    jest napisane, że zbyć ich nie można, jest skuteczne, czyli czy w ten
    sposób można taki program nabyć