  • 1. Data: 2006-04-12 02:00:40
    Temat: Przekształcenie w odrębą własność lokalu spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Witam wszystkich, ktorzy moga mi pomoc!

    Moja mama jest wlascicielka mieszkania wlasnosciowego ze spoldzielczym prawem
    wlasnosciowym do lokalu, ktore znajduje sie w wierzowcu, starym budownictwie.
    Kupila te mieszkanio ponad 10 lat temu. Jest czlonkiem spoldzielnii, ktora
    naprawde daje wszystkim do wiwatu po dziurki w nosie. Chcielismy zrobic ksiege
    wieczysta do tego mieskzania i nie chcemy, aby spoldzielnia miala jakie kolwiek
    prawa do tego mieszkania i chcielibysmy je przeksztalcic w w odrebna, pelna
    wlasnosc. Czy po zlozeniu wniosku dlugo mozna czekac na odpowiedz ze
    spoldzielnii (wyczytalem w przepisach ustawy o spoldzielniach mieszkaniowych, ze
    moze to potrfac 24 miesiace nawet!!) ? Czy po uzyskaniu odrebnej, pelnej
    wartosci mieszkania mozna wystapic po ksiege wieczysta i mama bedzie jedynym
    wlascicielem mieszkania?? Czy mozna na jakies haczyki ze strony spoldzielnii
    liczyc po zlozeniu wniosku o odrebna, pelna wlasnosc?? Czy po uzyskaniu juz tej
    odrebnej, pelnej wartosci mozna wystapic ze spoldzielnii mieszkaniowej i
    odzyskac wklad lokatorski do spoldzielnii ?? Czy bedzie mozna wystapic od
    spoldzielnii o jakas czesc kasy, jaka spoldzielnia dostaje za reklamy wywieszone
    na wierzowcu, w ktorym znajduje sie mieszkanie?

    Prosze o opinie i odpowiedz osob, ktore to przechodzily.

    Prosze rowniez o wszelkie wskazowki jak walczyc ze spoldzielnia, bo mamy juz ich
    dosyc.

  • 2. Data: 2006-04-12 15:57:15
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > kolwiek
    > prawa do tego mieszkania i chcielibysmy je przeksztalcic w w odrebna,

    Księge wieczystą możesz ustanowić także dla spółdzielczego własnościowego
    prawa do lokalu, ale oprócz obciążenia hipotecznego nie jest to potrzebne.
    Na wniosek członka spółdzielni można sie ubiegać o ustanowienie odrębnej
    własności. Wtedy z automatu urządzana jest księga wieczysta. Ale jest mały
    kruczek - spółdzielnia musi mieć uregulowany stan prawny gruntu pod
    budynkiem, bez tego nie ma takiej opcji by wyodrebnić lokal. Poza tym tak
    naprawdę to nie ma znaczenia czy jest to spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu czy tez odrębna własność. Nawet w przypadku upadku spółdzielni prawo
    spółdzielcze nie wchodzi do masy upadłosciowej (a własciwie prawo własności
    spółdzielni).

> [...]
    > moze to potrfac 24 miesiace nawet!!) ? Czy po uzyskaniu odrebnej, pelnej
    > wartosci mieszkania mozna wystapic po ksiege wieczysta i mama bedzie

    Jak już pisałem jest to robione z automatu przez notariusza (odpowiedni
    wniosek do sądu).

    Czy mozna na jakies haczyki ze strony spoldzielnii
    > liczyc po zlozeniu wniosku o odrebna, pelna wlasnosc??

    Haczyk opisany powyżej.

    Czy po uzyskaniu juz tej
    > odrebnej, pelnej wartosci mozna wystapic ze spoldzielnii mieszkaniowej i
    > odzyskac wklad lokatorski do spoldzielnii ??

    Wystąpić tak, odzyskać nie. Spółdzielnia w dalszym ciągu bedzie zarządcą
    budynku dopóki 100% mieszkań nie bedzie wyodrębnionych. W praktyce
    niemozliwe.

    Czy bedzie mozna wystapic od
    > spoldzielnii o jakas czesc kasy, jaka spoldzielnia dostaje za reklamy
    > wywieszone
    > na wierzowcu, w ktorym znajduje sie mieszkanie?

    Jest to uwzględniane w opłatach eksploatacyjnych. Członkowie spółdzielni
    partycypują w dochodach uzyskiwanych przez spółdzielnię. Jak wystąpisz ze
    spółdzielni to te opłaty moga zostac podwyższone.

    > Prosze o opinie i odpowiedz osob, ktore to przechodzily.
    >
    > Prosze rowniez o wszelkie wskazowki jak walczyc ze spoldzielnia, bo mamy
    > juz ich
    > dosyc.

    W dalszym ciągu nie widze jak ustanowienie odrebnej własności ma coś zmienic
    w stosunkach ty-spółdzielnia.

  • 3. Data: 2006-04-12 17:28:15
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Jest to uwzględniane w opłatach eksploatacyjnych. Członkowie spółdzielni
    > partycypują w dochodach uzyskiwanych przez spółdzielnię. Jak wystąpisz ze
    > spółdzielni to te opłaty moga zostac podwyższone.

    Czynsz byl taki sam przed powieszeniem multum reklam na scianach budynku, a
    nawet zwiekszony w niedlugim czasie, wiec nie wiem czy tu cokolwiek uwzglednili.

    > W dalszym ciągu nie widze jak ustanowienie odrebnej własności ma coś zmienic
    > w stosunkach ty-spółdzielnia.

    Np to, ze nie beda mogli mnie wyrzucic z mieszkania z 6 miesiecznym
    wypowiedzeniem i zaplaca mi za mieszkanie po psich pieniadzach.

  • 4. Data: 2006-04-12 17:52:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Np to, ze nie beda mogli mnie wyrzucic z mieszkania z 6 miesiecznym
    > wypowiedzeniem i zaplaca mi za mieszkanie po psich pieniadzach.

    Nie ma takiego prawa, więc nie ma o co sie martwić.

  • 5. Data: 2006-04-13 05:43:56
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Nie ma takiego prawa, więc nie ma o co sie martwić.

    To po co wymyslona odrebna wlasnosc ?? Czynsz nie moze zwiekszyc sie po
    wystapieniu ze spoldzielnii, wiec i tak wystepujemy. Mamy dosc tych frajerow.

  • 6. Data: 2006-04-13 07:29:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > To po co wymyslona odrebna wlasnosc ?? Czynsz nie moze zwiekszyc sie po
    > wystapieniu ze spoldzielnii, wiec i tak wystepujemy. Mamy dosc tych
    > frajerow.

    ROTFL!!! I co ci to da?

  • 7. Data: 2006-04-13 10:25:28
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...pl>

    wiadomości news:443df91d$0$8064$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > ROTFL!!! I co ci to da?

    Spółdzielców należy dzielić na członków oraz kombinatorów,cwaniaków którzy
    tylko myślą jak żyć cudzym kosztem.
    To oni zmieniają przepisy i za każdym razem coś dla siebie załatwią .
    To tak samo jak z Polską, była budowana przez 35 lat jako dobro społeczne.
    Dzisiaj jest sprzedawane przez tych co to dobro społeczne (bloki, fabryki,
    huty, drogi, potężne elektrownie i kopalnie) nazywają komuną. To samo czeka
    spółdzielców jeżeli będą pozwalać sobie w zmienianiu ich prawa. Spółdzielca
    z krwi i kości.

  • 8. Data: 2006-04-14 11:38:46
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > ROTFL!!! I co ci to da?

    Nie znasz odpowiedzi na moje pytanie, bo bys odpowiedzial jaka jest roznica
    miedzy spoldzielczym wlasnosciowym, a odrebna wlasnoscia. Bo jakas musi byc,
    skoro ja wprowadzili w zycie.

  • 9. Data: 2006-04-14 11:43:35
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > spółdzielców jeżeli będą pozwalać sobie w zmienianiu ich prawa. Spółdzielca

    No i spoldzielnia zyje moim kosztem. Wysokie koszta, fundusz remontowy to place,
    a co wyremontowali przez ostatnie 30 lat ??? Sciane pomaluja raz na 10 lat. Okna
    zmienili, ktore robila firma brata prezesa. To prezes i zarzad spoldzielni
    powinny byc dla nas i w naszym interesie dzialac, a oni rzadzic chca nami, ale
    chyba to my ich powolywalismy?? Pozatym jest demokracja, wole nie byc w tej
    spoldzielnii. Bede placil czynsz i mial swoje mieszkanie, a nie spoldzialnia
    moje. Jutro juz skladam wniosek o przeniesienia na odrebna wlasnosc mieszkania.

  • 10. Data: 2006-04-14 13:16:52
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...pl>

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    roznica
    > miedzy spoldzielczym wlasnosciowym, a odrebna wlasnoscia. Bo jakas musi
    Jeżeli jest prawda co piszesz o prezesie to szybko zrozumiesz różnice, jak
    stworzą astronomiczne koszty na twoim budynku a ty będziesz musiał zapłacić
    koszt całkowity dzielony przez łączny metraż budynku razy twoje metry. A to
    może być sumka na którą ciebie nie będzie stać. I co wtedy, na pewno poznasz
    różnice.
    Powodzenia stary spółdzielca
    Czytaj PRAWO SPÓŁDZIELCZE art..59 nad tym trzeba pracować a na pewno cię nie
    wykolegują