  • 11. Data: 2005-01-18 10:15:47
    Temat: Re: "kontrpozew" w sprawie alimentacyjnej
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cshhvr$nbi$1@news.onet.pl...
    > Tomasz napisał(a):

    > W odpowiedzi na pozew nie możesz. (a w zasadzie możesz pisać wszystko co
    ci przyjdzie do głowy, ale
    > to nic nie da).

    napewno?

    > Albo składasz powództwo wzajemne i wtedy obie sprawy bedą rozpoznawane
    łaćznie, albo skałdasz
    > odrębny pozew.

    zgadza sie jednak z powyzsza sytuacja sie nie zgodze jezeli napisze co mu
    przyjdzie do glowy :) plus ze wnosi o podwyzszenie z kwoty do kwoty wraz z
    uzasadnieniem i dowodami w sprawie sprawa jako z urzedu moze byc
    zakwalifikowana jako pozew wzajemny lub sad wezwie do uzupelnienia brakow
    formalnych poprzez wypowiedzenie sie w tej kwestii

    Sandra

  • 12. Data: 2005-01-18 10:19:11
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    sandra napisał(a):

> [...]
    > zakwalifikowana jako pozew wzajemny lub sad wezwie do uzupelnienia brakow
    > formalnych poprzez wypowiedzenie sie w tej kwestii

    Może to jest szerokie i głębokie. Może sąd go wezwie, może nie. Zależy od sędziego
    referenta. Część
    nich każe to tylko załączyć do akt i tyle z tego będzie.

    --
    :) Johnson

  • 13. Data: 2005-01-18 12:09:05
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    > Ale po zmianie możliwości *jednego* z zobowiąznych

    *** ???
    W omawianym wypadku mowa jest o jednym zobowiazanym :)

    --
    Pozdr
    miau

  • 14. Data: 2005-01-18 12:16:19
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    > A czemuż to? Przecież jest to zmiana w zakresie możliwości zarobkowych
    zobowiązanego.

    *** "Zakres swiadczen alimentacyjnych zalezy od usprawiedliwionych potrzeb
    uprawnionego *ORAZ* od zarobkowych i majatkowych mozliwosci zobowiazanego".

    Chodzi o slowo "oraz" Panowie.
    A jezeli potrzeby uprawnionego sie nie zwiekszyly? A moze nawet zmniejszyly
    [np. dodatkowy dochod]? - to Waszym zdaniem fakt "wiekszej pensji"
    zobowiazanego bedzie przeslanka do podwyzszenia alimentow w tym przypadku?

    --
    Pozdr
    miau

  • 15. Data: 2005-01-18 12:43:22
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    miau wrote:

> [...]
    > [np. dodatkowy dochod]? - to Waszym zdaniem fakt "wiekszej pensji"
    > zobowiazanego bedzie przeslanka do podwyzszenia alimentow w tym przypadku?

    No wiec przypominam o ORAZ...

    Potrzeby sie moze i zmniejszyly, ale zwiekszyly sie mozliwosci
    zoboiwazanego...

    Boguslaw

  • 16. Data: 2005-01-18 13:13:23
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Może to jest szerokie i głębokie.

    Morze pewnie tak:)

    Może sąd go wezwie, może nie.

    aha rozumiem to znakiem tego, ze sedzia zapozna sie tylko z czescia
    odpowiedzi ? ta druga czesc pisma zostawi bez podejmowanych decyzji ?
    rozumiem .Czesc

    > nich każe to tylko załączyć do akt i tyle z tego będzie.

    no fakt a stronie nie bedzie wolno tego podwazac , ze sedziego referenta nie
    obchodzi druga czesc pisma . Chyba masz racje :(

  • 17. Data: 2005-01-18 13:23:19
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości

    Może sąd go wezwie, może nie.

    powiem wiecej w praktyce sedzia zapozna sie z ta odpowiedzia i jesli nawet
    jak mowisz dol.do akt sprawy to na sali zwroci sie z pytaniem do strony czy
    ta odpowiedz ma takze jak pozew wzajemny gdy odpowiedz bedzie twierdzaca to
    poleci wpisanie sprawy pod nowa sygn. i sprawy polaczy jesli bedzie to
    mozliwe rozpozna je w danym dniu jesli wynikna nowe okolicznosci w sprawie
    odroczy ja z urzedu z terminem na pismie ...a moze sie myle ?

    czesc

  • 18. Data: 2005-01-18 13:25:00
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > odroczy ja z urzedu z terminem na pismie ...a moze sie myle ?

    aha i do koszalina to napewno nie pojdzie

    czesc

  • 19. Data: 2005-01-18 13:41:43
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    sandra napisał(a):

> [...]
    > mozliwe rozpozna je w danym dniu jesli wynikna nowe okolicznosci w sprawie
    > odroczy ja z urzedu z terminem na pismie ...a moze sie myle ?

    Mylisz się:
    - co do nadania nowej sygnatury. Powództwo wzajemne idzie pod starą sygnaturą. Do rep
    wpisuje się co
    do zasady tylko pisma wszczynające postępowanie w sprawie.
    - Powództwo wzajemne (art. 204 kpc) to co innego niż połączenie dwóch odrębnych spraw
    do wspólnego
    rozpoznania i rostrzygniecia (art. 219 kpc).

    --
    :) Johnson

  • 20. Data: 2005-01-18 13:44:00
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    miau napisał(a):
> [...]
    >

    > *** ???
    > W omawianym wypadku mowa jest o jednym zobowiazanym :)

    A ty co wróżka? Skąd pomysł że o nie ma matki?

    --
    :) Johnson