  • 31. Data: 2005-01-18 15:25:38
    Temat: Re: "kontrpozew" w sprawie alimentacyjnej
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    news:csj7mj$h2l$1@helios.nd.e-wro.pl...

    > nie ma jednak przepisu mowiacego , ze dziecko powinno zyc w gorszych
    > warunkach niz jego rodzice zobowiazani do alimentacji

    *** Nie ma.
    Ale zakres "usprawiedliwonych potrzeb dziecka" wyznaczaja dyrektywy zawarte
    w art. 96 kro, co sprawia, ze dostarczanie alimentow ma sprzyjac jego
    prawidlowemu wychowaniu.
    IMHO - nie jest tutaj trafne postulowanie o "rowna stope zyciowa" rodzicow i
    dzieci.

    --
    Pozdr
    miau

  • 32. Data: 2005-01-18 15:27:18
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Użytkownik "miau" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    czy moglabys byc tak mila i podala mi stronke gdzie znajde te w/w IMHO :)
    nie mam pojecia co one wogle w sieci znacza...chetnie poczytalabym :)

    Sandra

  • 33. Data: 2005-01-18 15:36:23
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukaj czegoś na temat tego co znaczy pojęcie
    > "usprawiedliwione potrzeby".

    *** Sam sobie poszukaj - wtedy moze zmienisz zdanie.

    --
    Pozdr
    miau

  • 34. Data: 2005-01-18 15:51:14
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    > Użytkownik "miau" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a ja Tobie powiem tak:) bardzo wielu sedziow jest odmiennego zdania :)

    *** Zgodze sie, ale w granicach przyzwoitosci.
    Sam fakt, ze podwyzszono ojcu pensje np. o 200 zl - IMHO nie bedzie
    uzasadnialo jeszcze dostatecznie podwyzszenia alimentow dla uprawnionego.
    Zreszta nie ma co gdybac, bo i tak w kazdej sytuacji Sad rozpatrzy wszystko
    bardzo wnikliwie i wezmie pod uwage wszystkie przeslanki, a nie tylko
    wysokosc pensji zobowiazanego.

    --
    Pozdr
    miau

  • 35. Data: 2005-01-18 15:55:36
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    > czy moglabys byc tak mila i podala mi stronke gdzie znajde te w/w IMHO :)
    > nie mam pojecia co one wogle w sieci znacza...chetnie poczytalabym :)

    *** IMHO - In My Humble Opinion = moim skromnym zdaniem...

    a tu masz link do skrotow internetowych:
    http://www.republika.pl/krzywish/skroty.htm

    --
    Pozdr
    miau

  • 36. Data: 2005-01-18 16:07:11
    Od: "miau" <k...@N...pl>

> [...]
    > wieku, stanu zdrowia, poziomu wyksztalcenia, pozycji spolecznej czy tez
    > innych okolicznosci faktycznych ?
    > np. tatus jest wlascicielem kilku restauracji a ten biedny student
    chcialby
    > raz do roku np. odwiedzic tate w jednej z nich ale tu pojawia sie problem
    hm
    > nie chce przyniesc tatusiowi wstydu zastanawia sie czy w calych ale juz
    > niezbyt swiezych trampkach powinien to zrobic czy moze pozyczyc od kolegi
    > buty by moc zobaczyc raz na rok ojca ?
    >
    > wiec powiedz mi jakie to sa wg. ciebie usprawiedliwione potrzeby ?

    *** "Usprawiedliwione potrzeby" - to nie tylko nowe trampki dla "biednego
    studenta"
    ale tez nie "jedna z restauracji".
    Mam na mysli sytuacje, gdy wysokosc alimentow naprawde nie bedzie sprzyjac
    celowi dobrego wychowania.
    A jak tatko przestanie placic np. alimenty po 2000 zl miesiecznie, bo
    student ukonczy uczelnie i nie bedzie przygotowany nalezycie do zycia [w
    sensie radzenia sobie] ?
    Kwota alimentow powinna byc bardzo wywazona i IMHO - nie powinna wynosic np.
    2000 zl tylko dlatego, ze tata zarabia np. 6.000 zl
    - czy teraz mnie rozumiesz?

    --
    Pozdr
    miau

  • 37. Data: 2005-01-18 16:42:01
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "miau" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > a tu masz link do skrotow internetowych:
    > http://www.republika.pl/krzywish/skroty.htm

    bardzo dziekuje

    Sandra

  • 38. Data: 2005-01-18 16:51:33
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > - czy teraz mnie rozumiesz?

    doskonale cie rozumiem ale tez wiem jak to wyglada w praktyce i wielu jest
    podobnego zdania jak moje oczywiscie nie biorac pod uwage skrajnych
    przypadkow kiedy obie strony ledwo wiaza koniec z koncem i nie mowie tu tak
    jak wnioskuje z Twojej wypowiedzi o wychowaniu w trzezwosci mlodego
    czlowieka , o inwestowaniu w proznie, mowie o normalnosci wynikajacej z
    pozycji zyciowej zobowiazanych .

    Sandra