  • 1. Data: 2005-01-17 09:53:01
    Temat: Reklamacja - jaki czas na odpowiedź sprzedawcy?
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam!
    Proszę o pomoc w nw. sprawie:
    Kupuje urządzenie, które po miesiącu pada. Oddaję to do sprzedawcy w ramach
    reklamacji. Ile czasu ma sprzedawca by odpowiedzieć mi czy uznaje, bądź nie ową
    reklamację? Wiadomo, że sprzedawca wyśle to urządzenie do producenta który z
    kolei dokona ekspertyzy.
    Słyszałem coś o 2 tygodniowym terminie, w którym musi zdążyć sprzedawca z
    odpowiedzią, w przeciwnym razie "z mocy prawa" zostaje uznana reklamacja. Ale
    oczywiście moge się mylić...
    W miarę możliwości proszę i info.
    Pozdreawiam
    Greo.

  • 2. Data: 2005-01-17 10:43:49
    Temat: Re: Reklamacja - jaki czas na odpowiedź sprzedawcy?
    Od: Operator wtryskarki <o...@v...pl>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > odpowiedzią, w przeciwnym razie "z mocy prawa" zostaje uznana reklamacja. Ale

    2 tygodnie-taki jest termin ale .... dni roboczych czyli w praktyce nie
    wlicza sie weekendow, dodatkowo proponuje przeczytac karte gwarancyjna -
    w wiekszosc napisane jest, ze termin moze ulec przedluzeniu jezeli jest
    potrzeba sprowadzenia czesci. W praktyce po kilku dniach wiadomo czy
    sprzedawca uznaje reklamacje czy nie. W teorii roznie to bywa.

  • 3. Data: 2005-01-17 10:54:28
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

> [...]
    > odpowiedzią, w przeciwnym razie "z mocy prawa" zostaje uznana reklamacja.

    Jeżeli zgłaszasz sprzedawcy "niezgodność z umową" to 14 dni (jeżeli ostatni
    dzień wypada w niedzielę lub dzień wolny, to termin mija w następnym dniu
    roboczym - przepisy o terminie KC)

    Jeżeli zgłaszasz do gwaranta za pośrednictwem sprzedawcy (bo np. tak
    gwarancja stanowi) to tyle, ile zapisano w gwarancji.

    Jeśli to pierwsze i brak odpowiedzi, to reklamacja z mocy ustawy jest przez
    sprzedawce uznana, gdy nie odpowie w terminie 14 dni.

    p.
    W,

  • 4. Data: 2005-01-17 11:30:47
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > odpowiedzią, w przeciwnym razie "z mocy prawa" zostaje uznana reklamacja. Ale

    jeśli podstawą reklamacji jest gwarancja - to ona określa terminy
    jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz "niezgodność z umową" sprzedawca
    ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi (art.8 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej)
    więcej: www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 5. Data: 2005-01-17 13:48:33
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz "niezgodność z umową" sprzedawca
    > ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi (art.8 ustawy o szczególnych

    Owszem gwarancja jest, ale ja nie chcę iść z tym do producenta tylko do
    sprzedawcy odnośnie niezgodności towaru z umową. Czy wystarczy zwykłe
    pokwitowanie i opis przyjęcia do reklamacji czy potrzebne są jakieś urzędowe
    papiery?
    W jaki sposób sprzedawca ma mnie zawiadomić o odpowiedzi? Co sie stanie jeśli
    po np 20 dniach da mi opinię odmowną reklamacji (od producenta)?

    pzdr greo

  • 6. Data: 2005-01-17 20:11:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <6...@n...onet.pl>, g...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > pokwitowanie i opis przyjęcia do reklamacji czy potrzebne są jakieś urzędowe

    Wystarczy pokwitowanie na którym zaznaczono, że z tyt. niezgodności, co
    reklamujesz, czego się domagasz i jak sie z tobą skutecznie skontaktować.

    > W jaki sposób sprzedawca ma mnie zawiadomić o odpowiedzi? Co sie stanie jeśli

    W sposób podany przez ciebie w reklamacji - np. listownie lub
    telefonicznie.

    > po np 20 dniach da mi opinię odmowną reklamacji (od producenta)?

    I tak uznał reklamację za zasadną z powodu przekroczenia terminu.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-01-18 07:21:58
    Od: g...@p...onet.pl

    Dzięki.
    W sumie sytuacja jest taka, że sprzedawca nie otrzymał w terminie odpowiedzi od
    producenta.
    Zapytam z ciekawości: Czy tylko sperzedawca jest na tej operacji stratnu czy
    może wystąpić z roszczeniem regresowym do producenta?
    greo

  • 8. Data: 2005-01-20 13:46:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

> [...]
    > Zapytam z ciekawości: Czy tylko sperzedawca jest na tej operacji stratnu czy
    > może wystąpić z roszczeniem regresowym do producenta?

    Art. 12. u.1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić
    odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek
    jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży
    konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy
    Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

    i teraz dokładne brzmienie Art.8 u.3: Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od
    kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

    Z powyższego MZ nie wynika, że w takim przypadku przysługuje mu regres
    (uznanie żądania nie jest równoznaczne z istnieniem niezgodności),
    więc powinna to raczej regulować umowa pomiedzy sprzedawcą a dostawcą
    danego towaru.

    --
    Marcin