  • 1. Data: 2005-01-17 10:22:43
    Temat: nakaz zapłaty wynagrodzenia a PIT
    Od: "\(Monika B\)" <m...@U...pl>

    Proszę o pomoc.

    Pracowałam u poprzedniego pracodawcy pól roku. Po odejściu z pracy nie
    wypłacono mi ostatniego wynagrodzenia, więc nasłałam na niego Inspekcję
    Pracy, a później założyłam sprawę w Sądzie Pracy, którą wygrałam. W chwili
    obecnej złożyłam prawomocny nakaz zapłaty wynagrodzenia do komornika i
    oczekuję na egzekucję. Nakaz zapłaty opiewa na wynagrodzenie brutto plus
    odsetki. Jednocześnie otrzymałam od pracodawcy PIT-11, na którym wykazano
    niewypłacone wynagrodzenie (zaznaczam, że podatek dochodowy i składki ZUS
    zostały zapłacone przez pracodawcę - zmusiła go do tego Inspekcja Pracy). W
    jaki sposób mam się w tej chwili rozliczyć z podatku. Czy ująć to
    niewypłacone wynagrodzenie na druku PIT-37 ( nie dostałam go fizycznie więc
    nie jest moim przychodem), czy sama mogę skorygować PIT? Wiem, że powinnam
    żądać korekty PIT-u 11, ale nie mogę namierzyć byłego pracodawcy, bo gdzieś
    zniknął.
    Czy ktoś miał taki przypadek? Bardzo proszę o pomoc.