  • 1. Data: 2005-01-17 11:22:23
    Temat: Odwołanie zgłoszenia do OFE
    Od: "Piotr " <p...@g...pl>

    Witam Państwa,

    Czy ktoś może spotkał się z informacjami w jaki sposób "odkręcić" wybór II
    filara.
    Chodzi mi o to,że na poczatku wdrażania reformy emerytalnej wybrałem jako
    sposób oszczedzania na emeryturę II filar + ZUS,ale mogłem niczego nie
    wybierać (mam 55 lat) wtedy emerytura byłaby rozliczana i wypłacana tylko
    przez ZUS.
    W tamtym czasie nie miałem za bardzo pojęcia o tej całej reformie,a na
    dodatek mój kierownik był agentem werbującym do OFE.Nie zapisanie się było
    praktycznie nie możliwe.Po 3 latach straciłem tę pracę,aktualnie jestem na
    zasiłku.
    Według wszelkich znaków na ziemii i niebie leganej pracy w kraju nie
    znajde,więc emerytura będzie bardzo licha.
    Kiedyś czytałem w internecie lub w jakimś czasopiśmie,ze można złożyć jakieś
    oświadczenie,które ma spowodować moją rezygnację z aktualnej formy
    emerytalnej i wrócić do stanu takiego jakbym nigdy nie wybierał OFE.(teraz
    nie mogę tego znaleźć)
    Wtedy miałbym emeryturę naliczaną według starych zasad czyli tylko przez ZUS.

    Czy ktoś z Państwa może wie jak się za to zabrać,ewentualnie może podesłać
    linka do jakichś materiałów na ten temat.
    Z góry bardzo dziękuję.

  • 2. Data: 2005-01-17 15:54:55
    Temat: Re: Odwołanie zgłoszenia do OFE
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Państwa,
    >
    > Czy ktoś może spotkał się z informacjami w jaki sposób "odkręcić" wybór II
    > filara.

    http://www.knuife.gov.pl/su/index.html
    Tutaj poszukaj, ale odkręcenie tej sprawy w przypadku jeżeli nie należysz do
    grupy pracowników mogących skorzystac z wcześniejszych emerytur ze względu
    na szkodliwe warunki pracy (np. górnicy) jest bardzo trudne.

    Jarek