  • 61. Data: 2013-03-14 23:41:25
    Temat: Re: komornik i nie moje konto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Mar 2013, Michał Jankowski wrote:

    > Jak to w ogóle działa, dla 95% ruchomości nie ma żadnych pisanych dokumentów
    > określających właściciela...

    "Jest problem".
    Właściciel który nieostrożnie dopuścił do posiadania swojej
    wlasności przez dłużnika tłumaczy sądowi dlaczego uważa że
    dana rzecz jest jego.

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2013-03-14 23:45:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Mar 2013, Michał Jankowski wrote:

    > Paragon ani gwarancja nie są imienne.

    To w interesującym nas kontekście traktuj je jak papiery
    wartościowe ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2013-03-14 23:56:08
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jeśli syn udostępnia lokal odpłatnie (komornik zajmuje
    > czynsz) to w porządku, dopóki nie zostanie udowodnione
    > że korzysta z telewizora (dowód z "szybkich" odczytów
    > licznika dopuszczamy :>)

    eeee? a jak wlaczy zelazko lub czajnik to znaczy ze wlaczyl TV? :D

    > Uwaga.
    > Nigdzie nie pisałem, że można odebrać nie jego telewizor,
    > ale "prawo do korzystania" - i rzecz jasna takie "sankcyjne"
    > odebranie musiałoby być czasowe.

    Znaczy pisales, ze co mozna odebrac (przyklad poprosze :)

    > Tak.

    > Zgoda, ale w tym drugim ZA COŚ (i *komuś*) należy się wynagrodzenie,
    > płatne do rąk komornika.

    a za co i komu?

    wstawienie tv to akcja jednorazowa, np 3 lata temu :)

    czynsz za powierzchnie magazynowa TV? Czy za co? :)

    > Odwróć pytanie - czy jak najemca zawrze umowę ale nie będzie
    > korzystać z przedmiotu najmu, to będzie mógł nie płacić?

    Coś jak Abo RTV :] tyle, że nie ma umowy, a trzeba placic :D

    > Nie wydaje mi się.
    > A w jego miejsce wchodzi komornik.
    > Poza "przypadkami życiowymi" (znaczy niezbędne do życia
    > i zarabiania, jak w przepisach nt. mienia w postępowaniu
    > komorniczym).

    JEsli wiec zamenimy TV mamy na Laptop mamy, ktory syn uzywa by zarabiac
    na chleb, czynsz, abo rtv - to laptop jest nie do ruszenia :)

    > Nie.
    > Sprawdź w ustawie.
    > Obowiązek pojawia się razem z podatkiem płatnym "wg tabelki".

    Czyli darowanie domu sie lapie ;)

    > Moment.
    > Ale to o czym ja piszę *nie* dotyczy zajmowania samochodu (rzeczy)!
    > Dotyczy zajmowania "prawa do korzystania".

    Ale chyba przeskoczylismy troche :)

    > Nienie - przyłączam się do krytyki Krisa :)
    > Nie wziąłeś pod uwagę CELOWEGO wpuszczenia WIERZYCIELA w koszty.

    Ale moj pomysl jako przyklad byl wymyslony w 5 sekund. Przepisy prawne
    wymagaja dluzszego posiedzenia specjalistów ;)

    To tak jak roznica miedzy napisaniem przepisu na bombę A na serwetce, a
    skonstruowaniu bomby :)

    > Nabywca w zmowie z dłużnikiem "szuka" umowy przez dwa dni,
    > uprzednio będąc "na wyjeździe" (i trzeba poczekać aż wróci).
    > Potem znajduje umowę i wierzyciel jest ugotowany (zaliczką
    > dla komornika, bo dłużnik niby zwróci, ale KIEDYŚ :>)

    Mozna dopuscic warunkowwosc - np. czy wierzyciel sie zgadza na taki
    scenariusz (co moze poskutkowac zajeciem mienia, na ktore rzekoma umowa
    nie istnieje, ale jest ryzyko,z e jak istnieje to...) albo nie :)

    > Przeoczyłeś 'kant' jak wyżej :)

    eee tam ;)

  • 64. Data: 2013-03-14 23:57:14
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No to zapłaci komornikowi tylko drobną kwotę należną za przechowanie :|

    a jak to sie nalicza? :)

  • 65. Data: 2013-03-15 00:12:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.03.2013 21:07, Daniel Pyra pisze:

    > Pomysł niegłupi, ale mogą mieć problem z wypełnieniem karty wzorów
    > podpisów :)

    A jest potrzebna? Ja mam (jeszcze nie zdążyłem wysłać wypowiedzenia)
    konto w Alior Sync założone przez internet. Nic nie podpisywałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2013-03-15 08:14:42
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    > A jest potrzebna? Ja mam (jeszcze nie zdążyłem wysłać wypowiedzenia)
    > konto w Alior Sync założone przez internet. Nic nie podpisywałem.

    A jak tam się uwierzytelniasz? Musisz zrobić przelew z innego banku?

    Pozdr.!
    (D)

  • 67. Data: 2013-03-15 09:42:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.03.2013 08:14, Daniel Pyra pisze:
    > A jak tam się uwierzytelniasz? Musisz zrobić przelew z innego banku?

    Loguję się loginem i hasłem, a przelew podpisuje się kodem z esesmana.
    Ostatni raz coś podpisem porównywanym z kartą wzorów, to robiłem chyba
    10 lat temu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 68. Data: 2013-03-15 11:40:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-14 14:50, Marek Dyjor pisze:

    > pierdolisz... wybacz.
    > znasz wszystkie możliwe przepisy prawa?

    Atakuje mnie komornik za nie moje długi.
    Nie mam pojęcia co robić.
    Idę do prawnika.
    Prawnik widzi szansę przytulenia kosztów w postępowaniu za
    głupie pismo, które spłodzi mu jakiś aplikant w 3 sekundy
    podstawiając tylko dane klienta do szablonu, który z pewnością
    już miał.

    Wszyscy są szczęśliwi łącznie z prawnikiem, któremu sąd zasądzi
    koszty zastępstwa.

    ja w każdej prywatnej sprawie jak widzę możliwość wyszarpania
    kosztów, piszę kwit, *daję znajomemu rpr* do podpisu i dzielimy
    się kosztami po połowie.

    Podpowiem, że wygwiazdkowałem coś umyślnie.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 69. Data: 2013-03-15 19:37:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > "Jest problem".
    > Właściciel który nieostrożnie dopuścił do posiadania swojej
    > wlasności przez dłużnika tłumaczy sądowi dlaczego uważa że
    > dana rzecz jest jego.

    W jakim sensie telewizor mamusi stojący we wspólnie zajmowanym
    mieszkaniu jest posiadany przez syna?

    MJ

  • 70. Data: 2013-03-15 19:39:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-15 19:37, Michal Jankowski pisze:

    > W jakim sensie telewizor mamusi stojący we wspólnie zajmowanym
    > mieszkaniu jest posiadany przez syna?

    "znajduje się w jego władaniu".

    --
    Liwiusz