    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik i nie moje konto
    Date: Thu, 14 Mar 2013 23:56:08 +0100
    <khq9cc$7b5$1@news.task.gda.pl> <khqbqo$2u4$1@node2.news.atman.pl>
    <khqcqe$8h3$6@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <khqhni$8nn$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <khqjeu$ouo$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <khqof4$g3e$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303140942010.1928@quad>
    <khs9nk$jmo$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303142252260.1752@quad>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jeśli syn udostępnia lokal odpłatnie (komornik zajmuje
    > czynsz) to w porządku, dopóki nie zostanie udowodnione
    > że korzysta z telewizora (dowód z "szybkich" odczytów
    > licznika dopuszczamy :>)

    eeee? a jak wlaczy zelazko lub czajnik to znaczy ze wlaczyl TV? :D

    > Uwaga.
    > Nigdzie nie pisałem, że można odebrać nie jego telewizor,
    > ale "prawo do korzystania" - i rzecz jasna takie "sankcyjne"
    > odebranie musiałoby być czasowe.

    Znaczy pisales, ze co mozna odebrac (przyklad poprosze :)

    > Tak.

    > Zgoda, ale w tym drugim ZA COŚ (i *komuś*) należy się wynagrodzenie,
    > płatne do rąk komornika.

    a za co i komu?

    wstawienie tv to akcja jednorazowa, np 3 lata temu :)

    czynsz za powierzchnie magazynowa TV? Czy za co? :)

    > Odwróć pytanie - czy jak najemca zawrze umowę ale nie będzie
    > korzystać z przedmiotu najmu, to będzie mógł nie płacić?

    Coś jak Abo RTV :] tyle, że nie ma umowy, a trzeba placic :D

    > Nie wydaje mi się.
    > A w jego miejsce wchodzi komornik.
    > Poza "przypadkami życiowymi" (znaczy niezbędne do życia
    > i zarabiania, jak w przepisach nt. mienia w postępowaniu
    > komorniczym).

    JEsli wiec zamenimy TV mamy na Laptop mamy, ktory syn uzywa by zarabiac
    na chleb, czynsz, abo rtv - to laptop jest nie do ruszenia :)

    > Nie.
    > Sprawdź w ustawie.
    > Obowiązek pojawia się razem z podatkiem płatnym "wg tabelki".

    Czyli darowanie domu sie lapie ;)

    > Moment.
    > Ale to o czym ja piszę *nie* dotyczy zajmowania samochodu (rzeczy)!
    > Dotyczy zajmowania "prawa do korzystania".

    Ale chyba przeskoczylismy troche :)

    > Nienie - przyłączam się do krytyki Krisa :)
    > Nie wziąłeś pod uwagę CELOWEGO wpuszczenia WIERZYCIELA w koszty.

    Ale moj pomysl jako przyklad byl wymyslony w 5 sekund. Przepisy prawne
    wymagaja dluzszego posiedzenia specjalistów ;)

    To tak jak roznica miedzy napisaniem przepisu na bombę A na serwetce, a
    skonstruowaniu bomby :)

    > Nabywca w zmowie z dłużnikiem "szuka" umowy przez dwa dni,
    > uprzednio będąc "na wyjeździe" (i trzeba poczekać aż wróci).
    > Potem znajduje umowę i wierzyciel jest ugotowany (zaliczką
    > dla komornika, bo dłużnik niby zwróci, ale KIEDYŚ :>)

    Mozna dopuscic warunkowwosc - np. czy wierzyciel sie zgadza na taki
    scenariusz (co moze poskutkowac zajeciem mienia, na ktore rzekoma umowa
    nie istnieje, ale jest ryzyko,z e jak istnieje to...) albo nie :)

    > Przeoczyłeś 'kant' jak wyżej :)

    eee tam ;)