  • 1. Data: 2006-05-02 17:06:17
    Temat: kody pocztowe
    Od: "wkurviony" <e...@...pl>

    Nie rozumiem pewnej zasady adresowej poczty polskiej.
    Niektóre miejscowości mają adres typu
    Jan Kowalski
    Mała Wiocha 13
    60-997 Większa Wiocha

    inne

    Adam Nowak
    Poznańska 11
    Pikusiowo
    60-111 Wioskowo

    czy jeżeli w Wioskowie też mają ulicę Poznańską to będą kłopoty, gdy
    ktoś zapomni dopisać Pikusiowo??
    Dlaczego Pikusiowo nie może mieć swojego kodu?

    Miejscowości i adresy oczywiście zmyślone

  • 2. Data: 2006-05-02 17:18:31
    Temat: Re: kody pocztowe
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Miejscowo?ci i adresy oczywi?cie zmy?lone

    Typowy przykład to okolice Wieliczki, gdzie kod to 32-020 i wszystkie
    listy na okoliczne wsie tez są kierowane do Wieliczki.

    Najbardziej jednak wkurzaja mnie formularze WWW, na ktorych tępy
    programista przewiduje tylko pola: ulica, nr, poczta, kod pocztowy.
    I na dodatek wszystkie są obowiazkowe.

    Nie da sie wpisac adresu, gdzie poczta jest w innym miejscu niz
    miejscowosc docelowa. Kombinuje wiec tak, ze w ulice wpisuje nazwe
    miejscowosci, a w pocztę Wieliczka

    a adres na kopercie wyglada wtedy tak:

    ul. jakaswieś nr
    32-020 Wieliczka

    :)

    Ale to juz NTG.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-05-02 18:01:40
    Od: "W" <m...@o...pl>

    > Dlaczego Pikusiowo nie może mieć swojego kodu?
    >
    > Miejscowości i adresy oczywiście zmyślone

    Pikusiowo może mieć, oczywiście, kod pocztowy. Pod warunkiem, że będzie
    miało pocztę. Kod nie jest związany z miejscowością, tylko z urzędem
    pocztowym w danej miejscowości. Skoro poczta Wioskowo obsługuje Pikusiowo i
    jeszcze Trąbki Małe i Tyborki , to wszystkie te wioski muszą mieć ten sam
    kod pocztowy.

  • 4. Data: 2006-05-02 19:08:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 maj o godzinie 20:01, na pl.soc.prawo, W napisał(a):

    > Skoro poczta Wioskowo obsługuje Pikusiowo i jeszcze Trąbki Małe i Tyborki,
    > to wszystkie te wioski muszą mieć ten sam kod pocztowy.

    Bzdura.
    Po kodzie, rozpoznasz nawet ulicę, a większych miastach, nawet zakres
    numeracji na danej ulicy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-05-02 19:23:22
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Bzdura.
    > Po kodzie, rozpoznasz nawet ulicę, a większych miastach, nawet zakres
    > numeracji na danej ulicy.

    Bo ty z miasta jestes ... to widac, słychac i czuc. A my tu szaraczki
    mieszkamy na wsiach ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-05-02 19:40:32
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    Artur zabłysnął. Że aż strach pomyśleć :D

    michal_cobra

  • 7. Data: 2006-05-03 05:33:16
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > Bzdura.
    > Po kodzie, rozpoznasz nawet ulicę, a większych miastach, nawet zakres
    > numeracji na danej ulicy.

    SEEERRRRIIIIOOOOO?
    A czy ty przypadkiem w Warszawie nie mieszkasz?

  • 8. Data: 2006-05-03 05:39:56
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    wkurviony wrote:
    > Nie rozumiem pewnej zasady adresowej poczty polskiej.
    > Niektóre miejscowości mają adres typu
    > Jan Kowalski
    > Mała Wiocha 13
    > 60-997 Większa Wiocha

    Mała Wiocha nie ma poczty i obsługuje ją urząd pocztwy w Większej Wiosze.
    Na dodatek Mała Wiocha jest tak mała, że numer domu jest wystarczający
    do identyfikacji miejsca.

    > inne
    >
    > Adam Nowak
    > Poznańska 11
    > Pikusiowo
    > 60-111 Wioskowo

    Pikusiowo ciągle się własnego urzędu pocztowego nie dorobiło, ale mają
    już nazwy ulic i numeracja domów jest na danej ulicy, a nie globalna dla
    całej wioski.

    > czy jeżeli w Wioskowie też mają ulicę Poznańską to będą kłopoty, gdy
    > ktoś zapomni dopisać Pikusiowo??

    tak.
    zwykle jednak listonosz doskonale wie, ze przy ulicy poznańskiej Adam
    Nowak nie mieszka i o ile nie są strasznymi służbistami w tym Wioskowie,
    to zamiast odesłać ci z adnotacją adresat nieznany, rozdzielą to między
    siebie, aż którys listonosz się skapnie, że to o Pikusiowo chodzi.
    Ludzie na wsiach zwykle się znają, są bardziej pogodni i uczynni dla innych.

    > Dlaczego Pikusiowo nie może mieć swojego kodu?
    Bo nie ma poczty.

  • 9. Data: 2006-05-03 07:27:39
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 03 May 2006 00:39:56 -0500, witek napisał(a):

    > Bo nie ma poczty.

    A gdzie jest napisane że poczta może mieć tylko jeden kod pocztowy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2006-05-03 07:47:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Henry (k) wrote:

    > A gdzie jest napisane że poczta może mieć tylko jeden kod pocztowy?

    A gdzie jest napisane, że obowiązują nas jakieś kody?
    Czy kody są uregulowane przepisami
    ogólnie obowiązującymi czy to tylko wewnętrzne przepisy poczty,
    mające jej ułatwić pracę.