  • 1. Data: 2006-05-02 13:48:18
    Temat: wezwanie - co grozi za niestawienie się.
    Od: Andrzej Rudzelewski <r...@v...pl>

    Witam Serdecznie.

    Dostałem przed chwilą pocztą wezwanie do osobistego stawiennictwa w
    Komisariacie Policji w charakterze podejrzanego o popełnienie
    wykroczenia z art. 43 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i
    przeciwdziałania alkoholizmowi. Pokwitowałem (błąd?) i pytam:

    Co grozi za niestawienie się? Jak wygląda dalsza procedura? Dostanę
    kolejne wezwania (czy też "pilne wezwanie"), sprawa trafi do sądu
    grodzkiego?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-05-02 21:16:17
    Temat: Re: wezwanie - co grozi za niestawienie się.
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Rudzelewski <r...@v...pl> napisał(a):

    > Witam Serdecznie.
    >
    > DostaĹ&#65533;em przed chwilÄ&#65533; pocztÄ&#65533; wezwanie do osobistego
    stawiennictwa w
    > Komisariacie Policji w charakterze podejrzanego o popeĹ&#65533;nienie
    > wykroczenia z art. 43 ustawy o wychowaniu w trzeĹşwoĹ&#65533;ci i
    > przeciwdziaĹ&#65533;ania alkoholizmowi. PokwitowaĹ&#65533;em
    (bĹ&#65533;Ä&#65533;d?) i pytam:

    > Co grozi za niestawienie siÄ&#65533;? Jak wyglÄ&#65533;da dalsza procedura?
    DostanÄ&#65533;
    > kolejne wezwania (czy teĹź "pilne wezwanie"), sprawa trafi do sÄ&#65533;du
    > grodzkiego?

    Czyn zabroniony z art. 43 ust. 1 lub 2 ustawy o przeciwdziałaniu
    alkoholiznmowi to przestępstwo, a nie wykroczenie.
    Kolejne kroki to:
    1. zatrzynmanie - art. 244 kpk,
    2. przymusowe doprowadzenie przez Policję - art. 247 kpk,
    3. tymczasowe aresztowanie - art. 258, 259 kpk.
    Mozna pominąć krok 1.

  • 3. Data: 2006-05-02 21:58:59
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Czyn zabroniony z art. 43 ust. 1 lub 2 ustawy o przeciwdziałaniu
    > alkoholiznmowi to przestępstwo, a nie wykroczenie.

    Chyba jednak chodzi o art. 43 ze zn. 1, wiec tymczasowe aresztowanie nie
    wchodzi w rachube

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 4. Data: 2006-05-03 07:56:04
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Andrzej Rudzelewski napisał(a):
    > Witam Serdecznie.
    >
    > DostaĹ?em przed chwilÄ? pocztÄ? wezwanie do osobistego stawiennictwa w
    > Komisariacie Policji w charakterze podejrzanego o popeĹ?nienie
    > wykroczenia z art. 43 ustawy o wychowaniu w trzeĹşwoĹ?ci i
    > przeciwdziaĹ?ania alkoholizmowi. PokwitowaĹ?em (bĹ?Ä?d?) i pytam:
    >
    > Co grozi za niestawienie siÄ?? Jak wyglÄ?da dalsza procedura? DostanÄ?
    > kolejne wezwania (czy teĹź "pilne wezwanie"), sprawa trafi do sÄ?du
    > grodzkiego?

    PIło sie piwko pod chmurką? Czy może jesteś niewinny, jak wszyscy?
    A jesli chodzi o to czy sie stawić czy nie, to możesz sie niestawić, ale
    nic nie zyskasz. Policja po prostu skierje wniosek o ukaranie bez
    przesłuchania ciebie, a sąd wyda wyrok nakazowy także bez słuchania
    ciebie. A jak go nie odbierzesz z poczty to uprawomocni się. Dlatego
    lepiej idź. Jak nie piłeś opisz jak to było. Jak piłeś pokajaj się a
    może się wykręcisz i nie będzie wniosku o ukaranie do sądu, ewentualnie
    dasz rade wynegocjowac sobie niższą karę.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 5. Data: 2006-05-03 11:59:21
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Michał Wilk <m...@g...pl> napisał(a):

    > Chyba jednak chodzi o art. 43 ze zn. 1, wiec tymczasowe aresztowanie nie
    > wchodzi w rachube
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michal

    Jak nie wchodzi? A art. 259 par. 4 kpk?

  • 6. Data: 2006-05-03 12:03:38
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Otto von Falkenstein <F...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > może się wykręcisz i nie będzie wniosku o ukaranie do sądu, ewentualnie
    > dasz rade wynegocjowac sobie niższą karę.

    Bzdury. Przy przestepstwie podejrzany w postepowaniu przygotowawczym MUSI
    zostać przesłuchany.
    A art. 43 ustawy to nie spozywanie alkoholu, ale jego podawanie lub
    sprzedawanie wbrew przepisom.

  • 7. Data: 2006-05-03 12:04:10
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    jb napisał(a):

    > Jak nie wchodzi? A art. 259 par. 4 kpk?

    W postępowaniu w sprawach o wykroczenia?

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 8. Data: 2006-05-03 14:05:55
    Od: balmer <w...@o...pl>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > PIło sie piwko pod chmurką? Czy może jesteś niewinny, jak wszyscy?

    raczej tak:

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/2.htm

    "Art. 42.

    3. Każdego uważa się za niewinnego, dopóki jego wina nie zostanie
    stwierdzona prawomocnym wyrokiem sądu."

    Do szkoly to chyba chodziles razem z debilkiem Safjanem?

    > A jesli chodzi o to czy sie stawić czy nie, to możesz sie niestawić, ale
    > nic nie zyskasz. Policja po prostu skierje wniosek o ukaranie bez
    > przesłuchania ciebie,

    Panstwo prawa?

    > a sąd wyda wyrok nakazowy także bez słuchania

    chyba w Lublinie?

    Artykuł 6

    Prawo do rzetelnego procesu sądowego

    2. Każdego oskarżonego o popełnienie czynu zagrożonego karą uważa
    się za niewinnego do czasu udowodnienia mu winy zgodnie z ustawą.

    3. Każdy oskarżony o popełnienie czynu zagrożonego karą ma co
    najmniej prawo do:

    a) niezwłocznego otrzymania szczegółowej informacji w języku dla
    niego zrozumiałym o istocie i przyczynie skierowanego przeciwko niemu
    oskarżenia;

    b) posiadania odpowiedniego czasu i możliwości do przygotowania
    obrony;

    c) bronienia się osobiście lub przez ustanowionego przez siebie
    obrońcę, a jeśli nie ma wystarczających środków na pokrycie kosztów
    obrony - do bezpłatnego korzystania z pomocy obrońcy wyznaczonego z
    urzędu, gdy wymaga tego dobro wymiaru sprawiedliwości;

    d) przesłuchania lub spowodowania przesłuchania świadków
    oskarżenia oraz żądania obecności i przesłuchania świadków obrony na
    takich samych warunkach jak świadków oskarżenia;

> [...]
    > może się wykręcisz i nie będzie wniosku o ukaranie do sądu, ewentualnie
    > dasz rade wynegocjowac sobie niższą karę.

    A pozniej Otto dziwi sie ze 60% obywateli uwaza sedziow za kurwy w
    togach. Gorzej niz w Mozambiku.

  • 9. Data: 2006-05-03 14:32:25
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    > W postępowaniu w sprawach o wykroczenia?

    Jakie wykroczenie? To przestepstwo - art. 43 ust. 4 ustawy o wychowaniu w
    trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

  • 10. Data: 2006-05-03 18:15:18
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    jb napisał(a):

    > Jakie wykroczenie? To przestepstwo - art. 43 ust. 4 ustawy o wychowaniu w
    > trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

    A mnie coś się wydaje, że to nie art 43 tylko 43(1) - najpopularniejszy
    ze wszystkich - czyli picie w miejscach niedozwolonych.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre