  • 1. Data: 2005-05-29 22:48:14
    Temat: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    zupełnie inna beczka, ale co tam,
    ostatnio w "szoku" byłem, jak w niejakiej ;) "drogówce"
    akcja wrocław, panowie poli... dojeżdżają do ronda,
    droga dwujezdniowa, 2 pasy w każdym kierunku, rondo też z dwoma pasami
    znak ustąp przed wjazdem

    oni jadą prawym pasem z zamiarem skrętu w lewo (!)
    i wlepili gościowi mandat, że im drogę zajechał,
    bo on prosto chciał, lewym pasem...

    obudziłem się z nieświadomości,
    ale tu pełno konfliktów bo.
    -jak skręcasz w lewo to z lewego pasa (?)
    -ustępujesz tym co zjeżdżają z ronda (?)
    -(wątpliwości natury moralnej) zmieniasz pas (jadąc prosto) ustępujesz
    temu z prawej, choć akurat tamten ma "lepszą" widoczność

    może w ogóle zamienić "prawa wolna" na lewą???
    (to nie żart, więcej widzę z lewej niż z prawej)

    --
    regent...
    (...)

  • 2. Data: 2005-05-29 22:55:09
    Temat: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    regent... napisał(a):
> [...]
    > akcja wrocław, panowie poli... dojeżdżają do ronda,
    > droga dwujezdniowa, 2 pasy w każdym kierunku, rondo też z dwoma pasami

    temat bardziej na p.m.s. niż p.s.p. ale...

    > oni jadą prawym pasem z zamiarem skrętu w lewo (!)
    > i wlepili gościowi mandat, że im drogę zajechał,
    > bo on prosto chciał, lewym pasem...

    Jeżeli na skrzyzowaniu sa wyznaczone pasy ruchu, to ktoś jadąc lewym
    pasem musi .... tak! Musi zmienić pas ruchu i ustąpić pierwszeństwa
    jadącemu tym pasem, na który chce wjechać. Logiczne?

    > obudziłem się z nieświadomości,
    > ale tu pełno konfliktów bo.
    > -jak skręcasz w lewo to z lewego pasa (?)

    A skręcasz? Narysuj sobie to skrzyzowanie (celowo unikam słowa rondo
    :-P), wytnij i wyprostuj. Wtedy duzo zrozumiesz ;-)

    > -ustępujesz tym co zjeżdżają z ronda (?)

    a dlaczego?

    M.

  • 3. Data: 2005-05-29 22:55:47
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *regent...* [ r...@o...TOTEZ.pl ] napisał(a):

> [...]
    pasami
    > znak ustąp przed wjazdem
    > oni jadą prawym pasem z zamiarem skrętu w lewo (!)

    blad! powinien byc lewy

    > i wlepili gościowi mandat, że im drogę zajechał,
    > bo on prosto chciał, lewym pasem...~

    blad! powinien byc prawy

    > obudziłem się z nieświadomości,
    > ale tu pełno konfliktów bo.
    > -jak skręcasz w lewo to z lewego pasa (?)

    tak!

    > -ustępujesz tym co zjeżdżają z ronda (?)

    jesli jest znak "ustap pierwszenstwa przejazdu"/"stop" to tak!

> [...]
    > może w ogóle zamienić "prawa wolna" na lewą???
    > (to nie żart, więcej widzę z lewej niż z prawej)

    przepisy ruchu drogowego mowia ze pierwszenstwo nalezy ustapic jesli
    sie zmienia pas a tamten pojazd jedzie swoim pasem

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 4. Data: 2005-05-29 23:00:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    regent... wrote:
> [...]
    > akcja wrocław, panowie poli... dojeżdżają do ronda,
    > droga dwujezdniowa, 2 pasy w każdym kierunku, rondo też z dwoma pasami

    "Rondo"? Zakładam, że masz na myśli skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie op
    kształcie # tylko takie z pasami w kółko.

    > oni jadą prawym pasem z zamiarem skrętu w lewo (!)
    > i wlepili gościowi mandat, że im drogę zajechał,
    > bo on prosto chciał, lewym pasem...

    No i słusznie wlepili, bo wymusił. A ty pitolisz głupoty, bo na takim
    rondzie jak skręcisz w lewo, to wjedziesz na wysepkę. W przypadku
    takiego sprzyżowania o ruchu okrężnym można tylko: (1) wjechać, (2)
    krążyć po nim, (3) zmieniać na nim pas ruchu (obowiązują wiadome zasady
    przy zmianie pasa ruchu) oraz (4) zjechać z tego ronda skręcając W PRAWO.

    Inych manewrów nie da się legalnie wykonać.

    > obudziłem się z nieświadomości,

    Śniło ci się, że się obudziłeś.

    [ciach]

    > może w ogóle zamienić "prawa wolna" na lewą???
    > (to nie żart, więcej widzę z lewej niż z prawej)

    Twój problem. Jak ci się nie podoba pierwszeństwo z prawej - odjazd do
    UK. Zresztą w tym przypadku akurat czy z prawej, czy z lewej nie ma
    znaczenia - ktoś ze wewętrznego pasa chciał zjechać na pas zewnętrzny w
    celu opuszczenia ronda i... nie ustąpił pierwszeństwa pojazdom jadącym
    SWOIM pasem ruchu.

  • 5. Data: 2005-05-29 23:07:29
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Jeżeli na skrzyzowaniu sa wyznaczone pasy ruchu, to ktoś jadąc lewym
    > pasem musi .... tak! Musi zmienić pas ruchu i ustąpić pierwszeństwa
    > jadącemu tym pasem, na który chce wjechać. Logiczne?

    a nie powinni być na lewym pasie???
    (nie prostujmy do końca tego skrzyżowania ;) )

    > A skręcasz? Narysuj sobie to skrzyzowanie (celowo unikam słowa rondo
    > :-P), wytnij i wyprostuj. Wtedy duzo zrozumiesz ;-)

    jednak jest skrzyżowanie, ten skręt w lewo (nie jak, a dokąd!) byłby
    bezpieczniejszy, gdyby jechali lewym, wiedzieli gdzie chcą jechać...

    > a dlaczego?

    bo przed wjazdem jest ustąp! ;)
    (zjeżdżają jest dyskusyjne, nie?)

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-05-29 23:10:36
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Sarpedon wrote:
    > *regent...* [ r...@o...TOTEZ.pl ] napisał(a):
    >
    > blad! powinien byc lewy

    punkt wspólny...

    > blad! powinien byc prawy

    przesadzasz, jak masz "proste" skrzyżowanie to nie zawsze stajesz na
    prawym pasie, jak dalej też są dwa... :)

    > tak!
    byłoby fajnie...

    > jesli jest znak "ustap pierwszenstwa przejazdu"/"stop" to tak!

    zjeżdżają jak wjeżdżam, czy zjeżdżają jak ja też jadę

    > przepisy ruchu drogowego mowia ze pierwszenstwo nalezy ustapic jesli
    > sie zmienia pas a tamten pojazd jedzie swoim pasem

    który??? ;)

    --
    regent...
    (...)

  • 7. Data: 2005-05-29 23:17:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    regent... napisał(a):

    > a nie powinni być na lewym pasie???
    > (nie prostujmy do końca tego skrzyżowania ;) )

    Jeżeli pasy, ich oznakowanie bądź znaki pionowe na to nie wskazują, to
    nie. Chociaż są takie skrzyżowania, gdzie prawy pas kończy się przy
    najbliższym zjeździe (sam dałem sie na to nabrac np. w Olsztynie).

    A to wyprostowanie z naniesionymi pasami ruchu działa na wyobraźnię,
    naprawdę ;-)

    > jednak jest skrzyżowanie, ten skręt w lewo (nie jak, a dokąd!) byłby
    > bezpieczniejszy, gdyby jechali lewym, wiedzieli gdzie chcą jechać...

    a czy na jezdni z kilkoma pasami ruchu jest taki obowiązek? Nie.

    Narysuj sobie pare konfiguracji skrzyzowania o ruchu okrężnym. Począwszy
    od takiego, gdzie "krzyżują się" dwie drogi (czyli w potocznym
    rozumieniu jedna ;-), do powiedzmy 6-8. I wskaż który pas jest właściwy
    dla każdego zjazdu.

    W moim przekonaniu przepisy ogólne sa jasne i zrozumiałe. Kiedys dawno
    temu podobno był przepis o zjeżdżaniu z takiego skrzyzowania i
    ustepowaniu pierwszeństwa, ale - jeśli nawet - to było dawno i
    nieprawda. Niemniej znawcy mówią, że jeżeli masz "do zrobienia" lewy
    przód, najlepiej pojeździc po rondach :-P

    > bo przed wjazdem jest ustąp! ;)

    jakaś przenosnia?

    M.

  • 8. Data: 2005-05-29 23:18:51
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Rondo"? Zakładam, że masz na myśli skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie op
    > kształcie # tylko takie z pasami w kółko.

    tak oczywiście,
    przepraszam za niekompetencję...

> [...]
    > przy zmianie pasa ruchu) oraz (4) zjechać z tego ronda skręcając W PRAWO.
    >
    > Inych manewrów nie da się legalnie wykonać.

    może pitolę, oceny dokonałeś
    oceń to
    "2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo."

    --
    regent...
    (...)

  • 9. Data: 2005-05-29 23:23:55
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Jeżeli pasy, ich oznakowanie bądź znaki pionowe na to nie wskazują, to
    > nie.

    a art.22.2?

> [...]
    > naprawdę ;-)

    > a czy na jezdni z kilkoma pasami ruchu jest taki obowiązek? Nie.

    nie???

    > Narysuj sobie

    nie wątpię, powalczę jeszcze...

    > jakaś przenosnia?
    nie , tak wprost...

    --
    regent...
    (...)

  • 10. Data: 2005-05-29 23:27:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    regent... napisał(a):

    > a art.22.2?

    zadam pytanie pomocnicze. Który kierunkowskaz włączysz wjeżdżając na
    rondo? A zjeżdżając z ronda?

    Moze tu znajdziesz trochę wskazówek ;-)
    http://www.kulka.pl/bezpieczniej.htm

    tekst - moim zdaniem - prawie poprawny, chociaż nie pokazujący wielu
    wariantów.

    M.