    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Date: Mon, 30 May 2005 01:17:27 +0200

    regent... napisał(a):

    > a nie powinni być na lewym pasie???
    > (nie prostujmy do końca tego skrzyżowania ;) )

    Jeżeli pasy, ich oznakowanie bądź znaki pionowe na to nie wskazują, to
    nie. Chociaż są takie skrzyżowania, gdzie prawy pas kończy się przy
    najbliższym zjeździe (sam dałem sie na to nabrac np. w Olsztynie).

    A to wyprostowanie z naniesionymi pasami ruchu działa na wyobraźnię,
    naprawdę ;-)

    > jednak jest skrzyżowanie, ten skręt w lewo (nie jak, a dokąd!) byłby
    > bezpieczniejszy, gdyby jechali lewym, wiedzieli gdzie chcą jechać...

    a czy na jezdni z kilkoma pasami ruchu jest taki obowiązek? Nie.

    Narysuj sobie pare konfiguracji skrzyzowania o ruchu okrężnym. Począwszy
    od takiego, gdzie "krzyżują się" dwie drogi (czyli w potocznym
    rozumieniu jedna ;-), do powiedzmy 6-8. I wskaż który pas jest właściwy
    dla każdego zjazdu.

    W moim przekonaniu przepisy ogólne sa jasne i zrozumiałe. Kiedys dawno
    temu podobno był przepis o zjeżdżaniu z takiego skrzyzowania i
    ustepowaniu pierwszeństwa, ale - jeśli nawet - to było dawno i
    nieprawda. Niemniej znawcy mówią, że jeżeli masz "do zrobienia" lewy
    przód, najlepiej pojeździc po rondach :-P

    > bo przed wjazdem jest ustąp! ;)

    jakaś przenosnia?

    M.