  • 11. Data: 2005-05-29 23:39:13
    Temat: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > zadam pytanie pomocnicze. Który kierunkowskaz włączysz wjeżdżając na
    > rondo?

    ok, żaden

    A zjeżdżając z ronda?

    włączam w prawo...

    mhm :(

    > Moze tu znajdziesz trochę wskazówek ;-)
    > http://www.kulka.pl/bezpieczniej.htm
    >
    > tekst - moim zdaniem - prawie poprawny, chociaż nie pokazujący wielu
    > wariantów.

    (ale żeby w lewo z prawego... :) )

    --
    regent...
    (...)

  • 12. Data: 2005-05-29 23:41:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    regent... napisał(a):

    > ok, żaden
    >
    > A zjeżdżając z ronda?
    >
    > włączam w prawo...
    >
    > mhm :(

    No to zdał Pan egzamin, a teraz jako pracę domową zalecamy dorobienie do
    tego teorii ;-)

    Przypominam, że rondo NIE MUSI mieć czterech odnóg. Może miec równie
    dobrze dwie albo osiem.

    M.

  • 13. Data: 2005-05-29 23:53:48
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > No to zdał Pan egzamin, a teraz jako pracę domową zalecamy dorobienie do
    > tego teorii ;-)

    to jeszcze o skasowanie punktów proszę...
    (żart)

    > Przypominam, że rondo NIE MUSI mieć czterech odnóg. Może miec równie
    > dobrze dwie albo osiem.

    ciągle mi ten skręt w lewo z prawego nie daje spokoju,
    bo zachowanie na rondzie a przed to ta sama bajka???

    --
    regent...
    (...)

  • 14. Data: 2005-05-30 01:24:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d7dgre$5q5$1@213-238-103-34.adsl.inetia.pl...

    Myślę, ze zastosowano tu następujące rozumowanie. Każdy z tych pojazdów
    jechał własnym pasem ruchu. Ten z środkowego (lewego) pasa chcąc
    wyjechać z ronda na wprost musiał przeciąć zewnętrzny (prawy) pas po
    którym jechał radiowóz. W tym wypadku jadący tym pasem pojazd miał
    pierwszeństwo, bo wjeżdżając na inny pas masz obowiązek ustąpić
    pierwszeństwa jadącym tym pasem.

    Zrozumienie tego mechanizmu ułatwia przyjęcie, ze rondo, to po prostu
    zwykła prosta droga, jednokierunkowa, z wyjazdami tylko z prawej strony.
    Tak, jakby rozumowo rozwinąć to rondo. Wówczas każdy wyjazd żyje niejako
    własnym życiem. Jeśli nie ma "ustąp", to pierwszeństwo z prawej strony,
    a jak jest, to mają pierwszeństwo Ci w rondzie.

  • 15. Data: 2005-05-30 01:24:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    regent... wrote:

    [ciach]

    > może pitolę, oceny dokonałeś
    > oceń to

    A raczyłeś przeczytać możliwe do wykonania na rondzie manewry, łaskawco?

    > "2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    >
    > 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    Kierujący z wewnętrznego pasa próbował to zrobić, ale zapomniał o tym,
    że zmieniając pas ruchu nie ma pierwszeństwa.

    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    > jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo."

    Na takim rondzie NIE DA SIĘ SKRĘCIĆ W LEWO. Dotarło?

  • 16. Data: 2005-05-30 01:28:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    regent... wrote:

    > ciągle mi ten skręt w lewo z prawego nie daje spokoju,
    > bo zachowanie na rondzie a przed to ta sama bajka???

    Aaaaaaaaaaaaaargh.......

    Weź sobie wreszcie, do licha ciężkiego, 'rozetnij i wyprostuj' to całe
    rondo (albo jak nie chcesz ciąć - wyobraź sobie ogromne rondo na... kuli).

    Wtedy zobaczysz, że wjeżdżając na takie 'rondo' skręcasz w prawo w
    jezdnię jednokierunkową jedno- lub wielopasmową. Jak na każdym
    skrzyżowaniu typu T.

    Teraz jasne?

  • 17. Data: 2005-05-30 05:46:54
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > blad! powinien byc lewy

    Nie. Nie ma takiego obowiazku. Zajecie lewego pasa nie jest obowiazkowe
    i nie wynika z zadnego punktu KD.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 18. Data: 2005-05-30 06:48:23
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > regent... wrote:
    >

    > Aaaaaaaaaaaaaargh.......

    wwwwrrrrrgggghhhhhhh...

    > Teraz jasne?

    jasność, widzę jasność...

    --
    regent...
    (...)

  • 19. Data: 2005-05-30 07:50:50
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 30 May 2005 00:48:14 +0200,
    regent... <r...@o...TOTEZ.pl> screamed:
    > obudzilem sie z nieswiadomosci,
    > ale tu pelno konfliktow bo.
    > -jak skrecasz w lewo to z lewego pasa (?)

    Na rondzie nie da sie skrecic w lewo.

    > -ustepujesz tym co zjezdzaja z ronda (?)

    Pierwszenstwo maja Ci z prawego pasa.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 09:49:34 user up 10627 days, 21:44, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A clever prophet makes sure of the event first.

  • 20. Data: 2005-05-30 08:24:33
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *regent...* [ r...@o...TOTEZ.pl ] napisał(a):

    > punkt wspólny...

    :)

    > przesadzasz, jak masz "proste" skrzyżowanie to nie zawsze stajesz
    > na prawym pasie, jak dalej też są dwa... :)

    racja, jesli sa dwa pasy potem to mozna...

    > byłoby fajnie...

    byloby fajnie? przeciez tak jest jezeli nie ma oznaczen kierunkow
    dalszej jazdy na pasach ruchu...

    > zjeżdżają jak wjeżdżam, czy zjeżdżają jak ja też jadę

    zjezdzaja jak ty wjezdzasz
    a jesli jak ty jedziesz to zastosowanie ma art. 22 pkt 4 KD

    art. 22 pkt 4

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.