    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Date: Mon, 30 May 2005 00:55:09 +0200

    regent... napisał(a):
    > zupełnie inna beczka, ale co tam,
    > ostatnio w "szoku" byłem, jak w niejakiej ;) "drogówce"
    > akcja wrocław, panowie poli... dojeżdżają do ronda,
    > droga dwujezdniowa, 2 pasy w każdym kierunku, rondo też z dwoma pasami
    > znak ustąp przed wjazdem

    temat bardziej na p.m.s. niż p.s.p. ale...

    > oni jadą prawym pasem z zamiarem skrętu w lewo (!)
    > i wlepili gościowi mandat, że im drogę zajechał,
    > bo on prosto chciał, lewym pasem...

    Jeżeli na skrzyzowaniu sa wyznaczone pasy ruchu, to ktoś jadąc lewym
    pasem musi .... tak! Musi zmienić pas ruchu i ustąpić pierwszeństwa
    jadącemu tym pasem, na który chce wjechać. Logiczne?

    > obudziłem się z nieświadomości,
    > ale tu pełno konfliktów bo.
    > -jak skręcasz w lewo to z lewego pasa (?)

    A skręcasz? Narysuj sobie to skrzyzowanie (celowo unikam słowa rondo
    :-P), wytnij i wyprostuj. Wtedy duzo zrozumiesz ;-)

    > -ustępujesz tym co zjeżdżają z ronda (?)

    a dlaczego?

    M.