  • 141. Data: 2005-10-03 17:06:45
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhqgs7$n6c$1@news.onet.pl...

    > Co to jest prawo do legitymowania? To prawo do żądania okazania
    dokumentu
    > tożsamości. Ochrona w tym wypadku faktycznie nie ma prawa
    legitymować, ale
    > ma prawo poprosić o okazanie dowodu na takiej zasadzie jak każdy
    obywatel -
    > ja też moge kogokolwiek poprosić o pokazanie mi dowodu. Moje żądanie
    co
    > prawda nie ma żadnego poparcia w prawie, niemniej prawo takie mam.
    Wracając
    > do ochraniarzy, to maja oni prawo do proszenia o okazanie im dowodu,
    klient
    > nie musi go okazywać, ale oni nie muszą go wpuszczać.
    > Prawo sprzedawców w sklepie odnośnie legitymowania przy sprzedaży
    alkoholu i
    > papierosów jest po prostu wzmocnione przez odpowiedni przepis
    ustawy, by
    > ułatwić wykonywanie ustawy o wychowywaniu w trzeźwości.

    Taż od początku piszę, że zakaz działa, dokąd wszyscy się na niego
    zgadzają. Nie ma zakazu okazywania dowodu osobistego komukolwiek.

  • 142. Data: 2005-10-03 17:07:50
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Możesz zażądać sprzedaży Ci karty klubowej. Ostatecznie złożyć
    > zawiadomienie o wykroczeniu. Najlepiej powiadomić wcześniej policję,
    > by ustaliła tożsamość bramkarzy.

    Kiedys tak zrobilem i otrzymalem odpowiedz ze karty sprzedaje sie w
    siedzibie klubu na drugim koncu miasta :)

    Czyli zwykla spychologia, co wtedy??

    Jacek

  • 143. Data: 2005-10-03 17:19:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhqhpu$oo6$1@news.onet.pl...

    Bartku! Właśnie sięgnąłeś dna rozważając, czy prawo nie jest same ze
    sobą sprzeczne. Ja proponuję zakończyć tę dyskusję. Bo raczej już nic
    nowego wnieść się do niej nie da, a zainteresowani będą mogli zapoznać
    się ze zdaniami osób biorących w niej udział. Dyskusja w sprawie
    sprzeczności prawa z prawem pozostaje w gestii filozofii, a nie prawa.

    Chwilowo przyjmij do wiadomości, że prawo ogranicza w pewnym zakresie
    przyznane swobody.

  • 144. Data: 2005-10-03 17:23:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś tak zrobiłem i otrzymałem odpowiedz ze karty sprzedaje się w
    > siedzibie klubu na drugim końcu miasta :)
    > Czyli zwykła psychologia, co wtedy??

    Trzeba się udać do siedziby klubu. Na przyszłość do tego klubu nie
    chodzić i wszystkich znajomych o takich praktykach informować. Ba,
    nawet opublikować w prasie i telewizji. W konsekwencji kilka klubów
    padnie, pozostałe zmądrzeją i sytuacja wróci do równowagi.

  • 145. Data: 2005-10-03 17:38:38
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    > Użytkownik "flashi" <f...@e...pl> napisał w wiadomości

    > zakładów
    > amunicji ...
    > zdaje ze
    > o prawo
    >
    > Jest pewne ale. Skald amunicji, czy zaplecze nie jest publicznie
    > dostępnym lokalem.

    o popatrz ale juz o zaplecza i zaklady pracy sie nie czepiles :P
    ten sklad amunicji to byl tak na wyrost napisany ...

  • 146. Data: 2005-10-03 17:40:45
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    > Użytkownik "flashi" <f...@e...pl> napisał w wiadomości

    > osoby
    >
    > Po prostu obracasz sytuację. Teraz właściciel ulgowego biletu sam ma
    > obowiązek dowieść, że jest uprawniony (art. 6 kc). Ale może oczywiście
    > dokumentu nie pokazać i kupić droższy bilet.

    i o to wlasnie chodzi :)
    Na wejsciu do lokalu pisze sobie kartke. Impreza zamknieta dla osob nie
    mogacych udowodnic ze maja powyzej 18 lat i koniec sprawy... tzn tak mysle
    :) to oni musza udowodnic ze maja ponad 18 lat.

  • 147. Data: 2005-10-03 17:41:59
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
> [...]
    > się ze zdaniami osób biorących w niej udział. Dyskusja w sprawie
    > sprzeczności prawa z prawem pozostaje w gestii filozofii, a nie prawa.

    Robercie! W systemie prawnym wszak mogą istnieć normy ze sobą sprzeczne,
    które eliminuje się w drodze wykładni i ustalania obowiązywania przepisów
    (reguły walidacyjne).
    Tym samym podtrzymuję swój pogląd, że ograniczenie wstępu do klubu przez
    właściciela do osób powyżej 18 roku życia jest uzasadnione. Nie mieści się
    ono w ramach "nieuzasadnionej przyczyny" z art. 135 czy 138 KW i zgodne
    jest z zasadą swobody umów z KC.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 148. Data: 2005-10-03 17:52:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dhrph4$2mg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > nawet opublikować w prasie i telewizji. W konsekwencji kilka klubów
    > padnie, pozostałe zmądrzeją i sytuacja wróci do równowagi.

    To byś im dopiero promocję zafundował. Nie wiesz, że dobra trudnodostępne
    wzbudzaja większe pożądanie?

  • 149. Data: 2005-10-03 18:43:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dhrr5c$8vo$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To byś im dopiero promocję zafundował. Nie wiesz, że dobra
    trudnodostępne
    > wzbudzają większe pożądanie?

    Wiesz, jak się zastanowię, że jak już się wybiorę do tego klubu, to
    albo mnie wpuszczą, albo nie, to wybiorę taki, do którego wejdę. po co
    się użerać z jakimś idiotą przy drzwiach? Do klubu, w którym jest
    chamska bramka chodzą dresy, bo im zależy na zadymie, a nie na
    zabawie.

  • 150. Data: 2005-10-03 18:45:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > o popatrz ale już o zaplecza i zakłady pracy się nie czepiłeś :P
    > ten skład amunicji to był tak na wyrost napisany ...

    Wiesz, moje odniesienie do zaplecza nawet zacytowałeś. Więc co ja Ci
    mam odpisać?