  • 1. Data: 2005-10-01 18:30:59
    Temat: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: rogus <r...@s...pl>

    Witam,
    Jezli klub muzyczny jest od 18lat. Czy moge wziasc ze soba towarzysza,
    ktory nie ukonczyl tych 18lat?

    Ochroniarze maja wolno amerykane, czy jest to jakos prawnie?
    dzieki z gory
    --
    --------- Marek Mollin "Rogus" ---------
    --- myblogspace: http://rogusblog.tk ---

  • 2. Data: 2005-10-01 20:19:19
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: Joystick <j...@N...eko.net.pl>

    Tata, a Marcin powiedział, że jego tata powiedział, że rogus
    <r...@s...pl> powiedział(a):

    > Witam,
    > Jezli klub muzyczny jest od 18lat. Czy moge wziasc ze soba towarzysza,
    > ktory nie ukonczyl tych 18lat?
    >
    > Ochroniarze maja wolno amerykane, czy jest to jakos prawnie?

    Z wlasnego doswiadczenia:
    Jesli nie jest to bardzo oblegany klub i selekcja nie zdyskwalifikuje twojego
    podopiecznego, to wystarczy oswiadczenie, ze bierzesz za niego
    odpowiedzialnosc

  • 3. Data: 2005-10-01 21:44:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rogus" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli to klub, to obowiązują karty klubowe. Wówczas tworzysz musi mieć
    taką kartę, albo nie wejdzie. jeśli to jednak nie jest klub, tylko
    zwyczajna dyskoteka, to ochroniarze nie maja prawa do legitymowania
    wchodzących. Było już wiele razy wałkowane na tym forum. Przy próbie
    legitymowania wzywasz policję, która conajmniej powinna ochroniarza
    pouczyć, jeśli nie ukarać. W praktyce z reguły wystarcza wyjaśnienie -
    spokojne! - ochroniarzom, że nie mają prawa legitymować osób i
    wezwiesz policję.

  • 4. Data: 2005-10-01 22:10:04
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    W praktyce z reguły wystarcza wyjaśnienie -
    > spokojne! - ochroniarzom, że nie mają prawa legitymować osób i
    > wezwiesz policję.

    On nie ma obowiazku dac sie wylegitymowac, a oni nie maja obowiaku go
    wpuscic.

  • 5. Data: 2005-10-01 22:17:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming wrote:

    > On nie ma obowiazku dac sie wylegitymowac, a oni nie maja obowiaku go
    > wpuscic.

    Mają. W Polsce nie ma przepisów umożliwiających 'segregację wiekową'
    przy wchodzeniu do tzw. lokali.

    Można nie wpuścić nietrzeźwych, wyprosić agresywnych, ale 'kluby' które
    nie są 'tylko dla członków za okazaniem karty członkowskiej' nie mogą
    nie wpuścić spokojnie zachowującego się 17-latka, który będzie sobie
    spokojnie popijał z nieco starszymi znajomymi doczek z czarnej porzeczki.

    Jeśli nie wpuszczą - narażają się na problemy. Oczywiście jak ktoś się
    uprze.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-10-01 22:30:43
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Andrzej Lawa wyskrobał(a):

> [...]
    > spokojnie popijał z nieco starszymi znajomymi doczek z czarnej porzeczki.
    >
    > Jeśli nie wpuszczą - narażają się na problemy. Oczywiście jak ktoś się

    Przypomina mi się dyskusja, którą toczyłem na tej grupie z rok temu na ten
    sam temat. I nadal stoję na stanowisku, które nie da się pogodzić z Twoim. O
    ile prawdą jest, że bramkarz nie może legitymować, o tyle prawdą jest
    również i to, że nie ma obowiązku wpuścić do środka.

    Napisałeś, że nie ma przepisów umożliwiających "segregację". Otóż ja bym
    spojrzał na to z innej strony - nie ma zakazu "segregacji". A uznaniowość
    wpuszczania można wywodzić albo z treści prawa własności (właściciel klubu,
    którego "emanacją" :) jest bramkarz nie życzy sobie obecności danej osoby)
    albo z zasady swobody umów (wejście jest zawarciem umowy, a właściciel klubu
    nie chce zawrzeć umowy z konkretną osobą).

    Zauważ, że podobna "segregacja" występuje np. w handlu w marketach Makro czy
    Selgros - aby w ogóle wejść na halę potrzebna jest specjalna karta.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2005-10-01 22:40:33
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):
> [...]
    > obecności danej osoby) albo z zasady swobody umów (wejście jest
    > zawarciem umowy, a właściciel klubu nie chce zawrzeć umowy z konkretną

    Właściciel złożył ofertę otwierając lokal, wchodzący tą ofertę przyjmuje
    i umowa zostaje zawarta.

    > Zauważ, że podobna "segregacja" występuje np. w handlu w marketach Makro
    > czy Selgros - aby w ogóle wejść na halę potrzebna jest specjalna karta.

    To nie są markety, tylko hurtownie.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-10-01 22:48:15
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Beniamin wrote:

    > Właściciel złożył ofertę otwierając lokal, wchodzący tą ofertę przyjmuje
    > i umowa zostaje zawarta.

    A gdyby właściciel wywiesił dużą tablicę "wpuszczamy tylko osoby które
    spodobają się bramkarzowi" to wszystko jest OK?

  • 9. Data: 2005-10-01 23:29:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Szawurski wrote:

    > A gdyby właściciel wywiesił dużą tablicę "wpuszczamy tylko osoby które
    > spodobają się bramkarzowi" to wszystko jest OK?

    Też nie. Nie ma to mocy prawnej, podobnie jak 'zakaz fotografowania' w
    'marketach', o czym niestety trzeba ochroniarzom czasem przypominać.

  • 10. Data: 2005-10-01 23:34:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > Przypomina mi się dyskusja, którą toczyłem na tej grupie z rok temu na
    > ten sam temat. I nadal stoję na stanowisku, które nie da się pogodzić z

    Ignorowac rzeczywistość sobie możesz...

    > Twoim. O ile prawdą jest, że bramkarz nie może legitymować, o tyle
    > prawdą jest również i to, że nie ma obowiązku wpuścić do środka.

    Ma. Uniemożliwianie skorzystania z oferty punktu handlowego/usługowego
    jest wykroczeniem.

    > Napisałeś, że nie ma przepisów umożliwiających "segregację". Otóż ja bym
    > spojrzał na to z innej strony - nie ma zakazu "segregacji". A

    Jest. To wykroczenie.

> [...]
    > obecności danej osoby) albo z zasady swobody umów (wejście jest
    > zawarciem umowy, a właściciel klubu nie chce zawrzeć umowy z konkretną

    Niestety nie może uniemożliwić skorzystania z oferty publicznej danego
    punktu handlowego czy usługowego.

    To nie film Barei, że kierownik sklepu może sobie wywiesić listę 'tych
    osób tu nie obsługujemy'.

    > Zauważ, że podobna "segregacja" występuje np. w handlu w marketach Makro
    > czy Selgros - aby w ogóle wejść na halę potrzebna jest specjalna karta.

    To nie są markety, tylko hurtownie. Działają na innych zasadach.