  • 91. Data: 2005-10-02 17:56:45
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhp5k1$cqu$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > sądu...

    Czyli te rozważania tutaj są o kant potłuc, bo w praktyce górą jest
    ochroniarz. Jak cię nie będzie chciał wpuścić, to nie wejdziesz i już
    widzę, jak wszyscy rzucają się do sądu.

    > nie widzę analogii między plecakiem a sprzedażą i małoletnim a klubem
    > w ogóle posiadanie plecaka nie ma żadnego wpływu na uzasadnienie odmowy
    > sprzedaży

    Dyskusja przebiega też ogólniejszym torem: czy każdy ma prawo wejść do
    sklepu/lokalu i kto ewentualnie nie może (nie tylko małoletni). A
    uzasadnienie odmowy wejścia z plecakiem będzie pewnie takie, że "z
    plecakiem nie, bo nas okradniesz i plecak masz po to, żeby tam fanty
    chować". I nie mów, że to nie jest zdroworozsądkowe czy
    nieuzasadnione, bo przecież decyduje sąd, nie ty:)

    Renata

  • 92. Data: 2005-10-02 17:57:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Art 202 par 2 kodeksu karnego.

    Dość ryzykowna interpretacja ze strony lokalu. Bo automatycznie
    stwierdzają, ze będą rozpowszechniać treści pornograficzne, co jest
    przestępstwem opisanym w §1 tego artykułu.

  • 93. Data: 2005-10-02 17:58:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhp6b2$s02$1@atlantis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    > napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > Nie, jeśli chcę wejść, to wchodzę i nikt nie ma prawa mnie zatrzymać,

    A filmy od lat 18? A sprzedaż alkoholu? Jak odbywa się sparwdzanie
    pełnoletniości? I czy jest w zgodzie z prawem?

    Renata

  • 94. Data: 2005-10-02 17:59:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Dopiero jakby miał poniżej 15 lat.

    a moim zdaniem nie, tu nie chodzi o kodeks karny
    wyśmiewana przez Ciebie demoralizacja też jest argumentem

    KG

  • 95. Data: 2005-10-02 18:16:35
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Goomich wyskrobał(a):
    > Art 135 kodeksu wykroczeń:
    >
    > Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    > detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    > nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    > przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,
    > podlega karze grzywny.

    Dobra, ale tu w ogóle nie dochodzi to momentu sprzedaży towaru (rozumiem, że
    chodzi o przypadek, gdy klient podchodzi do baru i chce coś kupić), bo
    utknęliśmy na bramce :) Moment wejścia do klubu to zawarcie umowy o
    świadczenie usług. Tak więc zły przepis, nieadekwatny do problemowej
    sytuacji.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 96. Data: 2005-10-02 18:17:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhp69i$979$1@nemesis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
    >
    > Na przykład dla muzeów wynika to z art. 10.4 USTAWA z dnia 21
    > listopada 1996 r. o muzeach. Nie chce mi się szukać, ale można to
    > znaleźć dla większości instytucji kultury i pośrednio wynika to z
    > faktu, że instytucje te są dotowane ze Skarbu Państwa.

    No ale mówimy o kinach, nie o teatrach, a te chyba nie są
    dotowane. Poza tym mam np. zniżkę na kartę Nokki. Tego raczej
    nie ma w ustawie? A w Sklepie Podróżnika mam zniżkę na kartę Warty, a
    w okolicznej pizzeri mam zniżkę, bo często przychodzę i mnie tam
    znają:) Jest ustawa na znajomości?

    Renata

  • 97. Data: 2005-10-02 18:21:17
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Jak impreza jest zamknięta, to po prostu w tym czasie lokal jest
    > zamknięty. Nie masz do niego prawa wejść z tego samego powodu, z
    > którego nie możesz tego zrobić w nocy po zamknięciu.

    A bawiący się w środku jak weszli? Przez okno? :)

    Impreza zamknięta nie różni się niczym od zwykłej poza tym, że grono osób
    wchodzących jest z góry ograniczone do pewnego kręgu. Wchodzą oni przez to
    samo wejście, przez które się normalnie wchodzi, a lokal się ewentualnie
    zamyka po wejściu wszystkich uprawnionych.
    Poza tym skoro na drzwiach jest napisane, że czynne w godzinach 11-20, a o
    17 jest zamknięte i w środku się ktoś bawi to co to ma znaczyć?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 98. Data: 2005-10-02 18:27:10
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2005 20:16:35 +0200, Bartek Gliniecki napisał(a) w
    wiadomości:<news:dhp85u$idf$1@news.onet.pl>

    > Dobra, ale tu w ogóle nie dochodzi to momentu sprzedaży towaru (rozumiem, że
    > chodzi o przypadek, gdy klient podchodzi do baru i chce coś kupić), bo
    > utknęliśmy na bramce :)

    W większej odległości od baru nie mogę wyrazić woli nabycia oferowanego do
    sprzedaży towaru? Jaka odległość jest określona prawem?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 99. Data: 2005-10-02 18:39:34
    Od: "th0rin" <t...@t...prl>

    > Jesli bedzie studentem to owszem.
    > Kolej tez ma znizki dla studentow, a inni placa wiecej.

    A te zniżki nie pochodzą z dofinansowania przez państwo?

    BTW ciekawie się czyta wypowiedzi, ale może jakieś poparcie w postaci
    "paragrafów" w końcu to *.prawo. Bo dostrzegam puste spekulacje i
    gołosłowie.

    --
    "Wydaje mi się, że można zabić..."
    Th0rin

  • 100. Data: 2005-10-02 18:41:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy czegoś znów nie rozumiesz w tym pytaniu:
    > "Jak bramkarz/właściciel sklepu/klient ma odróżnić przyczynę
    > uzasadnioną od nieuzasadnionej?"

    galaz:

    1.
    "A jeśli to lokal ze striptizem czy jeszcze ostrzejszymi atrakcjami? Czy
    także wówczas nie można ustalić granicy wieku dla gości? Jeśli 14-latek
    tam wejdzie to kto będzie odpowiadał za jego demoralizację?"
    2.
    "Można, ale nie zarządzenie bramkarza, tylko ustawą. W Polsce takiej
    ustawy nie ma. Może i powinna być, ale w chwili obecnej nie ma."
    3.
    "przesadzasz, akurat w takiej sytuacji z pewnością będzie to uzasadniona
    przyczyna odmowy"
    4.
    "Jak bramkarz/właściciel sklepu/klient ma odróżnić przyczynę
    uzasadnioną od nieuzasadnionej? "

    zdaje sie ze to Ty nie rozumiesz.

    P.