  • 151. Data: 2005-10-03 18:46:16
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "flashi" <f...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:dhrqba$d5a$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > i o to właśnie chodzi :)
    > Na wejściu do lokalu pisze sobie kartkę. Impreza zamknięta dla osób
    nie
    > mogących udowodnić ze maja powyżej 18 lat i koniec sprawy... tzn.
    tak myślę
    > :) to oni musza udowodnić ze maja ponad 18 lat.

    Aleś się uparł. Jak tak napisze, to popełni wykroczenie. Wpuścić ich
    musi. Rzecz w tym, by ewentualnie osoby nieporządne zniechęcić do
    wejścia. na przykład wygórowaną ceną.

  • 152. Data: 2005-10-03 18:50:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhrqh1$2fe$1@news.onet.pl...

    Art. 135 i 138 kw stanowią lex specjalis dla ogólnych przepisów o
    swobodzie zawierania umów. Zresztą owa swoboda dotyczy treści, a nie
    stron umowy - vide art. 66 i następne kodeksu cywilnego. Właściciel
    lokalu kieruje ofertę otwierając i odpowiednio oznakowując lokal. Tę
    ofertę przyjmujesz wchodząc do niego.

  • 153. Data: 2005-10-03 19:08:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dhru9e$obs$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Wiesz, jak się zastanowię, że jak już się wybiorę do tego klubu, to
    > albo mnie wpuszczą, albo nie, to wybiorę taki, do którego wejdę. po co
    > się użerać z jakimś idiotą przy drzwiach? Do klubu, w którym jest
    > chamska bramka chodzą dresy, bo im zależy na zadymie, a nie na
    > zabawie.

    To chyba nie tak. Myślę, że tu może chodzić np. o kluby dla snobów.
    Przecież selekcja nie ma na celu niewpuszczenia wszystkich lecz jedynie
    tych którzy nie są wystarczająco cool/trendy/jazzy czy jak to tam się dziś
    określa. A zatem im skuteczniej 'frajerstwo' jest gonione tym 'lepsze'
    towarzystwo w środku.

    Alek

    PS. Założę się, że nie kupiłbyś trampek za 200 zł.

  • 154. Data: 2005-10-03 19:23:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dhrvj5$s74$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    się dziś
    > określa. A zatem im skuteczniej 'frajerstwo' jest gonione tym

    Ale taką rzecz reguluje się poprzez otwarcie klubu, a nie dyskoteki.
    Na świecie bywają kluby, do których by się dostać, trzeba spełnić
    szereg warunków. Ale taki klub nie jest lokalem publicznie dostępnym.
    Nie można mieć pretensji o niewpuszczenie do klubu, jeśli obowiązują
    tam jakieś karty klubowe czy inny ich surogat. To teren prywatny
    należący do członków klubu, albo częściej po prostu wynajęty przez
    nich. Taka impreza ma podobny charakter do wesela zorganizowanego w
    restauracji. Restauracja jest w tym czasie nieczynna.

    My zaś dyskutujemy nad przypadkiem lokalu, do którego wejść może
    każdy, a jedynym ograniczeniem jest wiek. Przy czym problem nie jest
    już w samym ograniczaniu wieku, tylko w braku skutecznej możliwości
    jego stwierdzenia przez personel oraz możliwych rozwiązaniach tej
    sytuacji.

  • 155. Data: 2005-10-03 19:23:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dhrul0$4mv$1@inews.gazeta.pl...

    > Właściciel
    > lokalu kieruje ofertę otwierając i odpowiednio oznakowując lokal.

    Pisząc dużymi wyraźnymi literami "lokal dla osób powyżej 18 lat"
    albo "klub wyłącznie dla pań" albo "w tym lokalu nie palimy".

    > Tę ofertę przyjmujesz wchodząc do niego.

    Ano!

  • 156. Data: 2005-10-03 20:34:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dhs0fq$131$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ano!

    No to pozwij go cywilnie, za naruszenie własności poprzez wejście.
    Ciekaw jestem wyroku. Zatrzymać Ci go nie wolno, bo to przestępstwo.
    Jak będziesz miał korzystny wyrok, to komornik może gościa wyprosić z
    lokalu :-)

  • 157. Data: 2005-10-03 21:21:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dhop3u$6k8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W którym sklepie samoobsługowym oferta obejmuje ściśle określoną ilość
    > towaru do sprzedaży?

    W każdym. Nie kupisz więcej niż jest na półce :)

  • 158. Data: 2005-10-03 21:36:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dhplu1$l88$1@inews.gazeta.pl...

    > Co to znaczy "nie wpuszczą"? Bo to się łatwo mówi, ale problem bywa w
    > realizacji. Gość wchodzi. Albo go siłą zatrzymujesz, albo nie.

    Wyobraźmy sobie bramkę-kołowrotek przez którą może przejść tylko jedna
    osoba. Bramka jest sterowana elektrycznie. Jak gość sie podoba to portier
    naciska guzik i kołowrotek się obróci. Jak gość się nie podoba (za młody,
    pijany, w dresie - nieważne) to bramka ani drgnie.
    Dla upierdliwego będzie wersja "brak miejsc - wszystkie stoliki zajęte".
    Jak ktoś inny w tym czasie wejdzie to znaczy, ze "miał rezerwację".
    I co, legalne?

  • 159. Data: 2005-10-03 21:48:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dhs7df$rfr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W każdym. Nie kupisz więcej niż jest na półce :)

    No co Ty? Jak powiem, że chcę więcej, to z magazynu przywloką, jeśli
    tylko mają.

  • 160. Data: 2005-10-03 21:49:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dhs89m$12h$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    zajęte".
    > Jak ktoś inny w tym czasie wejdzie to znaczy, ze "miał rezerwację".

    Legalne. Do czasu, jak po pijanego nie wyjdzie kolega z wnętrza i nie
    powie, ze ma dla tego pana miejsce przy stoliku.