  • 1. Data: 2005-10-01 14:24:14
    Temat: [PILNE] Calkowite odlaczenie wody przez wspolnote?? Czy tak mozna??
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Witam

    Pisze w imieniu znajomych, ktorzy juz od ponad tygodnia zyja bez
    biezacej wody w mieszkaniu, cieplej i zimnej.

    W zwiazku z blednymi platnosciami w spoldzielni wynikajacych z
    wewnetrznych sporow spoldzielni, gdzie wg wspolnoty mieszkaniowej
    zarzadzajacej bydunkiem uzbierala sie dosc znaczna suma zaleglosci -
    wspolnota przyszla i nagle odlaczyla calkowicie wode w mieszkaniu.
    W zwiazku z tym moi znajomi od ponad tygodnia sa bez wody.

    W zwiazku z tym mam pytanie, czy wspolnota rzeczywiscie ma prawo
    odlaczyc calkowicie biezaca wode w mieszkaniu i pozostawic lokatorow na
    pastwe losu??

    Jakie prawo to reguluje, bo slyszalem ze dzialanie takie jest bezprawne,
    i zarzadca budynku nie ma prawa pozbawic lokatorow bez wody biezacej??

    Prosze tylko bez jakis moralnych tekstow, ze nie placili to dobrze im
    tak itp itd, bo sprawa naprawde jest powazna, i moze to troche potrwac.
    Mozliwe ze nie obejdzie sie bez nawet bez procesu sadowego, bo zadna z
    zainteresowanych ze stron nie kwapi sie do zwrotu pobranych pieniedzy.

    Pyatnie, czy wspolnota dziala zgodnie z prawem pozbawiajac calkowicie
    dostepu do jakiejkolwiek wody??

    Jacek

  • 2. Data: 2005-10-01 14:33:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Prosze tylko bez jakis moralnych tekstow, ze nie placili to dobrze im
    > tak itp itd, bo sprawa naprawde jest powazna, i moze to troche potrwac.

    trudno
    sami są sobie winni

    KG

  • 3. Data: 2005-10-01 14:55:56
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    kam napisał(a):

    > trudno
    > sami są sobie winni

    Hmm, a czytac ze zrozumienien potrafisz??

    Czy ja "Wysoki Sadzie" prosilem o wydanie wyroku?? Bo wydaje mi sie ze
    nie :)

    W zwiazku z tym proponuje przeczytac jeszcze raz moj post, i jeszcze raz
    i jeszcze raz az w koncu dotrze to o czym pisalem.

    Jacek

  • 4. Data: 2005-10-01 15:31:54
    Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    > trudno
    > sami są sobie winni

    A Ty jestes winny odpowiedzi, bez zapoznaniem sie z ustawą o ochronie praw
    lokatorów..

    Zapamiętane będą słowa i czyny:
    "Polskość to nienormalność -takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną
    uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu" -Donald Tusk
    (który przez 4 lata w senacie zabrał głos aż 3 razy;)

  • 5. Data: 2005-10-01 21:40:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PAweł napisał(a):
    > A Ty jestes winny odpowiedzi, bez zapoznaniem sie z ustawą o ochronie praw
    > lokatorów..

    to czekam na karę
    choć akurat związku tej ustawy z tematem nie bardzo widzę

    KG

  • 6. Data: 2005-10-02 13:32:04
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jakie prawo to reguluje, bo slyszalem ze dzialanie takie jest bezprawne, i
    > zarzadca budynku nie ma prawa pozbawic lokatorow bez wody biezacej??

    [...]
    > --
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    Co prawda wpólnota (troche zagmatwany ten opis sprawy bo raz wspólnota potem
    spółdzielnia a w końcu jest też zarządca budynku) nie jest dostawcą wody ale
    przez analogie opierałbym się na art. 8 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w
    wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków
    http://tinyurl.com/anmqt
    Sądzę że ma prawo odłączyć całkowicie bieżącą wodę w przypadku nie płacenia
    za wodę ponad dwa miesiące i braku reakcji na wezwania, ale udostępnic
    jednocześnie ujecie zastępcze np. w piwnicy. Trochę biegania z wiadrami po
    schodach ale nikt nie umrze z pragnienia :-)

    Marek

  • 7. Data: 2005-10-02 22:48:00
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > jednocześnie ujecie zastępcze np. w piwnicy. Trochę biegania z wiadrami po
    > schodach ale nikt nie umrze z pragnienia :-)

    Bo pisalem na szybko :)

    Chodzi o wspolnote mieszkaniowa, nie spoldzielnie.

    Bez poinformowania przyszli i odlaczyli dostawe wody, zgodnie z tym co
    tam jest napisane powinni to oglosic 20 dni przed planowanym odcieciem
    (ale to tyczy sie wodociagow a nie wspolnoty).

    Po tygodniu diopiero udostepnili punkt poboru wody.

    Jacek