  • 61. Data: 2003-11-15 21:29:11
    Temat: Re: jazda bez biletu1999-wezwanie do zaplaty 2003
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > To jak to jest: brak 1 cyferki oznacza ze bilet jest niewazny;

    Zdaje sie mowa byla o sytuacji, gdy jest wylacznie jedna cyferka.

    > to jak
    > poznasz ze 2 razy kasowany byl w tym samym pojezdzie skoro jeden z numerow
    > nie ma 1 cyferki?

    Ale pozostale sie zgadzaja,co?

    pdr
    Olo

  • 62. Data: 2003-11-15 22:02:32
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Zdaje sie mowa byla o sytuacji, gdy jest wylacznie jedna cyferka.

    > Ale pozostale sie zgadzaja,co?

    To po co 2 raz kasowac? Albo inaczej: gdy nie skasujemy drugi raz to jak
    mozna zadac oplaty skoro mozna latwo sprawdzic czy pasazer kasowal czy nie
    ten bilet?
    Przeciez przeslanka zadania oplaty dodatkowej jako umownego odszkodowania
    jest niewykonanie lub nienalezyte wykonanie umowy i poniesienie szkody. A
    skoro mozna wykazac ze pasazer jednak kasowal bilet w danym pojezdzie to czy
    nie jest zbytnie pospieszenie sie kontrolujacego z wypisywaniem protokolu?
    Nie obraz sie ale mam wrazenie ze kontrolerzy zbyt slabo znaja przepisy (nie
    tylko regulamin i prawo przewozowe!) i patrza na kazda sytuacje przez
    pryzmat swojej "prowizji". Zeby nie bylo ze jestem stronniczy: pasazerowie
    tez mogliby wykazac (we wlasnym interesie) odrobina samozaparcia i poczytac
    to i owo na temat swoich praw.

  • 63. Data: 2003-11-15 22:17:39
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > To po co 2 raz kasowac? Albo inaczej: gdy nie skasujemy drugi raz to jak
    > mozna zadac oplaty skoro mozna latwo sprawdzic czy pasazer kasowal czy nie
    > ten bilet?

    Zatem apiat' od nowa:
    Mowa byla o sytuacji, w ktorej kasownik wybil JEDNĄ cyferkę.

    > Nie obraz sie ale mam wrazenie ze kontrolerzy zbyt slabo znaja przepisy
    (nie
    > tylko regulamin i prawo przewozowe!) i patrza na kazda sytuacje przez
    > pryzmat swojej "prowizji".

    Kategorycznie sobie wypraszam. Na tescie otrzymalem 85 pt na 87 mozliwych
    (pomylke popelnilem jedynie przy uprawnieniach emerytów).

    pdr
    Olo

  • 64. Data: 2003-11-15 22:31:15
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Zatem apiat' od nowa:
    > Mowa byla o sytuacji, w ktorej kasownik wybil JEDNĄ cyferkę.

    No dobrze. Wiec ciagnijmy to dalej :-)
    To jak poznasz majac 1 cyferke w pierwszym numerze i wszystkie cyferki w
    drugim numerze ze te numery pochodza z tego samego kasownika? A scislej ze
    osoba ta nie jechala 2 roznymi pojazdami na tym samym bilecie - w jednym
    kasownik wybil jej 1 cyferke (i szczesliwie nie bylo kontroli) a w drugim
    wybil caly numer (i byla kontrola).
    Skoro twierdzisz ze nalezy w takim wypadku (gdy kasownik zle skasuje)
    powtorzyc kasowanie to znaczy ze dopuszczasz mozliwosc udowodnienia ze te 2
    numerki (jeden niepelny i drugi pelny) pochodza od tego samego kasownika.
    A skoro tak to pytam sie jak wyzej? Czemu zamiast wypisywania protokolu nie
    mozna sprawdzic czy faktycznie bilet zostal skasowany w tym a nie innym
    kasowniku?

    > (nie
    >
    > Kategorycznie sobie wypraszam. Na tescie otrzymalem 85 pt na 87 mozliwych

    Przepraszam za generalizowanie. Powiedzmy ze MSZ to sformulowanie dotyczy
    99% kontrolerow :-)

    > (pomylke popelnilem jedynie przy uprawnieniach emerytów).

    :-)

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2003-11-15 22:36:27
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał:
    > Jest tozsama z cyferka drugiego kasowania znajdujaca sie w tym samym
    > miejscu. :-)

    Chyba, że ta cyferka oznaczała minutę i właśnie się zmieniła. Poza tym
    przy szarpnięciu nie musi być wyraźnie nabita i może być trudna do
    odczytania.

    > Zagladales mu przez ramie czy jak?

    Nie musiałem. Spisano mojego znajomego.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 66. Data: 2003-11-15 22:40:44
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    nie
    > mozna sprawdzic czy faktycznie bilet zostal skasowany w tym a nie innym

    Ehhh mam prosbę bo jest juz pozno - bądz laskaw skompilowac moje wypowiedzi
    w tym wątku, ja to zgrubsza wszystko juz gdzies pisalem :-)
    (cos o tozsamosci tej jednej cyferki z analogiczna w drugim kodzie).

    > Przepraszam za generalizowanie.

    Siem nie gniewam :-)

    > Powiedzmy ze MSZ to sformulowanie dotyczy
    > 99% kontrolerow :-)

    MSZ? Ministerstwo Spraw Zagranicznych?:-)

    pdr
    Olo

  • 67. Data: 2003-11-15 22:46:26
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Chyba, że ta cyferka oznaczała minutę i właśnie się zmieniła.

    No wybacz, ale jako kontroler doskonale wiem ktora cyferka oznacza minute
    :-)

    > Poza tym
    > przy szarpnięciu nie musi być wyraźnie nabita i może być trudna do
    > odczytania.

    Jakistam paproch na bilecie w kolorze +/- podobnym do koloru tuszu w
    kasowniku generalnie nie jest brany za kod kasujący :-)

    pdr
    Olo

  • 68. Data: 2003-11-15 23:05:49
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > w tym wątku, ja to zgrubsza wszystko juz gdzies pisalem :-)
    > (cos o tozsamosci tej jednej cyferki z analogiczna w drugim kodzie).

    Moje pytania sa efektem takiej kompilacji...
    Nie spiesz sie. Poczekam do jutra na odpowiedz :-)). Bardzom jej ciekaw (jak
    to mawial pan Zagloba).
    A tymczasem do jutra. Ide spac.

    Pozdrowienia i (na razie) bez odbioru

  • 69. Data: 2003-11-15 23:12:02
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie spiesz sie. Poczekam do jutra na odpowiedz :-)).

    Problem w tym, ze mozesz sie jej nie doczekac, gdyz tamten post mam juz
    oznaczony jako przeczytany a nie zwykłem do takowych wraca.
    Ale glowa do góry - jak nie zapomnę...;-)

    > A tymczasem do jutra. Ide spac.

    Ja równiez, dobranoc.

    pdr
    Olo

  • 70. Data: 2003-11-15 23:29:38
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał:
    > No wybacz, ale jako kontroler doskonale wiem ktora cyferka oznacza minute
    >:-)

    Ja jako podróżny też ;) Ale naprawdę ciekaw jestem, jak to ocenisz
    w przypadku pojedynczej cyferki nabitej krzywo na bilecie (więc
    nawet nie ma jak ocenić odległości od brzegu biletu) ;P

    Pozdrawiam,
    Gerard