  • 1. Data: 2003-11-15 20:36:52
    Temat: jak wygrac z adwokatem
    Od: "Lidia_b" <l...@i...pl>

    Witam
    Na poczatek przedstawie wam krotki opis sprawy:
    Kilkanascie lat temu moj brat sprzedal dzialke pewnemu panu (nazwijmy go pan
    A), sprzedaz odbyla sie tylko na papierze (umowa kupna-sprzedazy 3000zl),
    nie zostala potwierdzona notarialnie wskutek zaniedban obu stron.
    Minelo kilka lat i pojawil sie pewien jegomosc (pan B) roszczacy sobie prawa
    do tej dzialki, zarzadal przepisania notarialnego. Oczywiscie nie zgodzilem
    sie na to, gdyz dzialka zostala sprzedana zupelnie innej osobie kilka lat
    wczesniej. W tej sytuacji pan B wniosl sprawe do sadu o to ze sprzedalem mu
    dzialke, a teraz nie chce jej przepisac. Jako dowod pan B przedstawil kopie
    umowy kupna sprzedazy tej dzialki, na ktorej sprzedajacym bylem ja. Nidy tej
    dzialki nie sprzedawalem, ani zadnej umowy nie podpisywalem!
    Poszedlem do adwokata, ktory powiedzial, ze sprawa jest z gory wygrana.
    Jednak okazalo sie, ze panem B jest adwokat o nazwisku Skorupko. Nagle
    wszyscy adwokaci odmowili efektywnej wspolpracy.
    Na wyznaczona rozprawe nie stawilem sie,gdyz moja pani adwokat wlasnie
    wtedy wziela urlop, poinformowalem o tym sad okolo miesiaca wczesniej z
    prosba o odroczenie rozprawy listem poleconym.
    Rozprawa odbyla sie bez mojego udzialu w wyznaczonym pierwotnie terminie, a
    wniosek o odroczenie nie zostal zalaczony do akt (ponoc zaginal). W wyniku
    rozprawy sad nakazal wyplate zwrotu kosztow jakie niby poniosl pan Skorupko
    inwestujac na tej dzialce, w wysokosci 60 000 zl. (dzialka ma wartosc ok
    6000, stoi na niej wiata drewniana i zostalo posadzonych kilka dzewek
    owocowych).
    Pytanie brzmi:
    Jakie sa szanse odwrocenia tej sprawy i czy jest ktos kto zdecydowal by sie
    mi w tym pomoc. Adwokaci odmawiaja wspolpracy (rejon warszawa).
    Sprawa o tyle pilna, ze zaczeto mi potracac odszkodowanie na rzecz Skorupki
    w wysokosci 300 zl/mies z mojej emerytury.
    Pozdrawiam i licze na wasza pomoc.
    Jan B.

  • 2. Data: 2003-11-15 20:59:10
    Temat: Re: jak wygrac z adwokatem
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

> [...]
    > Sprawa o tyle pilna, ze zaczeto mi potracac odszkodowanie na rzecz
    Skorupki
    > w wysokosci 300 zl/mies z mojej emerytury.

    wyrok juz sie uprawomocnil?
    zawiadom prokurature o popelnieniu przestepstwa przez tego adwokata,
    polegajacym na podrobieniu Twojego podpisu.

  • 3. Data: 2003-11-15 21:33:02
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Jak dla mnie to ta opowiesc to jakas historia szyta grubymi nicmi. Jesli sie
    myle to przepraszam.

    Dan.

  • 4. Data: 2003-11-15 22:05:04
    Od: "Lidia_b" <l...@i...pl>

    > wyrok juz sie uprawomocnil?
    > zawiadom prokurature o popelnieniu przestepstwa przez tego adwokata,
    > polegajacym na podrobieniu Twojego podpisu.

    Rosprawa odbyla sie 25.08.2003
    Wyrok sie uprawomocnil po 7 dniach
    Doniesienia o popelnieniu przestepstwa (falszerstwa podpisu) jeszcze nie
    zlozylem. Sad powolal grafologa, ktory stwierdzil, iz moze byc to moj podpis
    albo nie... wiec sad powolal nastepnego, ktory stwierdzil, ze jest to mioj
    podpis. Umowa na ktorej jest ten podpis jest kopia kserograficzna (brak
    oryginalu!) moja watpliwosc polega na tym, iz oszust-adwokat mogl miec moj
    podpis z innego zupelnie dokumentu i go po prostu skserowal. Niw wiem jak to
    mozna ugrysc.
    Dzieki za szybki odzew
    Pozdrawiam
    Jan B.

  • 5. Data: 2003-11-15 22:06:35
    Od: "Lidia_b" <l...@i...pl>

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message
    > Jak dla mnie to ta opowiesc to jakas historia szyta grubymi nicmi. Jesli
    sie
    > myle to przepraszam.

    Niestety mylisz sie.... bardzo chcialbym by to byla tylko powiesc z jakiegos
    kiepskliego kryminalu, lecz niestety to jet fakt realny zgodny z moim
    opisem.
    pozdrawiam
    Jan B.

  • 6. Data: 2003-11-15 22:40:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Podpisuje się obydwiema rękami. No i ewentualnie radę adwokacką o tym, że
    Twoja pani mecenas naruszyła zasady etyki nie udzielając Ci tak oczywistej
    porady.

  • 7. Data: 2003-11-15 22:47:12
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    Umowa na ktorej jest ten podpis jest kopia kserograficzna (brak
    > oryginalu!)

    niejestem prawnikiem, ale wydaje mi sie, ze moze to byc punktem zaczepienia.
    zreszta to on musi udowodnic, ze Ty podpisales ten dokument.
    proponuje jeszcze, abys zainteresowal sprawa media, szum dobrze zrobi.
    mysle tez o przeniesieniu sprawy do innego miasta, chyba sa do tego
    przeslanki, bo jedna ze stron jest szczegolnie powiazana z miejscowym
    swiatkiem prawniczym
    mam nadzieje, ze cokolwiek Ci pomoglem
    pozdrawiam i zycze wytrwalosci

  • 8. Data: 2003-11-15 23:48:31
    Od: kam <X...@X...plX>

    Lidia_b wrote:
    > Rosprawa odbyla sie 25.08.2003
    > Wyrok sie uprawomocnil po 7 dniach

    Nie można było zaskarżyć?
    I jaki wyrok może się uprawomocnić po 7 dniach?

    KG

  • 9. Data: 2003-11-16 00:46:36
    Od: "Lidia_b" <l...@i...pl>

    "kam" <X...@X...plX> wrote in message news:3FB6BB4F.3010109@Xop.plX...
    Nie wiem po jakim czasie wyrok powinien sie uprawomocnic, nie znam sie na
    tym. Zmienilem adwokata, ale mam wrazenie ze ten ktory prowadzi sprawe w tej
    chwili nie dziala na moja korzysc, mocno opoznil sie z wyslaniem odwolania.
    Chce wziasc adwokata z innej miejscowosci, ale mam problem z odebraniem
    dokumentow od obecnego, nie ma dla mnie czasu zeby sie spotkac.

  • 10. Data: 2003-11-16 01:28:24
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Lidia_b" <l...@i...pl> wrote in message
    (ciach)
    W tej sytuacji pozostały tylko media. Może wtedy ruszy się Prokuratura i po
    ustaleniu, że kluczowy dowód w sprawie był sfałszowany sprawę da się
    odkręcić. A na pocieszenie napiszę Ci tylko, że w Fundacja Helsińska, która
    stara się doprowadzać do postępowań dyscyplinarnych nieuczciwych adwokatów,
    zajmuje się m.in. sprawami osób, które siedzą w więzieniu tylko dlatego, że
    ich adwokat nie wykonał swoich obowiązków (a sprawy są ewidentne).
    Pozdrawiam i współczuję,
    MArta