  • 201. Data: 2014-05-30 21:50:52
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2014, Alek wrote:

    > Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał
    >
    > Mogę podawać, że 99% osób zanotowanych w moim notesiku to filateliści

    Czy możesz łaskawie nie powtarzać wtop już w tym wątku zaliczonych?
    ;)
    Przypomnę: art.3a.
    "nie stosuje się".

    Tak długo, jak długo są to "osobiste notatki" można Ci naskoczyć
    (z p. widzenia danych osobowych).
    Jak będziesz twierdzić, że te notatki robisz "słuzbowo" w roli
    kierownika, urzędnika, pracownika, kogokolwiek - ale *nie*
    w celu osobistym, owo wyłącznie przestaje działać.

    > i nadal nie masz prawa żądać żebym to prostował.

    Nazywam to zjawisko "syndromem trawniczka", od dyskusji wiele
    lat temu na .samochody, w której ktoś z faktu że PoRD nie
    zabrania parkowania na trawniku wywiódł niekaralność takiego
    parkowania ;>

    Wybierasz sobie niektóre przepisy, pomijasz inne i potem
    używasz tego w roli argumentu ad absurdum. Wrrrr!

    pzdr, Gotfryd

  • 202. Data: 2014-05-30 22:01:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

> [...]

    Zauważ, że tu leży błąd podstawowy.
    Czepiasz się faktu "niebycia zbiorem" jakoby powodowało to niepodleganie
    pod ustawę. Punkt 1. niżej.
    To że Andrzej akurat dał się zmanipulować to jego problem ;),
    chyba nie podejmę punktu 2 ;)

    > Wg jakich kryteriów Twoim zdaniem jest dostępny zestaw danych w księdze
    > chrztów?

    1. Zbiór danych NIE JEST koniecznym przypadkiem podlegania pod przepisy
    ustawy. W szczególności, niektóre przepisy ustawy *mogą* dotyczyć tylko
    zbiorów danych, nie dotyczą wtedy pozostałych przypadków, ale to nie powoduje
    że takie dane nie podlegają pod ustawę!
    Cytaty:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-o-ochronie-danych
    -osobowych/rozdzial-1_przepisy-ogolne/?on=01.01.2012
    +++
    Art. 2.
    [...]
    2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:
    1) w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych
    zbiorach ewidencyjnych,
    2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania
    danych poza zbiorem danych.
    ---

    Zapis jest nie tylko listą otwartą ("i w innych"), ale WPROST
    objaśnia, że "niezbiór danych osobowych" nadal podlega pod
    ustawę w systemach informatycznych.
    A punkt 1) to najzwyczajniej "niekryterium" z definicji.

    Bo doskonałym kryterium jest... numer wpisu!
    "Gość wpisany pod numerem 1854" :P
    (a przepraszam, miałem nie walczyć z punktem 2, już znikam ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 203. Data: 2014-05-30 22:04:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tylko, czy księga chrztów określa przynależność do związku wyznaniowego, czy
    > też jest miejscem zapisania "faktu historycznego"?

    Takie postawienie sprawy wymaga spełnienia jednego warunku: że te
    dane NIE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE. Czyli "przetwarzane".
    W szczególności nie wolno na ich podstawie nic wnioskować na temat
    aktualnego "stanu prawnego".

    pzdr, Gotfryd

  • 204. Data: 2014-05-30 23:49:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dane NIE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE. Czyli "przetwarzane".
    > W szczególności nie wolno na ich podstawie nic wnioskować na temat

    No i tu się z Tobą zgodzę. Kościół pietrząc problemy przy wpisach o
    odejściu strzela sobie sam w kolano, bowiem powoduje, że te dane są
    niewiarygodne. Jak to już tu chyba Ty zauważyłeś, przypadków czynnego
    działania w kierunku wykreślenia jest niewiele. Sądzę, że w skali kraju to
    moze być kilkadziesiąt przypadków w roku. Wynika to z tego, że jak ktoś
    przestaje wierzyć, to mu "lata", co na ten temat sądzi Kościół.

  • 205. Data: 2014-05-30 23:56:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak to rzekł pewien ślepy koń: "nie widzę" :)
    > Przecież fakt uznawania jak wyżej, nijak nie przekłada się na
    > konieczność
    > papierowej rejstracji tego "uznania".
    > IMO co najwyżej *wolno* takie dane przechować (bez przetwarzania),
    > ale właśnie konieczność nieprzetwarzania wymusza, *o ile dane
    > nie zostaną zniszczone*, odnotowanie faktu zakazu przetwarzania
    > oraz przyczyny tegoż.

    I to nie będzie przetwarzanie?

    Moim zdaniem ta ustawa jest zakręcona i tyle.

    > Wrrr... a czytałeś go? Jakoś tak starasz się żeby zaczepiać o ten
    > punkt programu ;)
    > Hint: PRZEZ ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ.

    Wiesz, zakaz jest powtórzony w art. 49.2 Ustawy o ochronie danych
    osobowych. Moim zdaniem nie masz racji.

    > To oznacza, że DOBROWOLNIE możesz swoje dane podać dowolnej organizacji
    > religijnej, która WŁADZĄ PUBLICZNĄ nijak nie jest (no, wedle prawa :>),
    > ale to z kolei nie zdejmuje z niej obowiązków ustawowych.
    > A to implikuje obowiązek "zaprzestania przetwarzania" na żądanie.

    Moim zdaniem plkwinna powstać ustawa to normująca, albo uszczegółowienie
    już obowiązującej. Kościół ma interes prawny w przetwarzaniu danych
    dotyczących swoich wiernych.

  • 206. Data: 2014-06-01 00:17:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2014, Robert Tomasik wrote:

    > I to nie będzie przetwarzanie?

    Ależ oczywiście będzie.
    "Przetwarzanie w celu nakazanym ustawą".
    Podobnie jak jest nim wpisanie NIPów z faktur do ewidencji sprzedaży.

    > Moim zdaniem ta ustawa jest zakręcona i tyle.

    Nie, zauważ co się dzieje: jakbyś zabronił "przetwarzania" w ogóle,
    to NIE DAŁO BY SIĘ ŻĄDAĆ WYKREŚLENIA. No bo w momencie złożenia
    żądania manipulacja polegająca na "wykreśleniu" (bez względu na
    fizyczną realizację) byłaby zabroniona.
    Ale furtka w postaci wyjątku dla przypadkow "nakazanych ustawą"
    rozwikłuje ten przypadek, i to bardzo skutecznie.
    AFAIR w ustawie nawet jest lista, co wolno przechowywać po wydaniu
    dyspozycji "skreślenia", nie chce mi się sprawdzać.

    > Wiesz, zakaz jest powtórzony w art. 49.2 Ustawy o ochronie danych osobowych.
    > Moim zdaniem nie masz racji.

    Nie mam racji, że podważam Twoją tezę, jakoby ten zakaz wynikał
    Z KONSTYTUCJI? No to po co przywołujesz ustawę, która Konstytucji
    podważać nie może? ;)
    (sprawdź co podważałem :D)

    Ale dalej rzeczywiście powołałem się:

    No i teraz sprawdź treść na którą się powołujesz: zaczyna się ona
    słowami: "choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne albo do których
    przetwarzania nie jest uprawniony"
    IMO kościół (jako organizacja) do ktoreg należy członek *JEST*
    uprawniony do przetwarzania, tym samym zakaz NIE MA zastosowania.

    > Moim zdaniem plkwinna powstać ustawa to normująca, albo uszczegółowienie już
    > obowiązującej.

    Nie ma potrzeby.

    > Kościół ma interes prawny w przetwarzaniu danych dotyczących
    > swoich wiernych.

    No i dokładnie to wynika z ustawy.
    Cały wątek dotyczy przypadku, kiedy były wierny PRZESTAŁ być wiernym.

    pzdr, Gotfryd

  • 207. Data: 2014-06-01 03:12:44
    Od: news <c...@b...ba>

    no to wypowiedzcie się jeszcze w takiej sprawie:

    w kwietniu złozylem wiosek o wykreslenie a wlasciwie o adnotacje ze
    wystapilem i nie wyrazam zgody na dasze przetwarzanie moich danych
    osobowych. czyli po dacie zlozenia pisma ich rejestr powinien
    teoretycznie zawierać stosowną adnotację.

    w maju zlozylem ponownie taki sam dokument czyli oswiadczenie woli
    (troche jakby podpucha) na co w odpowiedzi dostalem, ze tamto poprzednie
    oswiadczenie bylo w swietle czegos tam kanonicznego niesluteczne, i
    nadal, aby wystapic z kosciola bla bla bla... przyprowadzic dwoch
    swiadkow, bla bla bla... i tak dalej.

    czy to jest wystarczajaca przeslanka aby uznac, ze dane sa nadal
    przetwarzane (juz nielegalnie), mimo zlozonego zastrzezenia ?

  • 208. Data: 2014-06-01 08:21:47
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-05-24 01:22, news pisze:
    > od pewnego czasu interesuje sie tematem, ale to jak droga (nomen-omen)
    > przez meke....
    > - poniał ?

    Poniał? To czemu na polskiej a nie rosyjskiej grupie piszesz?
    Był tu wasz przedstawiciel - ten w ciemnych okularach - walczył z
    kościołem, walczył aż się nawrócił i po katolicku został pochowany
    Więc nie zawracaj ludziom głowy...
    Takich walczących z KK było po waszej stronie więcej np Wanda Wasilewska
    i kilka innych jak poszukasz - jakoś jak kostucha w oczy zajrzała to
    sobie przypomnieli..
    Oj Grzesiu, Grzesiu...źle się bawisz - wyjmij rączki na kołderkę

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 209. Data: 2014-06-01 12:08:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.06.2014 08:21, SJS pisze:

    > Poniał? To czemu na polskiej a nie rosyjskiej grupie piszesz?

    Dlaczego nie ścigasz tych, co nie na amerykańskiej grupie dyskusyjnej
    używają "OK"?

    [ciach bełkot]

    > Oj Grzesiu, Grzesiu...źle się bawisz - wyjmij rączki na kołderkę

    Siudalski, stary komuchu i zboczeńcu... czy musisz takie swoje projekcje
    publikować? Nie wystarczyło ci, że co chwila informowałeś świat, że się
    w gacie zesrałeś? (dobrze, że przynajmniej to ci przeszło...)

  • 210. Data: 2014-06-01 17:45:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <c...@b...ba> napisał w wiadomości

    > czy to jest wystarczajaca przeslanka aby uznac, ze dane sa nadal
    > przetwarzane (juz nielegalnie), mimo zlozonego zastrzezenia ?

    Do uznania, ze są przetwarzane, to tak. Pytanie, czy nielegalnie? Bo to
    kwestia nie tyle przetwarzania, co odmowy wpisu o wystąpieniu. No i tu moim
    zdaniem mamy dwa stany prawne. Z jednej strony prawodawstwo państwowe
    przewiduje, że oświadczenie wystarczy. Z drugiej strony Kościół ma jakieś
    swoje przepisy. No i to bedzie tak, że z punktu widzenia prawa państwowego
    członkiem Kościoła nie jesteś, a z ich punktu widzenia jesteś i tyle. Dokąd
    nie będą sporządzać jakieś dokumentu urzędowego w tej sprawie, to nic
    zrobić się nie da.