  • 1. Data: 2014-05-24 13:48:49
    Temat: dane osobowe samochodów
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-niezgodne-z-pr
    awem-parkometry-nie-znikna-z-ulic-warszawy,nId,14313
    87#utm_medium=frame&utm_campaign=wyrzucenie_z_ramki&
    utm_source=www.wykop.pl

    "Na parkometrze ma znaleźć się informacja o tym, że wpisywane przez
    kierowców numery rejestracyjne pojazdów są danymi osobowymi."

    Hmm... co o tym myślicie? Koniec z filmikami z dróg z pokazywaniem
    rejestracji?

  • 2. Data: 2014-05-24 15:26:56
    Temat: Re: dane osobowe samochodów
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kierowców numery rejestracyjne pojazdów są danymi osobowymi."
    >
    > Hmm... co o tym myślicie? Koniec z filmikami z dróg z pokazywaniem

    W Częstochowie też są podobne parkomaty, ale aby wykupić bilet na postój nie
    trzeba wpisywać numeru rejestracyjnego.
    Zawsze można odmówić podania danych i jeśli dotanie się mandat bronić się w
    sądzie, że nie parkonat niezgodny z usatą o DO.
    Pozdr.

  • 3. Data: 2014-05-24 18:36:32
    Temat: Re: dane osobowe samochod?w
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-24 15:26, Piotr pisze:

    > W Cz?stochowie te? s? podobne parkomaty, ale aby wykupi? bilet na post?j nie
    > trzeba wpisywa? numeru rejestracyjnego.

    Problem dotyczy jednak kwestii czy od teraz nr rejestracyjnym stał się
    daną osobową?

  • 4. Data: 2014-05-24 23:15:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 May 2014, PlaMa wrote:

    > Problem dotyczy jednak kwestii czy od teraz nr rejestracyjnym stał się
    > daną osobową?

    A nie wraca aby sprawa *dla kogo* jest to dana, wypełniająca znamiona "osobowej"?
    Bo to już było wałkowane AFAIR: dla urzędnika mającego dostęp do baz
    identyfikacyjnych warunek "bez zbytniego wysiłku" (to tam jest inaczej
    ujęte w ustawie, ale chodzi o meritum) jest spełniony.
    O ile przyjąć oczywiście za prawdziwą drugą część pytania które stawiasz.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-05-25 21:30:50
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > identyfikacyjnych warunek "bez zbytniego wysiłku" (to tam jest inaczej
    > ujęte w ustawie, ale chodzi o meritum) jest spełniony.

    No i? Wolno publikować numery czy nie? Przecież nie mogę publikując
    zagwarantować, że żaden urzędnik z wydziału komunikacji tego nie zobaczy...

    MJ
    PS. Uważam całą tę ochronę danych osobowych w formie naszej ustawy za
    wysoce szkodliwą i do skasowania od zaraz.

  • 6. Data: 2014-05-26 22:32:41
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 maja 2014 21:30:50 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

> [...]

    > PS. Uważam całą tę ochronę danych osobowych w formie naszej ustawy za
    >
    > wysoce szkodliwą i do skasowania od zaraz.

    We Wroclawiu, po zjezdzie z autostrady, jest wbudowana w jezdnie waga, ktora
    informuje kierowcow,na ogromnym bilbordzie, za samochod DWL XXX-XX ma nadwage i
    powinien zjechac z trasy.

    OK, niech bedzie.
    Tylkoooo... ze z tego widac, ze rozpoznawane sa wszystkie numery rejestracyjne
    przejezdzajacych samochodow.
    Kto gromadzi te dane ?
    Do czego je wykorzystuje ?

  • 7. Data: 2014-05-26 23:48:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 May 2014, Michał Jankowski wrote:

    > No i? Wolno publikować numery czy nie?

    Nie wiem :>

    > Przecież nie mogę publikując
    > zagwarantować, że żaden urzędnik z wydziału komunikacji tego nie zobaczy...

    Ta argumentacja jest bez znaczenia dla powodu który przytoczyłem: przepis
    (*ten* przepis) dotyczy "zbierającego".
    Wniosek steruje w tę stronę, że urzędnik mający dostęp do bazy nie
    powinien z tego dostępu korzystać, oglądając takie filmiki :>

    > MJ PS. Uważam całą tę ochronę danych osobowych w formie naszej ustawy
    > za wysoce szkodliwą i do skasowania od zaraz.

    Pozwolę sobie naruszyć netykietę, poprzez poparcie bez komentarza
    tego stanowiska :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-05-27 00:18:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 26 May 2014 13:32:41 -0700 (PDT), Marek Wisniewski napisał(a):

    > OK, niech bedzie.
    > Tylkoooo... ze z tego widac, ze rozpoznawane sa wszystkie numery rejestracyjne
    przejezdzajacych samochodow.

    I myślisz, że tylko tam? ZTCW to te nowe ekrany, co wyświetlają czas
    przejazdu, mierzą go właśnie przez czytanie tablic rejestracyjnych na
    wybranych trasach. I nie wierzę, że te dane znikają z bazy po obliczeniach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2014-06-18 09:30:24
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > Pozwolę sobie naruszyć netykietę, poprzez poparcie bez komentarza
    > tego stanowiska :)

    Ja rowniez, odkad musialem przesylac te same dane do trzech krakowskich
    urzedow bo nie mogli sobie ich przeslac ze "z powodu ochrony danych
    osobowych".

    IMHO powinno byc tak, ze administracja panstwowa/samorzadowa ma dostep
    do danych i juz bo obecnie sa absurdalne sytuacje.

    --
    jarek