  • 191. Data: 2014-05-30 00:45:51
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:lm893t$ect$2@node2.news.atman.pl...

    > Nie rozumiem pytania.

    Ten wybór wg kryteriów jest jednym z wyznaczników, by księgę uznać za
    zbiór danych osobowych.

  • 192. Data: 2014-05-30 01:26:36
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Więcej - zgodnie z "prawem" kanonicznym powinni z urzędu wyrzucić z
    > organizacji każdego zadeklarowanego ateistę i dokonać stosownej adnotacji
    > skreślającej.

    A ten cudzysłów ma coś podkreślić?
    Twoje ateistyczne podrygi małolata są naprawdę śmieszne... teologia to cała
    nauka. Filozofia. Koncepcja wiary... A ty co wnosisz, kontra powiedzmy,
    Tomaszowi z Akwinu? Że byłeś na wycieczce rowerowej i nie widziałeś Boga?
    No... Bóg nie jest na zawołanie, to nie Burek.

    Aygul

  • 193. Data: 2014-05-30 02:10:06
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2014-05-30 01:26, Ajgul pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    > wiadomości news:lm8912$ect$1@node2.news.atman.pl...

    > A ten cudzysłów ma coś podkreślić?

    Cudzysłów - para znaków interpunkcyjnych, służących w języku polskim
    m.in. do wyodrębniania cytatów, pseudonimów, _ironii_.

    > Twoje ateistyczne podrygi małolata są naprawdę śmieszne... teologia to
    > cała nauka.

    No bez jaj... nauka :)

    > Filozofia. Koncepcja wiary... A ty co wnosisz, kontra
    > powiedzmy, Tomaszowi z Akwinu?

    "Dwojakie jest podleganie: jedno niewolnicze; według niego przełożony
    posługuje się poddanym dla swojego pożytku: i takie podleganie nastało
    po grzechu (por. Rdz 3,16). Jest jeszcze inne podleganie: domowe i
    obywatelskie; według niego przełożony posługuje się podległymi dla ich
    pożytku i dobra: i to podleganie istniałoby także przed grzechem. Bowiem
    w mnogości ludzi brak by było dobra porządku, gdyby jedni nie byli
    rządzeni przez innych mądrzejszych. I według tak pojmowanego poddaństwa
    kobieta z natury jest podległa mężowi, gdyż z natury mężczyzna ma
    większe rozeznanie rozumu - a, jak niżej powiemy, stan niewinności
    pierworodnej nie wyklucza nierówności wśród ludzi"

    kontra:
    sporo kobiet ma większe rozeznanie rozumu niż ty, czyli ten Tomasz
    plecie bzdury.
    Inne jego bzdury, bardziej związane z tematem:

    "Heretycy popełniają grzech, z powodu którego zasłużyli sobie nie tylko
    na to, by zostali karą klątwy wyłączeni z Kościoła, lecz także usunięci
    ze świata karą śmierci. O wiele bowiem cięższą zbrodnią jest psuć wiarę,
    która daje życie dla duszy, niż fałszować pieniądze, które służą życiu
    doczesnemu. Skoro więc świeccy władcy z miejsca sprawiedliwie karzą
    fałszerzy pieniędzy i innych złoczyńców karą śmierci, tym bardziej
    heretyków można z miejsca, skoro tylko udowodni się im winę herezji, nie
    tylko ukarać klątwą, ale także sprawiedliwie uśmiercić."

    > Że byłeś na wycieczce rowerowej i nie
    > widziałeś Boga?

    Ja byłem i nie widziałem.

    > No... Bóg nie jest na zawołanie,

    Jak widać, dla niektórych jest.

    > to nie Burek.

    Czyżby?
    Anubis. Zwykle przedstawiano go jako człowieka o głowie szakala lub w
    postaci czarnego zwierzęcia (psa bądź szakala).

    Czego to ludzie nie wymyślą... Wyobraźnia ludzka nie zna granic.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 194. Data: 2014-05-30 07:42:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał

    > oczywiście, że mi do tego. jak najbardziej. potem podają, że w
    > Polsce
    > jest pierdylion katolików i bach, religia do szkół, bach, ulgi
    > podatkowe

    Takich decyzji nie podejmuje sie na podstawie notatek strony
    zainteresowanej. Poza tym chętni do apostazji to jednak nieliczna
    grupa i statystyk zasadniczo nie zmienia.

    > jako niemowlę się zadeklarował? co to za absurd?

    Nieważne kiedy i w jakim wieku, ważne że dane są nieaktualne i
    zainteresowany sobie tego nie życzy.

    > o ile nie podaje się później, że 95% Polaków to katolicy...

    Mogę podawać, że 99% osób zanotowanych w moim notesiku to filateliści
    albo trzypalczaści marsjanie i nadal nie masz prawa żądać żebym to
    prostował.

  • 195. Data: 2014-05-30 08:35:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.05.2014 00:45, Robert Tomasik pisze:

    > Ten wybór wg kryteriów jest jednym z wyznaczników, by księgę uznać za
    > zbiór danych osobowych.

    Chodzi ci o kryteria, kto i kiedy może do tych danych zajrzeć?

  • 196. Data: 2014-05-30 08:47:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.05.2014 02:10, Kviat pisze:

    > Cudzysłów - para znaków interpunkcyjnych, służących w języku polskim
    > m.in. do wyodrębniania cytatów, pseudonimów, _ironii_.

    Dokładnie. To wewnętrzny regulamin klubu - nic więcej.

    > No bez jaj... nauka :)

    Cóż, jeśli numerologię czy wróżenie z fusów uznamy za naukę... ;->

    [ciach]

> [...]
    >
    > kontra:
    > sporo kobiet ma większe rozeznanie rozumu niż ty, czyli ten Tomasz

    Mizoginizm to jeden z poważniejszych problemów religii.
    Judeochrześcijańskie (z Islamem włącznie) wręcz ociekają źle skrywaną
    pogardą dla kobiet.

> [...]
    > heretyków można z miejsca, skoro tylko udowodni się im winę herezji, nie
    > tylko ukarać klątwą, ale także sprawiedliwie uśmiercić."

    Pan Tomasz z Akwinu może się łaskawie sam wychędożyć ;->

    A każdy katol który spróbuje posłuchać się jego "myśli" dostanie w
    wątpia widłami.

    > Ja byłem i nie widziałem.

    Widziałem jelenia - to się liczy? ;)

    > Jak widać, dla niektórych jest.

    A krasnoludki?

    > Czyżby?
    > Anubis. Zwykle przedstawiano go jako człowieka o głowie szakala lub w
    > postaci czarnego zwierzęcia (psa bądź szakala).

    Jak ten Ajgul (którego nie widzę - chyba pisze z jakiegośp irackiego
    serwera) śmie obrażać uczucia religijne Jedynej Prawdziwej Wiary? Niech
    Ozyrys ma go w swojej opiece, ale jeśli znieważa Anubisa twierdzą, że
    nie ma głowy szakala lub wręcz nie istnieje to... ;->

    > Czego to ludzie nie wymyślą... Wyobraźnia ludzka nie zna granic.

    Niestety czasem dryfuje w bardzo jałowe rejony i zapomina dołączyć
    standardowe zastrzeżenie:

    "Wszystkie osoby i wydarzenia opisane w Biblii są fikcyjne. Wszelkie ich
    podobieństwo do osób żyjących lub zmarłych oraz do faktycznych wydarzeń
    jest czysto przpadkowe. Autorzy zrzekają się odpowiedzialności za czyny
    popełnione z inspiracji ich książki. UWAGA: książka zawiera sceny
    brutalnych zbrodni oraz sceny pornograficzne!"

  • 197. Data: 2014-05-30 16:25:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:lm98rv$5i6$1@node1.news.atman.pl...

    > Chodzi ci o kryteria, kto i kiedy może do tych danych zajrzeć?

    Dla mnie zeszyt, to nie jest baza danych i tyle.

  • 198. Data: 2014-05-30 16:29:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Z takich wniosków urządzano krucjaty,
    > wybito rdzennych Amerykanów
    > (bo Jezus do nich nie przyszedł, więc to nie ludzie),
    > palono na stosach, itd. Faktycznie, w porządku.

    Do Europejczyków też nie przyszedł. Mam zacząć się bać?

  • 199. Data: 2014-05-30 21:14:18
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-30 16:29, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Do Europejczyków też nie przyszedł. Mam zacząć się bać?

    i nie przyjdzie, to nie bumerang :)
    śpij spokojnie :)

    --
    Holy Bleble

  • 200. Data: 2014-05-30 21:40:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > No i tu masz już pierwszy proiblem :-)

    Jak to rzekł pewien ślepy koń: "nie widzę" :)
    Przecież fakt uznawania jak wyżej, nijak nie przekłada się na konieczność
    papierowej rejstracji tego "uznania".
    IMO co najwyżej *wolno* takie dane przechować (bez przetwarzania),
    ale właśnie konieczność nieprzetwarzania wymusza, *o ile dane
    nie zostaną zniszczone*, odnotowanie faktu zakazu przetwarzania
    oraz przyczyny tegoż.

    > Nie wolno w ogóle przetwarzać informacji o wyznaniu, co wynika z art. 53.7
    > Konstytucji.

    Wrrr... a czytałeś go? Jakoś tak starasz się żeby zaczepiać o ten
    punkt programu ;)
    Hint: PRZEZ ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ.

    To oznacza, że DOBROWOLNIE możesz swoje dane podać dowolnej organizacji
    religijnej, która WŁADZĄ PUBLICZNĄ nijak nie jest (no, wedle prawa :>),
    ale to z kolei nie zdejmuje z niej obowiązków ustawowych.
    A to implikuje obowiązek "zaprzestania przetwarzania" na żądanie.

    > UWażam, że to nie ma żadnego sensu. Co do zasady nie widzę powodu, by
    > organizacja nie uznawąła sobie czegokolwiek. Doąd to nie ma to jakiegoś
    > przełożenia na człowieka, to jest spara tej organizacji.

    Czekaj, bo się zgubiłem.
    Nie widzisz powodu aby *uznawała* czy *nie uznawała* jak napisałeś?
    Bo chodzi o *uznanie* obowiązku zaprzestania przetwarzania danych.

    > Granica leży dokładnie w miejscu,w którym organizacja z przynależności do
    > niej danej osoby zaczyna wywodzić jakieś skutki prawne.

    Ja rozumiem, że nie masz nic przeciw temu, żeby np. dowolny
    bank albo hipermarket miał Twoje dane, mimo że nic nigdy nie
    "wyrażałeś".
    Ale prawo jednak stanowi inaczej.
    "Nieuprawnionych" danych nie wolno w takiej bazie przetwarzać w celu innym
    niż konieczny, kropka.
    Możesz sobie zrobić backup, IMO przejdzie przez "konieczność" :)

    pzdr, Gotfryd