  • 31. Data: 2006-03-15 07:55:22
    Temat: Re: jak potwierdzić płatnośc dokonaną przez internet
    Od: "MarlonB" <|p|i|e|c|h|u|1|@GIN_SPAMERZEwp.pl>

    "Miernik" <m...@f...org> wrote in message
    news:20060314223751.1006.22.NOFFLE@localhost.localdo
    main.local...

    > Jak masz u siebie pieniądze to po co Ci moje potwierdzenie w ogóle,
    > przecież widzisz je na koncie.
    >
    > Ludzie, zrozumcie, jakiekolwiek potwierdzenia, czy to papierowe z
    > pieczątką, papierowe bez pieczątki, wydruk maila, plik z inteligo
    > nagrany na CD mają taką samą wartość w dowodzeniu że się komuś
    > zapłaciło. Czyli żadną.

    Ty chyba nie rozumiesz szerszego aspektu sprawy. Mowisz ze moge sobie
    sprawdzic, ale po co? Potwierdzenie znaczy tyle co pieczatka banku. Pomysl o
    wszystkich wiekszych instytucjach, sklepach internetowych lub uczelniach.
    NIKT nie bedzie Cie indywidualnie sprawdzal czy Twoje pieniadze sa u niego
    na koncie. Idziesz do okienka, kladziesz CD i sprawa zalatwiona. Oczywiscie
    mozesz wyslac tez maila nie ruszajac dupy z domu. Na serio nie widzisz w tym
    korzysci? Jesli wysylasz tylko przelewy kumplowi, to o czym my mowimy. Ja z
    tego korzystam i sprawe mi to ulatwia i mam nadzieje ze podpis cyfrowy
    wejdzie niedlugo do zycia (tak na prawde, a nie tak jak teraz) na prawach
    podpisu odrecznego. Nie widzisz w tym korzysci, to lataj na poczte.

    M.

  • 32. Data: 2006-03-15 08:06:29
    Od: "MarlonB" <|p|i|e|c|h|u|1|@GIN_SPAMERZEwp.pl>

    "Miernik" <m...@f...org> wrote in message
    main.local...

    > A tu w ogóle nie jest napisane że ten rachunek musi być zapłacony. Daj
    > kurierowi fakturę którą Ci ten inny usługodawca przysyła, bez żadnych
    > pieczątek itp, nie dawaj im żadnych dowodów zapłaty, ani nie baw się w
    > papierki z banku ani nagrane na CD powierdzenia nadania przelewu. One
    > nie mają nic do rzeczy. Nawet "podpisane elektronicznie" potwierdzenie
    > z Inteligo niczego nie dowodzi, bo taki przelew można po nadaniu, i
    > otrzymaniu tego potwierdzenia bez problemu odwołać (zanim się nie
    > wykona).

    Chrzanisz i nie wprowadzaj ludzie w blad! Nie mozna nic odwolywac, bo
    przelewu nie cofniesz (jesli juz sie dokona). Potwierdzenie, jak sama nazwa
    wskazuje POTWIERDZA jakas akcje. Co ma potwierdzic, jesli nic sie nie
    dokona. Nie pisz juz nic lepiej, bo nigdy tego nie robiles. Nie wiem czemu
    sie upierasz przy rzeczach, których nie sprawdziles. Do google dostem masz,
    wiec wroc jak sobie poczytasz. Popytaj ludzi, którzy mieli z tym do
    czynienia, a nie wypisujesz bzdety.

    M.

  • 33. Data: 2006-03-15 09:14:38
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    castrol wrote:

    > tu takze moze nastapic proba oszustwa, wprawdzie ciut latwiej jest z
    > takim wygenerowanym dokuementem, ale dla chcacego nic trudnego

    Pisałem o rozwiązaniu problemu pytającego - potrzebuje dokumentu z
    pieczątką, to będzie go miał :)

    A sfałszować to zawsze się da, pytanie tylko w jaki sposób...
    - własny wydruk bez pieczątki - banał
    - wydruk lub inna kartka z pieczątką - trzeba kombinować z tą pieczątką
    - plik niepodpisany - banał
    - plik z podpisem elektronicznym - oj trudne by to było

    Karol

  • 34. Data: 2006-03-15 09:24:54
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Miernik wrote:

    > A tu w ogóle nie jest napisane że ten rachunek musi być zapłacony.

    Hehe, no właśnie :D

> [...]
    > z Inteligo niczego nie dowodzi, bo taki przelew można po nadaniu, i
    > otrzymaniu tego potwierdzenia bez problemu odwołać (zanim się nie

    Nie. Jak zlecisz przelew do dostaniesz z Inteligo "potwierdzenie
    zlecenia przelewu, szczegóły transakcji do wykonania". Wtedy możesz go
    jeszcze odwołać. Ale jak przelew się wykona (wyjdzie z banku), to
    dostaniesz "potwierdzenie wykonania przelewu, szczegóły zrealizowanej
    transakcji".

    Nie wiem co się stanie jak przelew się cofnie, ale jeśli numer rachunku
    z potwierdzenia przelewu zgadza się z numerem z faktury to nie powinien
    się cofnąć.

    Karol

  • 35. Data: 2006-03-15 11:06:20
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Dziś dostałem taką informacje z orange

    "Bardzo mi przykro, ale takiego zapisu nie ma w regulaminie sklepu
    internetowego. W zwiazku z tym nas nie dotyczy. Nie interesuje nas zapis w
    dzienniku ustaw tylko w naszym regulaminie."

    Chodzi o to ze w ich regulaminie nie zapisu art. 7 Ustawy Prawo Bankowe w
    związku z tym nie akceptują takiego potwierdzenia.

    Jednak w ich regulaminie nie ma tez stwierdzenia ze taki rachunek nie jest
    akceptowany. No i co?
    Pewnie bede musił zapłacić jakiś rachunek extra na poczcie zeby nie robić
    sobie problemu.
    Szkoda mi zostawiać bez odzewu tak głupie stwierdzenie, przeciez to istna
    kpina z ludzi.

    Co radzicie?

  • 36. Data: 2006-03-15 11:17:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@S...poczta.fm> napisal(a):
> [...]
    > sobie problemu.
    > Szkoda mi zostawiać bez odzewu tak głupie stwierdzenie, przeciez to istna

    Ale i tak nikt ich nie zmusza od uznawania jakiegoś potwierdzenia
    przelewu. Zgodnie z KC obliguje ich dopiero data wpłynięcia środków na
    ich rachunek bankowy.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/