  • 1. Data: 2006-03-14 08:49:29
    Temat: droga wewntrzna na terenie prywatnym
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Czesc działki do której kolezanka ma prawo własności stanowi wg urzedasów "
    pas drogowy" tj czesc drogi wewnetrznej. Gmina nie jest zainteresowana na
    chwile obecną wykupen terenu ale nie wyklucza ze moze "kiedys" jak zabiorą
    sie za asfaltowanie. Na co sie powołac zeby ich zmusic do odkupienia działki
    lub wydania zgody na zagrodzenie własnego terenu?

    Będe wdzieczna za każdą podpowiedz,
    pozdrawiam,
    mefka

  • 2. Data: 2006-03-14 09:02:22
    Temat: Re: droga wewntrzna na terenie prywatnym
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > zabiorą sie za asfaltowanie. Na co sie powołac zeby ich zmusic do
    > odkupienia działki lub wydania zgody na zagrodzenie własnego terenu?

    Ale co to za droga, dokąd prowadzi? jaki jest jej status prawny? Czy to jest
    droga bo "jest wyjeżdzony pas ziemi" czy też jest to droga bo ktoś działka
    jest obciążona (prawo przejazdu i przechodu) na rzecz właściciela innej
    działki, a może to jest droga konieczna?? Czy jest uwardzona?

    Bo tak to można rozumować. Dlaczego gmina nie wyłoży mi ktostą chodnika
    który prowadzi przez moją działkę do mojego domu...

  • 3. Data: 2006-03-14 09:21:04
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Bo tak to można rozumować. Dlaczego gmina nie wyłoży mi ktostą chodnika
    > który prowadzi przez moją działkę do mojego domu...

    "Zgodnie z wypisami z rejestru gruntów działka o nr... stanowi pas drogowy
    ul.. ..., która zaliczona jest do kategorii dróg wewn. pozostających we
    władaniu tut. referatu. Jednoczesnie informujemy, ze z chwilą budowy
    docelowej nawierzchni drogi zostanoną uregulowane wszystkie sprawy związane
    z własnoscia ww działki i ewentualny wykup przez Miasto Łodź"

    To jest pismo pana "inspektora". Zadna czesc działki nie jest obciazona
    zadnymi wpisami. Droga nie jst nawet droga utwardzona. Szerokość tej drogi
    to jest ok 15 metrów z czego włascicielka rosci sobie prawo do ok 7 metrów,
    wiec przejazd bedzie. A płota przesunąc nie pozwalają. Paranoja jakas

  • 4. Data: 2006-03-14 14:08:09
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MEFINELLA" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabiorą sie za asfaltowanie. Na co sie powołac zeby ich zmusic do
    > odkupienia działki lub wydania zgody na zagrodzenie własnego terenu?

    "Droga publiczna jest to droga zaliczona uchwałą do odpowiedniej kategorii
    dróg. Jeżeli droga ma nazwę to nie jest to jednoznaczne z tym, że jest to
    droga publiczna. Może być to droga wewnętrzna( prywatna lub gminna), której
    przepis o odszkodowanie nie dotyczy." Czyli do kogo nalezy droga wewnetrzna
    ?? i jaki jest jej status prawny?

  • 5. Data: 2006-03-14 20:22:01
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    MEFINELLA wrote:
> [...]
    > docelowej nawierzchni drogi zostanoną uregulowane wszystkie sprawy związane
    > z własnoscia ww działki i ewentualny wykup przez Miasto Łodź"

    Jakieś lewe to ich władanie, skoro właścicielami nie są.

    > A płota przesunąc nie pozwalają.

    Twoja działka. Nie pytaj o pozwolenie, tylko przesuwaj. Albo niech
    nabędą jakieś prawa do tej działki ("uregulują" jest tutaj
    eufemistycznym określeniem).