  • 11. Data: 2003-06-21 08:55:50
    Temat: Re: intrum justica- olac??
    Od: "Chris" <s...@o...pl>

    > Nie.Wisialem im pieniadze przez jakies 4 miesiace,przez te 4 miesiace Kruk
    sie
    > odzywal caly czas ale w koncu jakos zebralem kase i zaplacilem.A gdybym
    nie
    > zaplacil to wiadomo jakby sie sprawa potoczyla.Niby jak bym mial sie
    bronic przed
    > egzekucja skoro bylem ewidentnym dluznikiem,nic nie mialem na swoja obrone
    a dlug
    > byl oczywisty.
    >
    > --
    > @@@@@@@@@@@@@@@@@@@
    Tel kupilem dwa lata temu i przez jakis czas do mnie dzwonili, fakt ale juz
    od ponad roku cisza.A raz jak do mnie zadzwonila taka grzeczna pani to nawet
    powiedziala ze jesli nie zaplace do piatku a byla sroda to w poniedzialek
    sprawa laduje w sadzie.To byl jej ostatni tel i nic jeszcze mi nie przyszlo.
    Wiec........??

  • 12. Data: 2003-06-21 09:38:57
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Chris" <s...@o...pl> wrote in news:bd16np$c2v$1@news.onet.pl:

> [...]
    > pani to nawet powiedziala ze jesli nie zaplace do piatku a byla sroda
    > to w poniedzialek sprawa laduje w sadzie.To byl jej ostatni tel i nic

    Napewno nie licz na to ze o tobie zapomna.To ze sprawa laduje w sadzie od
    poniedzialku przeciez nie oznacza ze juz we wtorek dostaniesz wezwanie do sadu.Mlyny
    sadowe w tym kraju miela powoli ale mimo wszystko miela.Jestes winny zaplaty wiec
    slusznie i prawidlowo Ci sie dobiora do skory.

  • 13. Data: 2003-06-21 11:18:35
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Chris" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > powiedziala ze jesli nie zaplace do piatku a byla sroda to w poniedzialek
    > sprawa laduje w sadzie.To byl jej ostatni tel i nic jeszcze mi nie
    przyszlo.
    > Wiec........??

    Więc może się okazać, że niedługo dostaniesz nakaz zapłaty.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 14. Data: 2003-06-21 19:57:01
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@o...pl news:bcv5ku$n32$1@news.onet.pl

    > zakupilem telefon i przestalem placic po jakims czasie bo
    > stracilem prace i nie mialem kasy, teraz mi ta firma wysyla
    > jakies grozby, mam je potraktowac powaznie???

    Komornik przyjdzie jak najbardziej (chociaz to kwestia czasu).

    --
    :. http://www.raf256.com/from-news .: ~~~~~~~l-.~~~~~~\ SSN 688
    :.:. Rafal (at) Raf256 (dot) com .:.: ____| ]____, '--------

  • 15. Data: 2003-06-21 22:24:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > odda im kase jak mu sprawe zaloza, ROK CISZY

    Od roku, to sprawa może akurat w sądzie zalegać.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 16. Data: 2003-06-22 09:18:01
    Od: "Luk@s" <n...@o...pl>

    Proponuje konto w LUKASBANKU
    przelewy za darmo
    i płać im po 1 grosz
    albo np. 0,23

    ale płać do operatora
    i wyslij jakis polecony do operatora , że bedziesz płacił ile masz
    jak znam zycie to skutkuje

    -----------------------------------
    Nie jestem pracownikiem Lukas Banku
    loguje sie tak juz od wielu lat

  • 17. Data: 2003-06-22 09:19:45
    Od: "Luk@s" <n...@o...pl>

    a jak nie masz kasy to sie odwołasz od kosztów sądowych
    i kosztów adwokackich
    tylko pilnuj terminu po nakazie zapłaty

  • 18. Data: 2003-06-22 18:44:20
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Luk@s wrote:
    > a jak nie masz kasy to sie odwołasz od kosztów sądowych
    > i kosztów adwokackich
    > tylko pilnuj terminu po nakazie zapłaty

    Odwoła się i co?

    KG

  • 19. Data: 2003-06-22 23:30:10
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

    > Odwoła się i co?
    >
    > KG

    hymm ...tasiemiec się robi, a sprawa tego chyba nie warta.
    Odpowiem więc dosadnie wszystkim tym, którzy "twierdzą",
    ze zapłacić trzeba.
    Bredzicie koledzy ... ciekawe co Wami kieruje.

    Po pierwsze ... przedawnienie. (pisał o tym kol. KG)
    Po drugie ... Intrum Justica, podobnie jak Kaczmarski Inkaso etc.
    wysyłają "wezwania" zwykłą pocztą a nie poleconą. Nie mogą
    więc udowodnić, że adresat wezwanie otrzymał. Na tej podstawie
    można sądzić, że nie są odpowiednio umocowani do windykacji
    długu, a już na pewno długu tego nie odkupili.
    Ich działanie ma jeden cel. - uzyskać od dłużnika pisemne "uznanie"
    długu, które to jest niezbędne (konieczne) do wniesienia nakazu
    zapłaty (postępowanie uproszczone)
    Ktoś kto na takie "wezwanie" odpowie lub co gorsza wpłaci choć
    jedną proponowaną ratę - tym samym dług uzna ... no i kaplica :)
    Wtedy pozostaje np. propozycja kol. Luk"@"s_a. " po grosiku :-) "

    Przeanalizujmy sytuację. Chris kupił telefon i przestał płacić.
    Zadłużenie narosło do ok. 200-300 zł. Operator wył. usługę.
    Co może zrobić ?
    Wystąpić do Sądu z wnioskiem o wydanie nakazu zapłaty.
    Musi ponieść koszt wpisu no i konieczne jest uznanie długu
    przez dłużnika. Może też wnieść pozew w postępowaniu
    zwykłym.
    Jeżeli dłużnik to "firma" ... wniosek do Sądu Gospodarczego.
    Ale może się okazać, że dłużnik już działalności nie prowadzi
    i Sąd oddali taki pozew.
    Wtedy konieczne będzie wniesienie pozwu do Sądu Cywilnego
    no i kolejne koszta. Po zasądzeniu i wydaniu klauzuli wykonalności
    (znowu koszt) ... wniosek do komornika i kolejny koszt.
    Koniec końców okazuje się, że dłużnik stracił pracę i komornik
    nie mogąc wyegzekwować długu umorzy egzekucję.
    Takie "działania" nawet przy długu 1000-2000 zł są nieopłacalne
    dla wierzyciela ... stąd "mamy do czynienia" z firmami pokroju
    Intrum Justica czy Kaczmarski Inkaso.
    Konkludując ... moim zdaniem ...
    "wezwania" takie można śmiało wyrzucić - jako zbedne - albo
    zachować do zastosowania przy szczegolnych okolicznościach ...
    np. jako rozpałkę przy biwakowym ognisku ... lub ...
    w latrynie po udanym stolcu.

    Pozostaje mi jeszcze wspomnieć o czymś, co potocznie nazywamy
    moralnością. Skoro kupiłeś, używałeś i czerpałeś z tej usługi korzyści
    to powineneś zapłacić. Bez dwóch zdań.
    Jeżeli jednak faktycznie splajtowałeś, straciłeś pracę lub zaszły inne
    nieprzewidziane okoliczności ... śmiało możesz zastosować w/w
    procedurę.
    Mamy kryzys gospodarczy ... jest jak jest.
    Operatorzy-usługodawcy prześcigają się w pomysłach
    jak "oszwabić" usługobiorcę ... po przez klauzule drobnym maczkiem
    pisane. Pamiętać jednak należy, że prowadzący działalność gospodarczą
    ponosi ryzyko skutków jej prowadzenia.

    Grupie pozostawiam ocenę czy to co napisałem jest ... bądź ...
    nie jest moralne.

    pzdr
    Jacek

  • 20. Data: 2003-06-23 08:52:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jacek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wystąpić do Sądu z wnioskiem o wydanie nakazu zapłaty.
    > Musi ponieść koszt wpisu no i konieczne jest uznanie długu

    Eee, pomyliło Ci się chyba z upominawcze z nakazowym. Wystarczy, że
    przedstawi umowę i niezapłaconą fakturę i nakaz ma w kieszeni.

    > Może też wnieść pozew w postępowaniu
    > zwykłym.

    Może, tylko po co?

    > Jeżeli dłużnik to "firma" ... wniosek do Sądu Gospodarczego.
    > Ale może się okazać, że dłużnik już działalności nie prowadzi
    > i Sąd oddali taki pozew.

    Nie oddali, tylko odrzuci - zasadnicza różnica. Albo wręcz przekaże sprawę
    do Cywilnego od razu.

    > Wtedy konieczne będzie wniesienie pozwu do Sądu Cywilnego
    > no i kolejne koszta.

    Nie kolejne tylko pierwsze, bo po odrzuceniu pozwu sąd zwraca koszty. Btw -
    to jest 15 złotych raptem. 1/3 ceny wezwania z ZPO.

    ? Po zasądzeniu i wydaniu klauzuli wykonalności
    > (znowu koszt) ...

    6 zł...

    > wniosek do komornika i kolejny koszt.

    Niekoniecznie. Obecnie nie ma obligatoryjnej opłaty za prowadzenie
    egzekucji.

    > Koniec końców okazuje się, że dłużnik stracił pracę i komornik
    > nie mogąc wyegzekwować długu umorzy egzekucję.

    Ale majątek dłużnika, to nie tylko wynagrodzenie za pracę...

    > Takie "działania" nawet przy długu 1000-2000 zł są nieopłacalne
    > dla wierzyciela

    Dla wierzyciela, który musiałby się organizować, wprowadzać procedury,
    zatrudniać ludzi, nadzorować ich itd - rzeczywiście nie.

    ... stąd "mamy do czynienia" z firmami pokroju
    > Intrum Justica czy Kaczmarski Inkaso.

    I dobrze, że mamy, bo inaczej nikt by nie płacił i wszystko byłoby jeszcze
    bardziej chore niż teraz.

    Pozdrawiam,
    Washko