  • 41. Data: 2009-09-03 11:39:08
    Temat: Re: imię i nazwisko w korespondencji służbowej
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czyli co, pracownik może zgłosić się do wszystkich, do których wysyłał
    > pisma z informacją, że on już nie pozwala przetwarzać jego danych i żąda
    > ich usunięcia?

    Po co?

    Tutaj chodzi o 'upublicznianie' jego nazwiska - bo tak rozumiałem treść
    pierwszego postu.

    I jak chce to może. :)

    --
    spp

  • 42. Data: 2009-09-03 11:42:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Po co?
    >
    > Tutaj chodzi o 'upublicznianie' jego nazwiska - bo tak rozumiałem treść
    > pierwszego postu.

    Skoro dane pracownika chroni ustawa, to powinien on mieć możliwość
    wykreślenia tych danych. Jeśli nie, nie widzę podstaw do zakazu
    rozpowszechniania.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2009-09-03 11:46:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 13:35:55 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    (...)

    > Nie ma *jeszcze*.

    No tak, ale w ten sposób to sobie możemy na każdy temat gdybać ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 44. Data: 2009-09-03 11:49:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > (...)
    >
    > No tak, ale w ten sposób to sobie możemy na każdy temat gdybać ;-)

    Chodzi mi o to, że nie ma sensu tutaj mówić, że na pewno jest tak,
    albo tak. Przed orzeczeniem w sprawie pracodawcy tez pewnie znalazłoby
    się wielu, którzy twierdziliby, że pracodawca nie ma prawa wykorzystywać
    danych pracownika bez jego zgody. Sąd zweryfikował takie twierdzenia.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2009-09-03 11:50:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 13:42:00 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Skoro dane pracownika chroni ustawa, to powinien on mieć możliwość
    > wykreślenia tych danych. Jeśli nie, nie widzę podstaw do zakazu
    > rozpowszechniania.

    Czyli skoro uprawniony ad. 1 może się posługiwać danymi, to każdorazowy
    ad. 2 też jest uprawnionym? Troszkę przesadziłeś z tym wnioskowaniem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 46. Data: 2009-09-03 11:53:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Skoro dane pracownika chroni ustawa, to powinien on mieć możliwość
    > wykreślenia tych danych. Jeśli nie, nie widzę podstaw do zakazu
    > rozpowszechniania.

    Dlatego też Pan XYZ zwrócił się z prośbą do autora wątku o usunięcie
    jego danych osobowych z publikacji.
    Przecież upublicznienie listu nie jest żadną formą kontynuowania ścieżki
    reklamacyjnej - to zupełnie osobista i prywatna sprawa autora wątku.

    --
    spp

  • 47. Data: 2009-09-03 12:29:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 13:49:06 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > się wielu, którzy twierdziliby, że pracodawca nie ma prawa wykorzystywać
    > danych pracownika bez jego zgody. Sąd zweryfikował takie twierdzenia.

    No nie, na grupie zajmujemy się bardzo wieloma sprawami, co do których
    nie możemy nawet pomarzyć o orzecznictwie. Posiłkujemy się przy tym
    argumentami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 48. Data: 2009-09-03 19:55:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4a9e33a3$1@news.home.net.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Ale to jest prawo pracodawcy, nie każdego z klientów firmy. :)
    Zdanie GIODO prawa nie czyni. Jest także wcześniejsze orzeczenie, które mówi
    co innego.

    --
    Jotte

  • 49. Data: 2009-09-03 19:57:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    d.googlegroups.com
    Marcin Wasilewski <r...@o...pl> pisze:

    > Otóż pozwoliłem sobie na jednej z grup dyskusyjnych opublikować
    > odpowiedź na reklamację z pewnej firmy. Obecnie pracownik tejże firmy
    > kategorycznie zażądał usunięcia jego danych, które wyglądają
    > następująco:
    > imię i nazwisko
    > stanowisko służbowe
    > nazwa firmy
    > Moim zdaniem samo imię i nazwisko to nie są żadne dane osobowe i jako
    > klient tej firmy mam jak najbardziej prawo publikować w całości
    > korespondencję skierowaną do mnie, a podpisaną przez pracownika firmy
> [...]
    Wg mnie nie dostałeś pisma od pracownika tylko od firmy. Opublikowałeś treść
    pisma od firmy. Niech on (pracownik) się zgłosi z pretensjami do swego
    pracodawcy. Poza tym opublikowałeś w końcu własną (bo skierowaną do ciebie)
    korespondencję.
    Jeszcze jedno. Czy opublikowałeś także własne dane pozwalające na
    zidentyfikowanie cię?

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2009-09-04 18:41:20
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > klient tej firmy mam jak najbardziej prawo publikować w całości
    > korespondencję skierowaną do mnie, a podpisaną przez pracownika firmy

    Nie usuwaj, niech złoży skargę do GIODO.Będzie jakiś precedensik.
    Jeżeli udowodnisz,że publikacja listu coś wnosi do twojej sprawy, nie powinno ci nic
    grozić.Istotny
    bedzie tu cel przetwarzania