  • 1. Data: 2009-09-01 19:38:11
    Temat: Definicje i opis znaków drogowych
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    gdzie moge znaleźć dokladny opis znaków drogowych? bo szukam i szukam i same
    pobieżne.
    Szczególnie chodzi mi o znaki E-17a i E-18a: jak sie mają do terenu
    (nie)zabudowanego.
    Była na ich temat dyskusja na jednym z forów, ale co użytkownik to inna
    opinia i juz zgłupialem ;)

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 2. Data: 2009-09-01 19:57:24
    Temat: Re: Definicje i opis znaków drogowych
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm

    > Szczególnie chodzi mi o znaki E-17a i E-18a: jak sie mają do terenu
    > (nie)zabudowanego.

    § 66. 1. Znak E-17a "miejscowość" oznacza wjazd do miejscowości.
    2. Znak E-18a "koniec miejscowości" oznacza wyjazd z miejscowości.

    Nijak się mają do terenu zabudowanego - oznaczają że jesteś w danej
    miejscowości, mają wyłącznie znaczenie nawigacyjne za wyjątkiem sytuacji
    kiedy pod znakiem E-17a znajduje się znak zakazu który obowiązuje wtedy
    na terenie całej miejscowości, chyba że jest lokalnie na jakiejś drodze
    zmieniony lub zniesiony.

  • 3. Data: 2009-09-02 07:06:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:h7juu9$is2$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > kiedy pod znakiem E-17a znajduje się znak zakazu który obowiązuje wtedy
    > na terenie całej miejscowości, chyba że jest lokalnie na jakiejś drodze

    Jednak cos ma wspólnego z zabudowanym-(nie)zabudowanym:

    4. Znak zakazu umieszczony pod znakiem D-42 oznacza, że zakaz obowiązuje do
    znaku D-43 lub E-18a, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on
    zmieniony lub odwołany innym znakiem.

    ;>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-09-02 07:21:45
    Od: Kicer <...@...c>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > 4. Znak zakazu umieszczony pod znakiem D-42 oznacza, że zakaz obowiązuje
    > do znaku D-43 lub E-18a, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on

    pozatym, dlaczego często ze znakiem E-17a wystepuje znak informujący o
    wjeździe na teren zabudowanego (D-42) (tak jakby E-17a informowal o wjaździe
    na teren niezabudowany) ?
    Natomiast przy E-18a czasem pojawia się D-43 (czyli odwrotna sytuacja).
    Mówię tu o przypadkach gdy wyjeżdżając z miasta (teren zabudowany) mamy
    E-17a + D-42 a za chwilę samo E-18a. Ew o sytuacji odwrotnej: jadąc terenem
    niezabudowanym mamy samo E-17a a za chwilę E-18a + D-43.

    Nie wspomne już o tym że w testach na prawo jazdy są sytuacje gdzie widzimy
    auto na drodze + znak E-17a i pytanie ile mozna jechać. Nie pojawia się znak
    D-43 a jednak prawidlową odpowiedzia jest 90km/h.

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 5. Data: 2009-09-03 14:55:55
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości

    > pozatym, dlaczego często ze znakiem E-17a wystepuje znak informujący o
    > wjeździe na teren zabudowanego (D-42) (tak jakby E-17a informowal o
    > wjaździe
    > na teren niezabudowany) ?

    Oczywiście, tak działa E-17a. Zabudowany jest dopiero od D-42.

    > Natomiast przy E-18a czasem pojawia się D-43 (czyli odwrotna sytuacja).

    No i dobrze. Kończy się też zabudowany obowiązujący od D-42.

> [...]
    > terenem
    > niezabudowanym mamy samo E-17a a za chwilę E-18a + D-43.

    E-18a oznacza tylko koniec miejscowości. Co do drugiej sytuacji to tylko nie
    wiesz, że nadal jedziesz zabudowanym do D-43.

> [...]
    > znak
    > D-43 a jednak prawidlową odpowiedzia jest 90km/h.

    A po co ma być D-43, skoro wcześniej nie było D-42?

    neelix

  • 6. Data: 2009-09-04 12:01:11
    Od: Kicer <...@...c>

    neelix wrote:

    > Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, tak działa E-17a. Zabudowany jest dopiero od D-42.

    a co w przypadku gdy jadę zabudowanym i mam E-17a ? jest zabudowany dalej
    czy juz nie ?

    > No i dobrze. Kończy się też zabudowany obowiązujący od D-42.

    no a jesli nie było D-42 tylko E-17a ?

    > E-18a oznacza tylko koniec miejscowości. Co do drugiej sytuacji to tylko
    > nie wiesz, że nadal jedziesz zabudowanym do D-43.

    > A po co ma być D-43, skoro wcześniej nie było D-42?

    z tego co piszesz wnioskuję, że E-17a i E-18a nijak się mają do terenu
    (nie)zabodowanego. Nawiązując do testów, widząc E-17a skąd mam wiedzieć czy
    1 km wczesniej nie bylo D-42(43) ?

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 7. Data: 2009-09-04 12:42:48
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > a co w przypadku gdy jadę zabudowanym i mam E-17a ? jest zabudowany dalej
    > czy juz nie ?

    Oczywiście, że jest. Powinno być powtórzenie D-42 dla kontynuacji, ale
    często nie stawiają.

    > no a jesli nie było D-42 tylko E-17a ?

    Zabudowany jest od D-42. Musiał być wcześniej, albo został przez kogoś
    usunięty, albo D-43 nie został zdjęty. D-42 mogli postawić kilka wiosek
    wcześniej.

    > z tego co piszesz wnioskuję, że E-17a i E-18a nijak się mają do terenu
    > (nie)zabodowanego. Nawiązując do testów, widząc E-17a skąd mam wiedzieć
    > czy
    > 1 km wczesniej nie bylo D-42(43) ?

    E-17a i E-18a mają się nijak do rodzaju terenu. Widząc E-17a jeśli do 50m
    za nim nie powtórzą D-42 to nie wiesz po czym jedziesz. Wyjeżdżasz z bocznej
    i nie wiesz. Jak jedziesz cały czas główną drogą i patrzysz to wiesz.

    neelix

  • 8. Data: 2009-09-04 14:47:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    neelix w <news:h7r24i$3iu$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że jest. Powinno być powtórzenie D-42 dla kontynuacji, ale
    > często nie stawiają.

    Ja bym mandatu nie przyjął za przekroczenie prędkości :D

    > E-17a i E-18a mają się nijak do rodzaju terenu.

    Obszaru!

    Maja sie tak, że te zakazy umieszczone pod D-42 obowiązują do D-43 lub E-18a

    Byle papuga policjanta w kozi róg zagoni w interpretacji tego co ustawodawca
    i minister mieli na myśli, a drogowcy ustawiający znaki nie zrozumieli.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2009-09-04 14:56:24
    Od: Kicer <...@...c>

    okej, dzieki, niech bedzie że rozumiem ;)

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 10. Data: 2009-09-04 17:42:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ja bym mandatu nie przyjął za przekroczenie prędkości :D

    Masz prawo odmowy jak każdy tylko czy warto tracić czas, bo pieniądze i tak
    są stracone?

    > Obszaru!

    Oczywiśśście. Błagam o wybaczenie.

> [...]
    > ustawodawca
    > i minister mieli na myśli, a drogowcy ustawiający znaki nie zrozumieli.

    Tu nie chodzi o dodatkowe znaki tylko o związek/brak związku E z D.

    neelix