  • 1. Data: 2009-09-02 08:35:47
    Temat: Czy księgowa tak może?
    Od: "Henio" <gupol@@tlen.pl>

    Witam
    Ponieważ wyszukiwarka archiwum nie działa w googlach najlepiej, to
    zapytam:

    jestem zatrudniony w firmie X od marca 2008 roku
    w tym roku nie wykorzystałem w pełni przysługującego mi wolnego, więc w
    marcu 2009 wzialem 2 tygodnie urlopu
    pocztą pantoflową dowiedziałem się, że moge ubiegać się o tzw "wczasy pod
    gruszą"
    udało się, księgowa w trakcie trwania tego urlopu przelała mi pieniążki

    i teraz: w sierpniu poszedłem znów na urlop - 2 tygodnie
    księgowa wraz z wypłata ponownie przelała mi świadczenie za "wczasy pod
    gruszą"
    byłem zadowolony, pieniądze się przydały... wiadomo

    po powrocie z urlopu ta sama księgowa oznajmiła mi, że "z rozpędu przelała
    mi te pieniądze" i że musi mi to potrącić z kolejnej, wrześniowej wypłaty,
    bo w tym samym roku ona mi nie wypłaci dwa razy tego świadczenia

    Jesli tak zrobi, to z wrzesniowej wypłaty nie dam rady zrobić wszystkich
    opłat...

    I teraz moje pytanie, czy tu jest wszystko w porządku?

    H.

  • 2. Data: 2009-09-02 09:05:55
    Temat: Re: Czy księgowa tak może?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 2 Sep 2009 10:35:47 +0200, Henio napisał(a):

    > Jesli tak zrobi, to z wrzesniowej wypłaty nie dam rady zrobić wszystkich
    > opłat...
    >
    > I teraz moje pytanie, czy tu jest wszystko w porządku?

    Bez Twojej zgody - nie może potrącić ani złotówki.
    Niech się z Tobą dogada po dobroci ... to jej interes jest teraz.
    Oczekiwałeś tej wpłaty - nie znałeś wcześniej jej wysokości - wydałeś "na
    życie". Teraz to "księgowa" ma problem :)
    Ofkorse - w dobrym tonie by było jej to oddać - ale jak mówię - nie
    narażając się na komplikacje z Twojej strony - zwracaj jej np. w ratach,
    tak by miałeś na życie.

  • 3. Data: 2009-09-02 09:15:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > Ofkorse - w dobrym tonie by było jej to oddać - ale jak mówię - nie
    > narażając się na komplikacje z Twojej strony - zwracaj jej np. w ratach,

    No i trzeba pamiętać o nienaliczonym ZUS-ie. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-09-03 10:31:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 11:15:09 +0200, spp napisał(a):

    > No i trzeba pamiętać o nienaliczonym ZUS-ie. :)

    To obowiązek płatnika (tutaj pracodawca). Nasz pytek dowie się dopiero po
    otrzymaniu PIT-11 czy i jakie składki mu potrącono.