  • 1. Data: 2009-09-02 08:40:55
    Temat: imię i nazwisko w korespondencji służbowej
    Od: Marcin Wasilewski <r...@o...pl>

    Otóż pozwoliłem sobie na jednej z grup dyskusyjnych opublikować
    odpowiedź na reklamację z pewnej firmy. Obecnie pracownik tejże firmy
    kategorycznie zażądał usunięcia jego danych, które wyglądają
    następująco:

    imię i nazwisko
    stanowisko służbowe
    nazwa firmy

    Moim zdaniem samo imię i nazwisko to nie są żadne dane osobowe i jako
    klient tej firmy mam jak najbardziej prawo publikować w całości
    korespondencję skierowaną do mnie, a podpisaną przez pracownika firmy
    jego imieniem i nazwiskiem.

    Co sądzicie na ten temat?

  • 2. Data: 2009-09-02 08:43:12
    Temat: Re: imię i nazwisko w korespondencji służbowej
    Od: spp <s...@o...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > klient tej firmy mam jak najbardziej prawo publikować w całości
    > korespondencję skierowaną do mnie, a podpisaną przez pracownika firmy

    Tkwisz w błędnym mniemaniu. :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-09-02 08:47:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Tkwisz w błędnym mniemaniu. :(

    Mniemanie mniemaniem, ale jak sobie wyobrażasz wykasowanie tych
    danych z szeroko pojętego internetu? Pomijając już fakt, czy akurat ten
    post da się usunąć z grupy dyskusyjnej, czy nie...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-02 08:49:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 01:40:55 -0700, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > imię i nazwisko
    > stanowisko służbowe
    > nazwa firmy
    >
    > Moim zdaniem samo imię i nazwisko to nie są żadne dane osobowe

    Jak sam napisałeś powyżej, wkleiłeś nie tylko imię i nazwisko.
    Rozumiem, że ten pracownik to zwykła siła najemna, nie przedsiębiorca.
    Więc raczej jest jak człowiek mówi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-09-02 08:51:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Jak sam napisałeś powyżej, wkleiłeś nie tylko imię i nazwisko.
    > Rozumiem, że ten pracownik to zwykła siła najemna, nie przedsiębiorca.
    > Więc raczej jest jak człowiek mówi.

    Nie do końca na temat (dotyczy wykorzystywania danych osobowych
    pracowników przez pracodawców), ale jest to jakiś punkt zaczepienia:

    "Firma może wykorzystywać dane osobowe pracowników
    23.03.2009 09:12 poniedziałek

    Firmy mają prawo podawać dane osobowe pracowników na swoich stronach
    internetowych czy w ogłoszeniach prasowych. Nie potrzebują uzyskiwać na
    to odrębnej zgody pracowników. Nie można w takiej sytuacji mówić o
    naruszeniu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

    Zgoda nie jest potrzebna

    Takie informacje o pracowniku, jak jego imię i nazwisko, dokładne
    miejsce pracy, stanowisko, służbowy adres e-mail czy służbowy numer
    telefonu są ściśle związane z życiem zawodowym pracownika i z
    wykonywaniem przez niego obowiązków służbowych. Z uwagi na to dane te
    mogą być wykorzystywane przez pracodawcę - także bez zgody osoby, której
    one dotyczą. Jeśli dane nie dotyczą prywatnej sfery życia pracownika, to
    informacje o nim można umieszczać na stronach internetowych pracodawcy.
    Takie stanowisko zajmuje Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
    "

    http://www.inwestycje.pl/kadry_i_place/firma_moze_wy
    korzystywac_dane_osobowe_pracownikow%3B53467%3B0.htm

    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-09-02 08:54:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Mniemanie mniemaniem, ale jak sobie wyobrażasz wykasowanie tych
    > danych z szeroko pojętego internetu? Pomijając już fakt, czy akurat ten
    > post da się usunąć z grupy dyskusyjnej, czy nie...

    Ale nie pytałeś jak usunąć post z internetu lecz twierdziłeś, że samo
    imię i nazwisko to nie są dane osobowe. Niestety - w połączaniu ze
    stanowiskiem i miejscem pracy mogą zostać za takie uznane.

    Przeprosić i ... liczyć na wybaczenie. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-09-02 08:58:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > informacje o nim można umieszczać na stronach internetowych pracodawcy.
    > Takie stanowisko zajmuje Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

    Ale to jest prawo pracodawcy, nie każdego z klientów firmy. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-09-02 09:03:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale to jest prawo pracodawcy, nie każdego z klientów firmy. :)

    No tak, ale prawo to nie wynika z konkretnego przepisu, tylko z
    "potrzeby życiowej". Nie widzę powodu, aby ukrywać treść oficjalnej
    korespondencji z firmy, jeśli korespondencja ta nie jest sama w sobie
    tajna. Jest szansa, że w przyszłości tak orzeknie pewien sąd, tak samo
    jak powyższy orzekł po myśli pracodawcy.

    --
    Liwuisz

  • 9. Data: 2009-09-02 09:14:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > tajna. Jest szansa, że w przyszłości tak orzeknie pewien sąd, tak samo
    > jak powyższy orzekł po myśli pracodawcy.

    Równie duża jest szansa, że Sąd nie podzieli tego stanowiska.

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-02 09:18:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Liwiusz wrote:

    > Mniemanie mniemaniem, ale jak sobie wyobrażasz wykasowanie tych
    > danych z szeroko pojętego internetu? Pomijając już fakt, czy akurat ten
    > post da się usunąć z grupy dyskusyjnej, czy nie...

    To już problem publikującego...

    --
    cokolwiek