  • 1. Data: 2009-09-02 09:03:24
    Temat: Czym jest flaga ?
    Od: " " <f...@g...pl>

    Witam,

    W "Ustawie o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o
    pieczęciach państwowych" ustanowiono:

    Art. 6.

    1. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest prostokątny płat tkaniny o
    barwach Rzeczypospolitej Polskiej, umieszczony na maszcie.
    2. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest także flaga określona w ust.
    1, z umieszczonym pośrodku białego pasa godłem Rzeczypospolitej Polskiej.
    3. Wzory flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej i flagi państwowej z
    godłem Rzeczypospolitej Polskiej zawiera załącznik nr 3.

    Czy prawdziwym jest zatem stwierdzenie, że wszystko to, co nawet ma podobne
    wymiary i kolory (właściwe współrzędne trójchromatyczne), a nie jest
    umieszczone na maszcie, flagą nie jest ? Jest co najwyżej prostokątnym płatem
    tkaniny o barwach Rzeczypospolitej Polskiej ?

  • 2. Data: 2009-09-02 12:02:43
    Temat: Re: Czym jest flaga ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    f...@g...pl pisze:
> [...]
    > umieszczone na maszcie, flagą nie jest ? Jest co najwyżej prostokątnym płatem
    > tkaniny o barwach Rzeczypospolitej Polskiej ?
    Niby tak - ale zaraz wyskoczy ci pytanie "czym jest maszt" :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-09-02 12:17:35
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > Niby tak - ale zaraz wyskoczy ci pytanie "czym jest maszt" :)

    Proste : pwn.pl

    maszt
    1. &#171;wysoki słup służący do wywieszania flag, umieszczania urządzeń
    sygnalizacyjnych, oświetleniowych itp.&#187;

    Nie pytaj się, jak wysoki :-)

  • 4. Data: 2009-09-02 12:26:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1. &#171;wysoki słup służący do wywieszania flag, umieszczania urządzeń
    > sygnalizacyjnych, oświetleniowych itp.&#187;

    Ba, czy kij jest już masztem :-)

  • 5. Data: 2009-09-02 13:16:48
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ba, czy kij jest już masztem :-)

    Przyjmijmy, że jest niedużym maszcikiem :)
    Musi być, ponieważ w święta państwowe gospodarze nieruchomości muszą
    wywiesić flagi na budynkach i wywieszają właśnie z takim maszcikiem.
    Taki dowód nie wprost :)

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2009-09-02 13:36:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Przyjmijmy, że jest niedużym maszcikiem :)
    > Musi być, ponieważ w święta państwowe gospodarze nieruchomości muszą
    > wywiesić flagi na budynkach i wywieszają właśnie z takim maszcikiem.
    > Taki dowód nie wprost :)

    Flagmaszt na jachcie też nie jest zwykle duży, jeszcze mniejsze są
    "maszty" na środkach komunikacji miejskiej :)

    wer

  • 7. Data: 2009-09-02 14:17:35
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ale zgadzacie się, że żeby mówić o fladze konieczna jest tkanina plus maszt ?
    A sama tkanina nie wystarczy, żeby ja nazywać flagą ?

    A definicja z ustawy implikuje, że nie może być papierowych, metalowych,
    malowanych itp. flag, ponieważ definicja tkaniny jest jak poniżej :

    www.pwn.pl
    tkanina &#171;wyrób włókienniczy z nici, uzyskiwany w procesie tkania&#187;

    Dla przypomnienia, definicja z ustawy:

  • 8. Data: 2009-09-02 14:20:35
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czyli, reasumując, nie można zbezcześcić flagi RP, wsadzając białoczerwony
    kawałek papieru, nawet na patyku, w g.... ? Bo nie jest on flagą ?

  • 9. Data: 2009-09-02 14:21:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > 1. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest prostokątny płat tkaniny o
    > barwach Rzeczypospolitej Polskiej, umieszczony na maszcie.

    Ustawa nie może implikować znaczenia danego słowa w życiu codziennym.
    Bardziej zastanawia mnie fakt, czy można spalić/podetrzeć się "flagą",
    która nie jest flagą wedle ustawy, czyli nie posiada masztu.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-09-02 14:26:11
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > podetrzeć się "flagą", która nie jest flagą wedle ustawy, czyli nie
    > posiada masztu.

    o wiele łatwiej niż z tą posiadającą maszt ;)

    pzdr
    olo (mspancujący)