  • 1. Data: 2004-02-26 11:49:09
    Temat: ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
    czy płaci się za np. ocenę zabezpieczenia komputerów ?

    a może ktoś wie czy sklep internetowy gromadząc dane klientów musi zgłaszać
    bazę ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-02-27 09:16:00
    Temat: Re: ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
    Od: "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    > ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?

    NIC !!! To znaczy ewentualnie TYLE, ile bedziesz musiał zapłacić za
    przesyłkę wniosku do Biura GIODO ! Chyba, ze masz po drodze, to nawet za
    free bedzie !:)

    > czy płaci się za np. ocenę zabezpieczenia komputerów ?

    ??? Generalnie istnieje tylko obowiązek zgłoszenia Bazy Danych - nikt nie
    będzie Ci niczego kontrolował na Dzień Dobry - ewentualnie może to nastąpić
    w przyszłości, a kontrola będzie polegała na ocenie zgodności tego co
    napisałeś (zeznałeś) we wniosku o rejestrację Bazy Danych, a zastanym stanem
    faktycznym w miejscach, które wskazałeś jako Obszary Przetwarzania Danych
    Osobowych !

    > a może ktoś wie czy sklep internetowy gromadząc dane klientów musi
    zgłaszać
    > bazę ?

    Generalnie odpowiedz na powyzsze jest TAK, ale nie koniecznie ! Jezeli
    bedziesz gromadził dane klinetow tylko w celu wykonania umowy sprzedazy,
    czyli np. celem wystawienia FV, czy rachunku - to nie muszisz takiej bazy
    zglaszac, ale pod warunkiem, ze po wystawieniu FV czy rachunku - usuniesz
    dane klienta ze swojego systemu informatycznego ! Natomiast, jezeli chcesz
    zachowac te dane, w jakichs innych celach np. molestowania klientów swoimi
    nowymi ofertami, albo jakimis informacjami, to jaknajbardziej musisz zglosic
    taka baze, a poza tym musisz miec zgode klientow na przetwarzanie danych w
    tych innych celach !

    Pozdro

    MS

  • 3. Data: 2004-02-27 12:29:23
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zglosic
    > taka baze, a poza tym musisz miec zgode klientow na przetwarzanie danych w

    a jeśli chcę przechowywać dane klientów po to, aby za każdym razem nie
    musieli ich ponownie podawać ?
    przecież tak działa ponad 90% systemów informatycznych i sklepów
    internetowych
    zresztą dane te są przecież przechowywane w "segregatorze" ...
    a więc podsumowując:

    1. klient może każdorazowo składając zamówieni wprowadzać swoje dane i nie
    rejestrować się
    2. jeśli się zarejestruje, to jego dane będą wykorzystywane tylko w celu
    wystawiania faktur i realizowania dostawy

    czy taką bazę muszę zgłaszać ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2004-02-27 14:59:19
    Od: "sofm" <s...@p...fm>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy płaci się za np. ocenę zabezpieczenia komputerów ?
    >
    > a może ktoś wie czy sklep internetowy gromadząc dane klientów musi

    Jeśli baza jest tworzona na potrzeby włąsne (np. księgowość, kadry) to nie
    trzeba jej zgłaszać.
    Za zgłoszenie chyba nie jest pobierana żadmna opłata

    MArek.

  • 5. Data: 2004-02-27 16:23:41
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. jeśli się zarejestruje, to jego dane będą wykorzystywane tylko w celu
    > wystawiania faktur i realizowania dostawy

    Ustawa mówi wyraźnie, że obowiązkowi zgłoszenia nie podlegają dane osobowe
    zbierane w celu wystawienia faktury lub rachunku. Czyli jak już zostaną one
    wystawione, to dane trzeba usunąć lub dopełnić dalszych formalności.

    Gdyby było inaczej, to oznaczałoby, że można trzymać dowolne dane osobowe, w
    dowolnej ilości, tylko dlatego, że "kiedyś, może" będą potrzebne do wystawienia
    rachunku... To byłby absurd.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 6. Data: 2004-02-27 21:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Liwiusz wrote:

> [...]
    >+ wystawione, to dane trzeba usunąć lub dopełnić dalszych formalności.

    Sprzeciw.
    Przecież w tym momencie baza dokumentów pt. "ewidencja sprzedaży"
    (która MUSI[1] zawierać owe dane: nazwisko lub nazwę i adres)
    wymagałaby rejestracji. Cel musi być "kompletny", jeśli wystawienie
    faktury wiąże się z wpisem do ewidencji (również o ile jest
    przechowywana w postaci elektronicznej) to ten wpis JEST potrzebny
    również PO wydaniu f-ry !
    [1] Owszem, podatnik MOŻE prowadzić *w pewnych warunkach* sprzedaż
    nieewidencjonowaną. Ale jeśli ona jest ewidencjonowana to nie widzę
    powodu żeby te dane nie było "w celu" !
    Dla porządku: dokumentacja dla celów podatkowych musi być
    przechowywana min. 6..7 lat (bo liczy się nie od momentu wystawienia
    a końca roku) i nie ma górnej granicy.

    Natomiast ZUPEŁNIE INNA SPRAWA to wykorzystywania owych danych
    w INNYM celu niż zachowanie owych f-r, np. w celu wystawienia
    nowych :) - tego nie mam zamiaru podważać.

    Podsumowując: zgadzam się z wnioskiem który *wobec pytania*
    postawiłeś (że bazę prowadzoną w celu o któr pytano trzeba
    by rejestrować) ale nie zgadzam się z formą w której nakazałeś
    usunięcie *wszelkich* wpisów w bazach danych dotyczących owej
    faktury...

    >+ Gdyby było inaczej, to oznaczałoby, że można trzymać dowolne dane osobowe, w
    >+ dowolnej ilości, tylko dlatego, że "kiedyś, może" będą potrzebne do wystawienia
    >+ rachunku... To byłby absurd.

    IMHO to jest prawda. Co nie przeszkadza przechowywania ich (w ilości
    nie dowolnej, a wynikającej z ilości kontrahentów ;)) tylko
    dlatego że "kiedyś były" użyte :)

    >+ Pozdrawiam!

    Wzajemnie ! - Gotfryd

  • 7. Data: 2004-02-27 22:01:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, MS wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zglaszac, ale pod warunkiem, ze po wystawieniu FV czy rachunku - usuniesz
    >+ dane klienta ze swojego systemu informatycznego !

    No to to samo co do Liwiusza: mi to się nie podoba ;)
    Jak wystawi fakturę to MUSI ją mieć spisaną razem z danymi.
    I przepisy pozwalają mu na dwie formy: albo na papierze (wszystko),
    albo w komputerze (wszystko) a na papierze miesięczne wydruki (dla
    PK AFAIK wolno również "tylko w komputerze" ale wymogi na program
    są ostrzejsze).
    I również nie podważam:

    >+ Natomiast, jezeli chcesz
    >+ zachowac te dane, w jakichs innych celach

    ...tego !
    I niewątpliwie takim "innym celem" jest udostępnianie klientowi
    jakiegoś ID albo innego "autowypełniacza" pomagającemu mu przy
    następnej fakturze.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-02-28 10:07:10
    Temat: SN a dowód, było: ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    >+ faktury wiąże się z wpisem do ewidencji (również o ile jest
    >+ przechowywana w postaci elektronicznej) to ten wpis JEST potrzebny

    Coś w tej okolicy, z większym ciężarem gatunkowym :) bo razem
    z "przechowaniem wizerunku" ;), dzisiejsze "Prawo co dnia" w RP:

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040228/p
    rawo/prawo_a_6.html

    GIODO próbował argumentować że " Prawo bankowe i inne przepisy nie dajš
    podstaw prawnych do kserowania dowodów."
    Argumentacją przeciwną jest właśnie celowość przechowania danych.

    pozdrowienia, Gotfryd