    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
    Date: Fri, 27 Feb 2004 23:01:54 +0100

    On Fri, 27 Feb 2004, MS wrote:
    [...]
    >+ bedziesz gromadził dane klinetow tylko w celu wykonania umowy sprzedazy,
    >+ czyli np. celem wystawienia FV, czy rachunku - to nie muszisz takiej bazy
    >+ zglaszac, ale pod warunkiem, ze po wystawieniu FV czy rachunku - usuniesz
    >+ dane klienta ze swojego systemu informatycznego !

    No to to samo co do Liwiusza: mi to się nie podoba ;)
    Jak wystawi fakturę to MUSI ją mieć spisaną razem z danymi.
    I przepisy pozwalają mu na dwie formy: albo na papierze (wszystko),
    albo w komputerze (wszystko) a na papierze miesięczne wydruki (dla
    PK AFAIK wolno również "tylko w komputerze" ale wymogi na program
    są ostrzejsze).
    I również nie podważam:

    >+ Natomiast, jezeli chcesz
    >+ zachowac te dane, w jakichs innych celach

    ...tego !
    I niewątpliwie takim "innym celem" jest udostępnianie klientowi
    jakiegoś ID albo innego "autowypełniacza" pomagającemu mu przy
    następnej fakturze.

    pozdrowienia, Gotfryd