eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ? › Re: ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.man.poznan.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile kosztuje zgłoszenie bazy do GIODO ?
    Date: Fri, 27 Feb 2004 22:57:17 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 48
    Message-ID: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    References: <c1nd7k$50f$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <2...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1077920060 21525 217.97.78.202 (27 Feb 2004 22:14:20
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Feb 2004 22:14:20 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <2...@n...onet.pl>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:197109
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 27 Feb 2004, Liwiusz wrote:

    >+ > 1. klient może każdorazowo składając zamówieni wprowadzać swoje dane i nie
    >+ > rejestrować się
    >+ > 2. jeśli się zarejestruje, to jego dane będą wykorzystywane tylko w celu
    >+ > wystawiania faktur i realizowania dostawy
    >+ >
    >+ > czy taką bazę muszę zgłaszać ?
    >+
    >+ Ustawa mówi wyraźnie, że obowiązkowi zgłoszenia nie podlegają dane osobowe
    >+ zbierane w celu wystawienia faktury lub rachunku. Czyli jak już zostaną one
    >+ wystawione, to dane trzeba usunąć lub dopełnić dalszych formalności.

    Sprzeciw.
    Przecież w tym momencie baza dokumentów pt. "ewidencja sprzedaży"
    (która MUSI[1] zawierać owe dane: nazwisko lub nazwę i adres)
    wymagałaby rejestracji. Cel musi być "kompletny", jeśli wystawienie
    faktury wiąże się z wpisem do ewidencji (również o ile jest
    przechowywana w postaci elektronicznej) to ten wpis JEST potrzebny
    również PO wydaniu f-ry !
    [1] Owszem, podatnik MOŻE prowadzić *w pewnych warunkach* sprzedaż
    nieewidencjonowaną. Ale jeśli ona jest ewidencjonowana to nie widzę
    powodu żeby te dane nie było "w celu" !
    Dla porządku: dokumentacja dla celów podatkowych musi być
    przechowywana min. 6..7 lat (bo liczy się nie od momentu wystawienia
    a końca roku) i nie ma górnej granicy.

    Natomiast ZUPEŁNIE INNA SPRAWA to wykorzystywania owych danych
    w INNYM celu niż zachowanie owych f-r, np. w celu wystawienia
    nowych :) - tego nie mam zamiaru podważać.

    Podsumowując: zgadzam się z wnioskiem który *wobec pytania*
    postawiłeś (że bazę prowadzoną w celu o któr pytano trzeba
    by rejestrować) ale nie zgadzam się z formą w której nakazałeś
    usunięcie *wszelkich* wpisów w bazach danych dotyczących owej
    faktury...

    >+ Gdyby było inaczej, to oznaczałoby, że można trzymać dowolne dane osobowe, w
    >+ dowolnej ilości, tylko dlatego, że "kiedyś, może" będą potrzebne do wystawienia
    >+ rachunku... To byłby absurd.

    IMHO to jest prawda. Co nie przeszkadza przechowywania ich (w ilości
    nie dowolnej, a wynikającej z ilości kontrahentów ;)) tylko
    dlatego że "kiedyś były" użyte :)

    >+ Pozdrawiam!

    Wzajemnie ! - Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1