  • 1. Data: 2006-03-23 18:05:11
    Temat: gwarancja po polsku
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przestudiowalem troche google, tak wiec mozna powiedziec ze wiem wszystko
    ale...
    Zakupilem laptopa3 tyg. temu. Dostal Instrukcje obslugi (po polsku), jakis
    Paszport (uprawnia do napra poza granicami RP) we wszytskich innych oprocz
    polskiego jezyka(!). Wypalil mi sie subpixel, a ze to denerwujace to
    chcialby tego laptopa na gwarancji naprawic/oddac. Sprzedawca na to, ze
    matryce firmy Acer spelniaja norme ISO, ktora mowi ze takich subpixeli musi
    byc wiecej niz 1. Podal adres strony producenta gdzie w pkt 1.5 jest to
    napisane http://tinyurl.com/pfjkl
    Wszytsko jasne, jak zwyle klinet dostaje baty, ale... Nie skladam broni i
    chce aby ten subpixel zostal naprawiony na gwaracji. Znalazlem paragrafy, w
    ktorych jest jasno napisane ze musi byc Gwarancja po POLSKU:
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Art.3 pkt 6
    Ustawa z dnia 7 pazdziernika 1999 o jezyku polskim - Art. 7a pkt 1
    Jasno jest w obu napisane ze Gwarancja ma byc w jezyku polskim. Tymczasem ja
    nie dostalem wogole Gwarancji, tylko jakis Paszport ktory niby jest
    gwarancja ale on NIE jest po polsku.
    Mam szanse jesli pojde jutro do sklepu i pokaze im ze prawo stoi za mna? No
    i co oni powinni zrobic? Czy musza przyjac sprzet na gwarancje czy moga np.
    dac mi Warunki Gwarancji po polsku i ja musze dac sobie spokoj? Zawsze w
    prawie brakuje mi tego co mi przyslguje za to ze np. sprzedawca postapil nie
    zgodnie z prawem :(
    Dzieki z gory za porade!

    --
    pozdrawiam
    BENY

  • 2. Data: 2006-03-23 18:13:03
    Temat: Re: gwarancja po polsku
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dzieki z gory za porade!

    gwarancja nie jest obowiązkowa - może jej wcale nie być !!!

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-23 18:15:07
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    gasper napisał(a):

    > gwarancja nie jest obowiązkowa - może jej wcale nie być !!!

    hmm, jesli nie ma gwarancji to na jakiej podstawie sprzedawca sie na nia
    powoluje?? :>

    Niech odpowiada z tytulu niezgodnosci towaru z umowa

    Jacek

  • 4. Data: 2006-03-23 18:22:19
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
    > gwarancja nie jest obowiązkowa - może jej wcale nie być !!!
    Pan w sklepie powiedzial "...gwarancja na 24mies na podstawie paragonu..."
    Juz wiem, ze nie powinno byc czegos takiego jak "gwarancja na podstawie
    paragonu", ale to przeciez najczestsza praktyka.
    Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze
    powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ?

  • 5. Data: 2006-03-23 18:22:59
    Od: siarra <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 23 Mar 2006 19:05:11 +0100, Beny napisał(a):

    > Przestudiowalem troche google, tak wiec mozna powiedziec ze wiem wszystko
    > ale...
    Pozostaje pogratulowac.

> [...]
    > prawie brakuje mi tego co mi przyslguje za to ze np. sprzedawca postapil nie

    Co ma wspolnego sklep z gwarancja? Chyba, ze kupiles w Acer Inc.
    Sklep nie musi przyjac towaru na gwarancje, jesli nie jest gwarantem.
    A jak sprawnie dziala serwis Acer dowiesz sie juz po drugim telefonie.

    Szkoda ze nie kupiles drozszego laptopa z gwarancja na kazdy piksel, tylko
    teraz szukasz frajera.

    pozdrawiam

    siarra

  • 6. Data: 2006-03-23 18:25:25
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > gasper napisał(a):
    > Niech odpowiada z tytulu niezgodnosci towaru z umowa

    Moge zawsze zazadac zeby z tego tytulu a nie gwarancji odpowiadal? No i to
    odpowiada sprzedajacy nie producent?
    Sprzedawca MUSI przyjac towar i naprawic (jesli powoluje sie na niezgodnosc
    towaru z umowa)?

  • 7. Data: 2006-03-23 18:33:54
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "siarra" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pozostaje pogratulowac.
    Nie ma czego bo to normalne...

> [...]
    > A jak sprawnie dziala serwis Acer dowiesz sie juz po drugim telefonie.
    > Szkoda ze nie kupiles drozszego laptopa z gwarancja na kazdy piksel, tylko
    Nie frajera, a poprostu chcialbym wykorzystac to ze sklep nie zachowal sie
    do konca fair np nie wydal Gwarancji. Ja wiem, ze mozesz powiedziec
    "nieznajomosc prawa szkodzi". Tylko nie po to sie tu na grupe zwracam... A
    mysle, ze moge "znalezc paragrafy" ktore stoja za mna nie za sklepem.

  • 8. Data: 2006-03-23 19:48:56
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale...
    > Zakupilem laptopa3 tyg. temu. Dostal Instrukcje obslugi (po polsku), jakis
    [cut]

    Producent w gwarancji na ekrany LCD często podaje maksymalną dopuszczalną
    liczbe martwych pikseli na powierzchnię ekranu. Dla matryc 17" często liczba
    ta wynosi ok. 4. Chyba, ze te piksele sa połozone obok siebie to wtedy
    istnieje możliwość wymiany gwarancyjnej. Ale jak masz jeden martwy piksel to
    raczej nie masz sans na wymiane gwarancyjną, bo rezim technologiczny to
    pewnie dopuszcza.

  • 9. Data: 2006-03-23 20:48:32
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze
    > powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ?
    ale jest rekojmia

  • 10. Data: 2006-03-23 21:03:10
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zdzislaw" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
    > ale jest rekojmia
    Czytam sobie na http://www.sprzedazkonsumencka.abc.pl/ o Niezgodnosci towaru
    z umowa i widze, ze sklep chcac nie chcac powinien przyjac i naprawic na
    wlasny koszt albo wymienic (jesli koszta za duze) tego laptopa. Tak jak
    piszesz nie wazne jest czy jest gwarancja czy nie ja mam prawo skorzystac z
    Niezgodnosci towaru. Mam racje? Zreszta ta "dwuletnia gwarancja" o ktorej
    mowil Pan ze sklepu przy sprzedazy to pewnie wlasnie mozliwosc skorzystania
    z rekojmi.
    Jak podejsc do tego zeby to dobrze rozegrac? Macie jakies doswiadczenia?
    Dzieki z gory :)