  • 11. Data: 2006-03-23 21:06:12
    Temat: Re: gwarancja po polsku
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Beny wrote:
    > Czytam sobie na http://www.sprzedazkonsumencka.abc.pl/ o Niezgodnosci towaru
    > z umowa i widze, ze sklep chcac nie chcac powinien przyjac i naprawic na
    > wlasny koszt albo wymienic (jesli koszta za duze) tego laptopa. Tak jak
    > piszesz nie wazne jest czy jest gwarancja czy nie ja mam prawo skorzystac z
    > Niezgodnosci towaru. Mam racje?

    Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby
    dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach. Taki masz.
    Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej
    też nie obiecywał. Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale
    zgodny z umową.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-03-24 05:26:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Producent w gwarancji na ekrany LCD często podaje maksymalną dopuszczalną
    > liczbe martwych pikseli na powierzchnię ekranu. Dla matryc 17" często
    > liczba ta wynosi ok. 4. Chyba, ze te piksele sa połozone obok siebie to
    > wtedy istnieje możliwość wymiany gwarancyjnej. Ale jak masz jeden martwy
    > piksel to raczej nie masz sans na wymiane gwarancyjną, bo rezim
    > technologiczny to pewnie dopuszcza.

    Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy tez
    np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt faktem,
    ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD... czekam na
    tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii i
    gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem.

    W Geant na Ursynowie stosuja taka dziwna praktyke. Kupuje jakis sprzet i ide
    do BOK podstemplowac gwarancje i panienka (kazdemu, za kazdym razem - ergo:
    taka ma procedure narzucona) mowi wprost: "Niech pan teraz nie podbija
    gwarancji tylko przyjdzie do nas za jakis tydzien. Sprawdzi pan sobie sprzet
    i jak wszystko bedzie dzialalo to podstemplujemy gwarancje, bo jak ja
    podstemplujemy teraz to nie bedzie pan mogl zwrocic tylko dac do naprawy".
    Jako ze z natury jestem podejrzliwy, to zapytam: czy jest w tym jakis
    haczyk, czy to ulatwienie dla klientow, ktorzy moga zwracac sprzet bez
    podstemplowanej gwarancji np. w ciagu tygodnia od zakupu?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-03-24 06:21:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > czekam na tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii
    > i gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem.

    To jest norma producenta z tymi pikselami. Gdyby wypuszczał tylko matryce w
    100% sprawne to by zbankrutował. Gdy kupowałem swój monitor to rozważałem
    praktycznie dwie firmy: Nec i Philips. Okazało się, że w przypadku Philipsa
    częściej są matryce bez wad. Ja mam chyba jeden martwy piksel przy matrycy
    17" i tak naprawdę to go nie widzę, wyszło tylko przy testach monitora.

  • 14. Data: 2006-03-24 08:21:38
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    >Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową.

    Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie
    dostalem!
    Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa

    --
    pozdrawiam
    BENY

  • 15. Data: 2006-03-24 08:34:23
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Beny" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie
    > dostalem!
    > Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa

    Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
    laptopa ktorego matryca moze miec
    kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe. Koniec, kropka, nie wystepuje tu
    zadna niezgodnosc z umowa.
    Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze.

    Daniel

  • 16. Data: 2006-03-24 09:06:10
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moge zawsze zazadac zeby z tego tytulu a nie gwarancji odpowiadal?

    Tak, bo to Twoj wybor.

    > No i to
    > odpowiada sprzedajacy nie producent?

    Z tytulu niezgodnosci towaru z umowa jak najbardziej :)

    > Sprzedawca MUSI przyjac towar i naprawic (jesli powoluje sie na
    > niezgodnosc
    > towaru z umowa)?

    Jesli reklamujesz to oczywiscie musi przyjac

    Jacek

  • 17. Data: 2006-03-24 09:07:11
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pan w sklepie powiedzial "...gwarancja na 24mies na podstawie paragonu..."

    To nie jest zadna gwaracja tylko niezgodnosc towaru z umowa i odpowiada za
    nia ten sam sprzedawca co plecie takie bzdury

    > Juz wiem, ze nie powinno byc czegos takiego jak "gwarancja na podstawie
    > paragonu", ale to przeciez najczestsza praktyka.

    Ja sie z nia nie spotykam :)

    > Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze
    > powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ?

    Nie jestes przegrany, walcz

    Jacek

  • 18. Data: 2006-03-24 09:09:57
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby
    > dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach.

    Jaka umowa??

    > Taki masz.

    Nie ma

    > Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej
    > też nie obiecywał.

    Ale to juz zmartwienie producenta. Poza tym jak pewnie wyczytales w tym
    wypadku odpowiada sprzedawca a nie producent.

    Jacek

  • 19. Data: 2006-03-24 09:11:42
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości

    > Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
    > laptopa ktorego matryca moze miec
    > kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe.

    Z kim zawiazal taka umowe?? Czy sprzedawca w momencie zakupu mu o tym
    powiedzial?? Wtedy nie byloby problemu, ale sadzac po tym jak Benny sie
    wypytuje to wnioskuje ze kupujacy nic o takich subpixelach po prostu nie
    wiedzial.

    > Koniec, kropka, nie wystepuje tu zadna niezgodnosc z umowa.

    Wystepuje jak najbardziej

    > Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze.

    Rowniez radze poczytac

    Jacek

  • 20. Data: 2006-03-24 09:15:11
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie frajera, a poprostu chcialbym wykorzystac to ze sklep nie zachowal sie
    > do konca fair np nie wydal Gwarancji.

    Czy sprzedawca poinformowal cie przy zakupie o mozliwosci wystepowania tych
    subpixeli, i ze iles ich tam jest norma i nie podlegaja one gwarancji czy
    niezgodnosci towaru z umowa??

    Czy wiedziales o tym w momencie zakupu??

    > Ja wiem, ze mozesz powiedziec
    > "nieznajomosc prawa szkodzi".

    Jesli na moje postawione pytanie odpowiedz brzmi "nie wiedzialem" to owszem,
    nieznajomosc prawa szkodzi ale w tym wypadku sprzedawcy, i prawo jest jak
    najbardziej po Twojej stronie.

    Ciebie guzik interesuja jakies linki do stron internetowych gdzie masz
    napisane ze to norma - sprzedawca w momencie sprzedazy towaru mial obowiazek
    Ci o tym powiedziec - jesli tego nie zrobil to ukryl przed toba dosc istotna
    "wade" sprzetu i w tym wypadku to on bedzie odpowiadac z tytulu niezgodnosci
    towatru z umowa.

    Jacek