  • 21. Data: 2020-04-08 17:37:28
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > A nie maja?
    > Przecie tożsamość przy wejściu przed wydaniem karty do głosowania weryfikują
    > Ale czy pesel maja to nie pamiętam. W sumie to bez znaczenia bo i bez pesel wiedza
    kto glosował.

    > W pierwszej tak- jeśli podasz. W tej drugiej z karta do głosowania nie.
    >
    > Ale tak mnie teraz naszło:
    > pesel obecnego Prezydenta pewnie gdzieś zdobyć można, pesel Jarosława zapewne też
    > Pakiety do głosowania listonosze po skrzynkach będą upychać wiec się będą walać po
    klatkach jak gazetki z marketów
    > Żaden problem pozyskać kilka szt
    > I teraz:
    > -Zły człowiek pozyskuje takie pakiety, wypełnia je danymi osobowymi
    Prezydenta/Jarosława
    > -Ten zły człowiek wrzuca ten wypełniony pakiet do urny pocztowej
    > -Listonosz razem z innymi pakietami dostarcza to do komisji wyborczej
    > -Komisja wyborcza otwiera pakiet, są tam wszystkie wymagane dane
    Prezydenta/Jarosława wiec głos ważny
    > -TVP robi filmik- głosowanie korespondencyjne działa Pprezydent/Jarosław głos
    oddali
    > -koperty z głosami Prezydenta/Jarosława trafiają do urny wyborczej
    > -za godzinę listonosz przynosi kolejną porcje pakietów a tak kolejne koperta-
    faktyczne, niesfałszowane pakiety Prezydenta/Jarosława
    > -komisja sprawdza listę- koperty z głosami tych osób już są w urnie więc co teraz?
    > Bo "jedna osoba -jeden głos"

    Oświadczenia z pakietu muszą mieć "numer seryjny" przypisany do PESELa
    wyborcy?

    Jakoś głosowanie korespondencyjne się odbywało w Polsce i nie tylko.

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2020-04-08 18:27:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Oświadczenia z pakietu muszą
    >mieć "numer seryjny" przypisany >do PESELa wyborcy?

    Jak mi listonosz wsadzi w skrzynke 4 pakiety dla całej rodziny to skąd mam wiedzieć
    który nr seryjnyoj moj a który żony?

  • 23. Data: 2020-04-08 18:28:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Kris <k...@g...com> pisze:
> [...]

    Jeszcze musisz do wlasciwej komisji wyslac/dostarczyc.
    Warszawiak nie bedzie mial problemu, dla mnie troche daleko.
    Te karty nie beda stemplowane w komisjach ?

    A koperta zwrotna ... nie bedzie tam adresu komisji ?
    Wiec znow kwestia podrobienia - ale akurat moze byc w miare proste.

> [...]
    > koperta- faktyczne, niesfałszowane pakiety Prezydenta/Jarosława
    > -komisja sprawdza listę- koperty z głosami tych osób już są w urnie

    Teraz to proste - trafia na kupke podejrzanych, bo ta osoba glos juz
    oddala.
    I o ile Prezes sie moze troche wk*, to wyniku wyborow to bardzo nie
    zmieni - bedzie kilka glosow falszywych (Prezes, Duda, Ziobro,
    Szydlo - kto tam podpadl).
    Musialbys wpisac dane roznych osob, i najlepiej takich, co im sie nie
    chce pojsc, albo pozno wstaja i sa zwolennikami nielubianej partii.

    >Oświadczenia z pakietu muszą mieć "numer seryjny" przypisany do
    >PESELa
    >wyborcy?

    Ale nie maja.
    Byloby to jakies rozwiazanie ... tylko komisja musialaby dostac
    odpowiednia liste i sprawdzac. Czemu nie.
    Wystarczyloby w sumie kilka cyfr ... moze nawet pol PESELu wydrukowac.
    Albo adres z wysylki - a przeciez i tak musi byc.

    A przy okazji mozna by namierzyc rejon dzialania ... przestepcy.

    >Jakoś głosowanie korespondencyjne się odbywało w Polsce i nie tylko.

    ale czy na taka skale ?

    J.

  • 24. Data: 2020-04-08 18:32:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2020 o 18:27, Kris pisze:
    > Jak mi listonosz wsadzi w skrzynke 4 pakiety dla całej rodziny to
    > skąd mam wiedzieć który nr seryjnyoj moj a który żony?

    A co będzie, jak pierwszy, który dopadnie skrzynki wy7śle wszystkie
    głosy wg własnego upodobania?

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2020-04-08 19:16:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Teraz to proste - trafia na >kupke podejrzanych, bo ta osoba
    >glos juz oddala.

    Ale który ważny? Tamten już w urnie to nie podejrzany a co z tym drugim? Do urny czy
    nie do urny?

    A gdybym tak Wrocław odwiedził i za listonoszem połazil i z Twojej skrzynki pakiet
    pozyskał?
    Jest jakaś procedura żebyś mógł głos oddać wtedy?

  • 26. Data: 2020-04-08 19:19:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A co będzie, jak pierwszy, który >dopadnie skrzynki wy7śle >wszystkie
    >głosy wg własnego upodobania?

    Jak prawidłowo(PESEL, imię nazwisko, adres itp) papierów z pierwszej koperty nie
    wypelni to głosy do urny nie trafią. Pewnie jako nieważne je zaliczą.
    Ale też nie bardzo bo to fałszerstwo frekwencji.

  • 27. Data: 2020-04-08 19:27:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Ale który ważny? Tamten już w urnie to nie podejrzany a co z tym
    >drugim? Do urny czy nie do urny?

    Drugi nie do urny.
    A ten w urnie wazny - tako rzecze ustawa, tzn projekt

    >A gdybym tak Wrocław odwiedził i za listonoszem połazil i z Twojej
    >skrzynki pakiet pozyskał?
    >Jest jakaś procedura żebyś mógł głos oddać wtedy?

    Chyba nie przewidzieli.
    Ale sposob dostarczania jest jeszcze nieokreslony - minister
    rozporzadzi.

    J.

  • 28. Data: 2020-04-08 19:43:17
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5e8c9b54$0$559$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >A jak posrednik nie doniesie ? Albo zajrzy do srodka ? :-)

    >20 tys na urne, to jest jakies 2 tys/h w godzinach szczytu, co 2
    >sekundy ...
    >troche malo.
    >Ale urn mozna wystawic wiecej - wiec zostaje tylko kwestia podrozy ...

    Kolejki też tzeba zorganizować - w pakiecie powinna być godzina
    i munuta (numerek?) jak do porządnej przychodni żeby nie było tłoku.
    A może być lepiej bo frekwencja będzie niższa (bojkot?).

    Poza tym pakiety wyborcze rozsyłane wg adresów w spisie
    wyborców czyli tzw. zameldowania. Po głosowaniu koperty zwrotne
    zanieść do skrzynki pocztowej na terenie swojej gminy.
    Jeżeli ktoś mieszka gdzie indziej lub został "uwięziony" niekoniecznie
    w kwarantannie ze 100km od "swojej" gminy i nie ma samochodu
    to jest z wyborów wyeliminowany.
    Tysiące czy miliony głosów?

    Czy udanie się do urzędu (czynnego?) jest teraz "niezbędną
    potrzebą życiową"? Przez telefon się nie da.

    Czyich wyborców najmniej się wyeliminuje? Coś mi mówi, że PiS,
    ew. PSL-u.
    Wcześniej korespondencyjnie mieli głosować seniorzy - grupa wśród
    której PiS ma duże poparcie.

    Arek

  • 29. Data: 2020-04-08 19:47:08
    Od: g...@g...com

    użytkownik Shrek napisał:

    > Prezes cię wychujał. Przykro mi.

    Było to tak, bociana dziobał szpak...

    https://twitter.com/NZGoebbelsa/status/1247839934033
    117185/photo/1

  • 30. Data: 2020-04-08 19:51:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Drugi nie do urny.
    >A ten w urnie wazny - tako >rzecze ustawa, tzn projekt

    A ten pierwszy z fałszywego pakietu. Na Kidawe. I w urnie. Bo zły człowiek o 7 wstał
    i do urny wrzucił a Jarosław do południa spał?. I jego pakiet podejrzany.