  • 1. Data: 2010-02-09 17:54:31
    Temat: foto-radar zdjęcie nieczytelne
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Witam,

    Straz Miejska przyslala zdjęcie z fotoradaru do mojej zony.
    Zdjecie jest kompletnie nieczytelne jesli chodzi o osobe kierujaca.
    Widac jedynie auto i nr rejestracyjny.

    Zona sklada oswiadczenie, ze w tym dniu samochodem jechal jej maz i syn,
    ktorzy
    nie moga dojsc miedzy soba do porozumienia i wskazac, ktory z nich byl
    kierowca.
    Oswiadcza w nim ponadto, ze moglaby to zrobic, gdyby przeslane zdjecie
    umozliwialo
    identyfikacje kierowcy, a jest ono takie jakie jest nie z jej przeciez winy.

    Jak ma sie do tego przepis o obowiazku wskazania kierujacego.
    Wlasciciel chcialby ale nie daje mu sie takiej mozliwosci.
    Jak powinna sie prwidlowo zachowac Straż Miejska i ewentualnie co zrobi Sad
    Grodzki?

    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2010-02-09 18:09:11
    Temat: Re: foto-radar zdjęcie nieczytelne
  • 3. Data: 2010-02-09 18:14:57
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 18:54:31 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jak ma sie do tego przepis o obowiazku wskazania kierujacego.
    > Wlasciciel chcialby ale nie daje mu sie takiej mozliwosci.

    To niech prowadzi notatki. Odpowiada za auto - jak się będzie tłumaczyła,
    gdy samochód zostanie użyty do napadu, albo ktoś nim dzieciaka przejedzie?

    > Jak powinna sie prwidlowo zachowac Straż Miejska i ewentualnie co zrobi Sad
    > Grodzki?

    Straż walnie mandat za niewskazanie kierującego. W sądzie to się nazywa
    grzywna i jeżeli ładnie się popłacze, to może będzie symboliczna, ale jak
    sędzia się wkurzy, to może do 5000 zasądzić. Komplet pouczeń z podstawą
    prawną i kwitami do wypełnienia dostała razem ze zdjęciem. Niech sobie
    poczyta.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2010-02-09 18:44:38
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > To niech prowadzi notatki. Odpowiada za auto - jak się będzie tłumaczyła,
    > gdy samochód zostanie użyty do napadu, albo ktoś nim dzieciaka przejedzie?

    Jak nie bedzie wiedziala kto jechal to bedzie sie tlumaczyla tak "nie
    wiem kto jechal, to nie ja".

> [...]
    > sędzia się wkurzy, to może do 5000 zasądzić. Komplet pouczeń z podstawą
    > prawną i kwitami do wypełnienia dostała razem ze zdjęciem. Niech sobie

    Ja znam z doswiadczenia sytuacje w firmie, w ktorej facet ma 6-7
    samochodow. Do tego dochodza jeszcze 3 w domu, wszystkiego na niego
    zarejestrowane. Kilka razy przyszly do domu zdjecia i za kazdym razem
    odpisywal "nie wiem kto prowadzil, mam duzo aut, to bylo miesiac temu".
    Za kazdym razem korespodencja sie na tym konczyla. To jednak bylo jakis
    czas temu, a z tego co wiem przepisy sie zmienily w materii ustalania
    sprawcy. Swiadczyc moze o tym przeslana mi fotka, w ktorej widac tyl
    mojego auta.

    pozdr
    PG

  • 5. Data: 2010-02-09 18:55:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Wlasciciel chcialby ale nie daje mu sie takiej mozliwosci.
    > Jak powinna sie prwidlowo zachowac Straż Miejska i ewentualnie co zrobi Sad

    to sa dwie oddzielne sprawy

    jedna to identyfikacja sprawcy wykroczenia, druga to obowiazek
    wlascicela pojazdu wskazania komu powierzylo sie pojazd.

    Pojaz , czyli dokumenty i kluczyki wreczyla konkretnej osobie i ta osobe
    ma wskazac. Nikogo nie interesuje kto w danym momencie jechal
    samochodem, tylko komu go dala.

    I jesli na to pytanie nie odpowie to zarobi grzywne za to ze nie wie i
    to nie ma nic wspolnego z wykroczeniem i zdjeciem.

    Jak wskaze konkretna osobe, to ta osoba dostanie to samo pytanie. Czy
    prowadzila, a jak nie to komu dala samochod.
    Jak nie bedzie wiedziala, to zarobi taka sama grzywne "za niewiedzenia",
    a sama sprawe o wykroczenie sie umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.

    tak czy siak ktos z was zaplaci, tylko z innego paragrafu.

  • 6. Data: 2010-02-09 18:57:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Bernat p...@w...pl ...

    > To niech prowadzi notatki. Odpowiada za auto - jak się będzie
    > tłumaczyła, gdy samochód zostanie użyty do napadu, albo ktoś nim
    > dzieciaka przejedzie?

    alez przeciez prowadzi.
    Wyraznie napisała, komu uzyczała auto.

    > Straż walnie mandat za niewskazanie kierującego.

    w momencie kiedy wskazała?

> [...]
    > symboliczna, ale jak sędzia się wkurzy, to może do 5000 zasądzić.
    > Komplet pouczeń z podstawą prawną i kwitami do wypełnienia dostała

    Zeby nie było - rozumiem chęć unikniecia mandatu i podana w tym celu
    historie. Obawiam sie jednak, ze jest ona na tyle wiarygodna, iz ciezko
    bedzie ukarac w tej sytuacji kogokolwiek.

  • 7. Data: 2010-02-09 19:18:56
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 09-02-2010 o 19:14:57 Przemysław Bernat <p...@w...pl> napisał(a):

    > To niech prowadzi notatki. Odpowiada za auto - jak się będzie tłumaczyła,
    > gdy samochód zostanie użyty do napadu, albo ktoś nim dzieciaka
    > przejedzie?

    Podaj mi przepis nakazujacy prowadzenie ewidencji kto prowadzil pojazd.

> [...]
    > sędzia się wkurzy, to może do 5000 zasądzić. Komplet pouczeń z podstawą
    > prawną i kwitami do wypełnienia dostała razem ze zdjęciem. Niech sobie

    A z checia bym poznal Art na podstwie ktorego jest grzywna ? bo w Art 78
    4) kodeksu drogowego tego nie ma.
    Google pokazuje w jednym przypadku art 79 kodeksu wykroczen ale to bez
    sensu bo dotyczy oswietlenia ulicznego.
    no i jescze kodeks wykroczen
    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą w
    czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia wolności,
    grzywny do 5.000 złotych lub nagany.
    § 2. Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można
    mu przypisać winy w czasie czynu.

    A co do grzywny bym sie odwolywal bo jest nie zgodna z ponizszym art
    Konstytucji
    Art. 42.
    1) Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto dopuścił się czynu
    zabronionego pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w czasie jego
    popełnienia. Zasada ta nie stoi na przeszkodzie ukaraniu za czyn, który w
    czasie jego popełnienia stanowił przestępstwo w myśl prawa
    międzynarodowego.

    Wiec to problem SM aby udowodnic kto w tym czasie kierowal pojazdem.

    leon

  • 8. Data: 2010-02-09 19:22:40
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 09-02-2010 o 20:18:56 leon <l...@g...pl> napisał(a):

    > Google pokazuje w jednym przypadku art 79 kodeksu wykroczen ale to bez
    > sensu bo dotyczy oswietlenia ulicznego.

    korekta jest
    Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    porządku ruchu na drogach publicznych,
    podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

    Jednak ciagle musza udowadnic kto jechal zgodnie z art 1 kodeksu wykroczen

    leon

  • 9. Data: 2010-02-09 19:29:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    leon wrote:

> [...]
    > podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.
    >
    > Jednak ciagle musza udowadnic kto jechal zgodnie z art 1 kodeksu wykroczen

    art 78 PORD

    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    wykroczenie z tego artykulu dotyczy właściciela/posiadacza pojazdu, a
    nie kierujacego.

  • 10. Data: 2010-02-09 19:41:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Bernat w <news:1og3ybjlswolv$.1uq62rdlenbg0.dlg@40tude.net>:

    > To niech prowadzi notatki. Odpowiada za auto - jak się będzie tłumaczyła,
    > gdy samochód zostanie użyty do napadu, albo ktoś nim dzieciaka przejedzie?

    > Straż walnie mandat za niewskazanie kierującego.

    A jest obowiązek wskazania kierującego? Od kiedy?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]