  • 11. Data: 2006-08-24 13:32:09
    Temat: Re: formularz P - pozew
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kam wrote:

    > art.482 kc

    Otóż to! I jeśli chcę zastosować ten artykuł, to w jaki sposób mam
    wypełnić formularz? A ściślej:
    - co wpisać w polu "1 - wartość przedmiotu sporu"? Rozumiem, że zgodnie
    z 20 KPC podaję tu kwotę jeszcze bez naliczonych odsetek?
    - co wpisać w polu "6.1 - żądana kwota" ?
    - w którym miejscu formularza mam wnieść o kapitalizację odsetek?
    Szczegółowego wyliczenia mogę dokonać w uzasadnieniu, ale przecież
    uzasadnienie nie służy do składania wniosków. Z drugiej strony do
    składania wniosków służy pole "8. Inne wnioski", tylko że na formularzu
    literalnie podane jest jakie wnioski można tam umieścić (187 lub 484-1
    KPC), i niestety kapitalizacja się nie łapie (482 KC)... :-(

    --
    Przemyslaw Kwiatkowski [Micha], m...@f...org.pl, 2:480/127@FidoNet
    SMS# +48 601 238089, GPG: 2CA0 F353 85FD B0F1 1BD4 73D7 F85D 2717

    "Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced."
    (c) Gregory Benford

  • 12. Data: 2006-08-24 13:39:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
> [...]
    > - co wpisać w polu "1 - wartość przedmiotu sporu"? Rozumiem, że zgodnie
    > z 20 KPC podaję tu kwotę jeszcze bez naliczonych odsetek?

    tak

    > - co wpisać w polu "6.1 - żądana kwota" ?
    > - w którym miejscu formularza mam wnieść o kapitalizację odsetek?

    w 6.1 wpisać kwotę wraz z odsetkami do dnia wniesienia pozwu i żądanie
    dalszych odsetek od następnego dnia

    > Szczegółowego wyliczenia mogę dokonać w uzasadnieniu, ale przecież
    > uzasadnienie nie służy do składania wniosków.

    a tu wyliczyć

    KG

  • 13. Data: 2006-08-24 15:48:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Lookasik wrote:

    > Nie do ko?ca. WPS zaokragla sie do pelnej zlotowki w gore.

    O, a który przepis o tym mówi?

  • 14. Data: 2006-08-24 15:52:07
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kam wrote:

    > a tu wyliczyć

    OK, być może niepotrzebnie panikuję, ale w którym miejscu mam wpisać
    magiczne zdanie: "Powód wnosi o zasądzenie od pozwanego na rzecz powoda
    odsetek od zaległych odsetek od dnia wytoczenia powództwa." ? W
    uzasadnieniu? To mi się wydaje dość dziwne, żeby wnioski umieszczać w
    uzasadnieniu... :-(

  • 15. Data: 2006-08-24 15:57:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > Nie do końca. WPS zaokragla sie do pelnej zlotowki w gore.

    Przy pozwie o zapłatę też?
    Art.126[1]§1 wydaje się nie wymagać w takiej sytuacji w ogóle wskazania
    wartości przedmiotu sporu (bo przedmiotem sprawy jest oznaczona kwota
    pieniężna), więc i zaokrąglenie z §3 nie ma zastosowania.

    KG

  • 16. Data: 2006-08-24 16:09:24
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > wartości przedmiotu sporu (bo przedmiotem sprawy jest oznaczona kwota
    > pieniężna), więc i zaokrąglenie z §3 nie ma zastosowania.

    Tak tylko ,ze w tej sytuacji autor wypelnia formularz i obawiam sie ,ze nie
    podajac wps narazi sie na zarzut nieprawidlowego wypelnienia formularza.

  • 17. Data: 2006-08-24 16:11:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > Tak tylko ,ze w tej sytuacji autor wypelnia formularz i obawiam sie ,ze nie
    > podajac wps narazi sie na zarzut nieprawidlowego wypelnienia formularza.

    ale nadal - czy powinien zaokrąglić czy też powtórzyć kwotę?

    KG

  • 18. Data: 2006-08-24 17:17:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kam wrote:

    > tak

    > w 6.1 wpisać kwotę wraz z odsetkami do dnia wniesienia pozwu i żądanie
    > dalszych odsetek od następnego dnia

    Ale zgodnie z art. 19 par. 1 KPC - obie te kwoty powinny być równe... :-(

  • 19. Data: 2006-08-24 18:26:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > ale nadal - czy powinien zaokrąglić czy też powtórzyć kwotę?

    Chyba jednak powtorzyc /126(1) a contrario, 19/ ale tak naprawde to nie wiem
    czy 126(1) par 3 odnosi sie tylko do par 1 czy do wszystkich wps.

  • 20. Data: 2006-08-26 09:09:55
    Od: vel <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > tak

    odsetki skapitalizowane wchodza do wps i nie stosujemy tu art. 20 kpc.

    a wiec od nich placi sie tez oplate st.

    wiec w polu wps podajemy kwote z odsetkami.