  • 1. Data: 2006-08-23 09:48:40
    Temat: Wymeldowanie - kolejna wariacja na temat
    Od: g...@s...pl

    Witam,

    Mam małe pytanko, przekopałem wzdłuż i wszerz internet, nie
    znalazłem rozwiązania podobnego problemu, więc odważyłem się
    zapytać tutaj ;)

    Pokrótce sytuacja wyglada tak: moja świętej pamięci teściowa, z
    dobrego serca (a po prawdzie pewnie też z przyczyn finansowych),
    przygarnęła do siebie swoją cioteczną babcię. Teściowa zmarła
    prawie trzy lata temu i od tego czasu owa starsza pani przebywa w
    szpitalu na oddziale opieki długoterminowej (nawiasem mówiąc
    załatwiła to jej najbliższa żyjąca rodzina, czyli bratanek). Cały
    czas była u nas zameldowana (żona stała się właścicielem
    mieszkania), co nam specjalnie nie przeszkadzało, dopóki nie
    postanowiliśmy sprzedać mieszkania.

    Pewni swego zwrócilismy się do urzędu miejskiego z wnioskiem o
    wymeldowanie opierając się na artykule 15 ust. 2 ustawy o ewidencji
    ludności. Ale, co ciekawe, urząd odmówił, powołując się na ten
    sam paragraf, twierdząc, iż w świetle prawa obywatelka "nie
    opuściła miejsca pobytu". Inaczej mówiąc przebywała w dwóch
    różnych miejscach. Rzecz jasna złożylismy odwołanie (co zresztą
    po osobistej rozmowie poradził kierownik komórki która wydała
    decyzję :), na jego skutki trzeba jeszcze poczekać.

    Teraz pytanie: czy urząd miał rację? Czy w ostateczności jest po co
    iść do sądu administracyjnego?

    Pozdrawiam wszystkich,

    Grzesiek