  • 1. Data: 2006-08-23 17:40:37
    Temat: formularz P - pozew
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Właśnie wypełniam formularz P i mam pytanie: Czym różnią się pola "1.
    wartość przedmiotu sporu" i "6.1 - żądana kwota"?
    Zgodnie z art. 20 KPC do wartości przedmiotu sporu nie wlicza się
    należnych odsetek. A jak to jest w przypadku żądanej kwoty? Czy mam
    wyliczyć odsetki na dzień wniesienia pozwu i w polu 6.1 wpisać
    odpowiednią kwotę powiększoną o odsetki? Czy też mam w obu polach wpisać
    to samo, a odsetki już sąd sobie sam policzy na podstawie tego, co
    wpiszę w polu "6.1 - kwota lub kwoty, od którychnaliczane mają być odsetki"?

    Pytanie dodatkowe - w jaki sposób na formularzu P mogę zażądać
    skapitalizowania odsetek i naliczania odsetek od zaległych odsetek od
    dnia wniesienia powództwa? Czy w ogóle mogę to zrobić?

    --
    Przemyslaw Kwiatkowski [Micha], m...@f...org.pl, 2:480/127@FidoNet
    SMS# +48 601 238089, GPG: 2CA0 F353 85FD B0F1 1BD4 73D7 F85D 2717

    "Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced."
    (c) Gregory Benford

  • 2. Data: 2006-08-23 21:26:53
    Temat: Re: formularz P - pozew
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał

    > Właśnie wypełniam formularz P i mam pytanie: Czym różnią się pola "1.
    > wartość przedmiotu sporu" i "6.1 - żądana kwota"?

    Jeśli piszesz pozew o zapłatę to wpisujesz to samo.

    > Czy mam
    > wyliczyć odsetki na dzień wniesienia pozwu i w polu 6.1 wpisać
    > odpowiednią kwotę powiększoną o odsetki?

    Nie

    > a odsetki już sąd sobie sam policzy na podstawie tego, co
    > wpiszę w polu "6.1 - kwota lub kwoty, od którychnaliczane mają być
    odsetki"?

    Sąd nie będzie wyliczał kwoty odsetek tylko określi jakie odsetki, od
    jakiej kwoty i za jaki okres się należą. Obliczeń dokona sobie dłużnik,
    jeśli będzie płacił dobrowolnie, albo komornik.

  • 3. Data: 2006-08-24 04:16:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):

    > Nie

    dlaczego nie?

    KG

  • 4. Data: 2006-08-24 06:29:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > dlaczego nie?

    A dlaczego tak? :)

  • 5. Data: 2006-08-24 06:36:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
    > A dlaczego tak? :)

    może chcieć żądać odsetek od tych odsetek

    KG

  • 6. Data: 2006-08-24 06:43:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > może chcieć żądać odsetek od tych odsetek

    Rzeczywiście oznaczałoby to kapitalizację odsetek na dzień wniesienia
    pozwu. Tylko dlaczego miałby to robić? Właściwie dlaczego to wiem, ale na
    jakiej podstawie? W sumie to jedno z pytań wątkodawcy, to może roziwń?

  • 7. Data: 2006-08-24 06:53:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
    > Rzeczywiście oznaczałoby to kapitalizację odsetek na dzień wniesienia
    > pozwu. Tylko dlaczego miałby to robić? Właściwie dlaczego to wiem, ale na
    > jakiej podstawie? W sumie to jedno z pytań wątkodawcy, to może roziwń?

    art.482 kc

    KG

  • 8. Data: 2006-08-24 08:00:27
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    wiadomości news:ecih8f$blt$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał

    > Jeśli piszesz pozew o zapłatę to wpisujesz to samo.

    Nie do końca. WPS zaokragla sie do pelnej zlotowki w gore.

  • 9. Data: 2006-08-24 08:09:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > Nie do końca. WPS zaokragla sie do pelnej zlotowki w gore.

    A co będzie jak nie zaookrąglę ;) ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2006-08-24 08:23:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > A co będzie jak nie zaookrąglę ;) ?

    Praktycznie jak wiesz nic. Ale to nie zmienia faktu, ze taki jest wymóg.

    pozrawiam