  • 1. Data: 2006-08-23 15:12:56
    Temat: grunty rolne/pastwiska - Agencja Nier. Roln.
    Od: "Paweł Kozik" <p...@n...pl>

    Cześć.
    w najblizszym czasie będę nabywał działkę wraz z budynkiem mieszkalnym -
    położona jest na działce która zgodnie z wypisem z rejestru gruntów jest
    PASTWISKIEM TRWAŁYM - i tutaj pojawia sie pytanie - czy ten rodzaj gleby wchodzi
    w zakres użytków rolnych? - chodzi o obowiązek wystąpienia do Agencji
    Nieruchomości ROlnej z inf. - w zw. z prawem pierwokupu.
    Krótko - potrzebna będzie umowa warunkowa czy nie?

    dzięki za pomoc.

    pozdr.

  • 2. Data: 2006-08-23 15:51:45
    Temat: Re: grunty rolne/pastwiska - Agencja Nier. Roln.
    Od: "Marcin Danilczuk" <j...@g...pl>

    Paweł Kozik <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nieruchomości ROlnej z inf. - w zw. z prawem pierwokupu.
    > Krótko - potrzebna będzie umowa warunkowa czy nie?

    Pastwisko, trwałe czy nie, jest uzytkiem rolnym.

  • 3. Data: 2006-08-23 19:10:14
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nieruchomości ROlnej z inf. - w zw. z prawem pierwokupu.
    > Krótko - potrzebna będzie umowa warunkowa czy nie?

    U notariuszy jest taka sraczka prawna, że wysyłają do agencji zawiadomienia
    nawet dla terenów budowlanych z aktualnymi planami zagospodarowania
    przestrzennego. A zapisy w ewidencji gruntów nic nie mówią o przeznaczeniu
    terenu.

  • 4. Data: 2006-08-27 10:58:27
    Od: "Paweł Kozik" <p...@n...pl>

    > Pastwisko, trwałe czy nie, jest uzytkiem rolnym.
    >
    > --

    ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego jako użytek rolny określa m. in.
    pastwisko trwałe - bez nie trwałego - więc jest różnica między trwałem i nie
    trwałym.

  • 5. Data: 2006-08-27 12:28:30
    Od: "Marcin Danilczuk" <j...@g...pl>

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    > ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego jako użytek rolny określa m. in.
    > pastwisko trwałe - bez nie trwałego - więc jest różnica między trwałem i
    nie
    > trwałym.

    Ustawa w ogóle nie wprowadza takiego pojecia jak pastwisko nietrwałe.
    To co napisałem odnosiło sie do najnowszych zasad przyznawania dopłat
    unijnych, tutaj różnica między pastwiskiem trwałym i "nietrwałym" jest
    bardzo istotna: łąka raz zgłoszona do ewidencji jako pastwisko nie może już
    zostać zaorana, jeśli więc ktos chce uzytkować łąkę jako pastwisko a potem
    zaorać, to musi to być "pastwisko nietrwałe" i nie można na nie dostać
    dopłat. Tyle że prawidłowo uzywa sie określeń "łąka trwała" i "łąka
    nietrwała" a coś takiego jak pastwisko nietrwałe nie istnieje - uzyłem
    niezręcznego skrótu myślowego. W każdym razie każdy z tych typów gruntów z
    pewnością jest użytkiem rolnym.