  • 1. Data: 2006-08-23 10:10:59
    Temat: 3-miesięczne prawo do zamieszkiwania
    Od: "Doris" <1...@g...pl>

    Zmarły 2 lata temu brat mieszkał zajmował samodzielny lokal, w domu
    prywatnym - przy moich rodzicach. Nie był w żadnej części współwłaścicielem,
    nie miał tytułu prawnego do lokalu, miał tylko meldunek przy rodzicach. Po
    jego śmierci lokal nadal zajmuje jego żona z dorosłymi dziećmi - środowisko
    skonfliktowane z prawem (rewizje policji, itp.) Osoby te nie płacą żadnego
    czynszu nie ponoszą w żadnej części kosztów utrzymania posesji, nie starają
    się o własne mieszkania.

    Czy mam prawo domagać sie eksmisji tych osób?
    Czy mam szansę wygrać sprawę ich eksmisji?
    Czy razem ze sprawą o eksmisję domagać się jakichś kosztów za 2 lata
    niepłacenia czynszu (przedtem przez ostatnie ok. 25 lat też nie płacili ale
    mieszkał brat a dom wtedy należał do obojga naszych rodziców. Teraz, po
    śmierci najpierw ojca, potem brata - współwłaścicielami są: ja i nasza
    matka)?

    Ale najważniejsze jest dla mnie:
    Czy to prawda, że prawo tych osób do zamieszkiwania w lokalu wygasło po 3
    miesiącach od śmierci brata?
    Jaka jest podstawa prawna (jeśli chodzi o te 3 miesiące)?

    pzdr

  • 2. Data: 2006-08-23 11:34:29
    Temat: Re: 3-miesięczne prawo do zamieszkiwania
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Doris" <1...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkał brat a dom wtedy należał do obojga naszych rodziców. Teraz, po
    > śmierci najpierw ojca, potem brata - współwłaścicielami są: ja i nasza

    Do konca nie rozumiem. Na jakiej podstawie staliscie sie tylko wy
    wspolwlascicielami? Po smierci ojca, ustawowo dziedzicza (mniejsza o czesci)
    zona zmarlego oraz jego dzieci. W wypadku kiedy jedno z dzieci zmarlo
    wczesniej badz pozniej to dziedzicza wtedy dzieci zmarlego.

    Wiec jesli Twoj ojciec nie zostawil zadnego testamentu to w swietle prawa
    dzieci Twojego zmarlego brata sa rowniez wspolwlascicielami tejze
    nieruchomosci.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-08-23 15:36:46
    Od: "Doris" <1...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...wywalto.pl> napisał w wiadomości

    > Wiec jesli Twoj ojciec nie zostawil zadnego testamentu to w swietle prawa
    > dzieci Twojego zmarlego brata sa rowniez wspolwlascicielami tejze
    > nieruchomosci.

    BTW:
    pozostawił, notarialny - wyłącznie na mnie Sprawa o stw. nab. spadku
    przeciągana była w sądzie przez kryminalną (byli notowani) rodzinę prawie 3
    lata, postanowienie jest prawomocne

    ponawiam więc pytanie:

  • 4. Data: 2006-08-23 21:13:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Doris napisał(a):

    > ponawiam więc pytanie:
    > Czy to prawda, że prawo tych osób do zamieszkiwania w lokalu wygasło po 3
    > miesiącach od śmierci brata?
    > Jaka jest podstawa prawna (jeśli chodzi o te 3 miesiące)?

    O ile mi wiadomo nie jest to prawda. Jesli chcecie sie ich pozbyc czeka
    was kolejna sprawa w sadzie po prostu - innego wyjscia nie ma.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-08-24 04:45:48
    Od: "Doris" <1...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > O ile mi wiadomo nie jest to prawda. Jesli chcecie sie ich pozbyc czeka
    > was kolejna sprawa w sadzie po prostu - innego wyjscia nie ma.

    AFAIK, o tych 3 miesiącach, coś powinno być w Kodeksie Cywilnym ...

  • 6. Data: 2006-08-24 08:15:44
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > starają
    > się o własne mieszkania.
    >
    > Czy mam prawo domagać sie eksmisji tych osób?

    tak

> [...]

    > Ale najważniejsze jest dla mnie:
    > Czy to prawda, że prawo tych osób do zamieszkiwania w lokalu wygasło po 3

    pewno chodzi ci o 923 par 1 kc - jednak prawo mz nie wygaslo bo prawo do
    zamieszkiwania wywodza od wlascicieli.

    Twoj brat, jego zona i dzieci zamieszkiwalu w domu na zasadzie uzyczenia. Po
    smierci brata IMHO nalezy wypowiedziec uzyczenie zonie i dzieciom i wniesc o
    eksmisje.

  • 7. Data: 2006-08-24 10:00:14
    Od: m...@g...com

    Doris wrote:

> [...]
    > pozostawił, notarialny - wyłącznie na mnie Sprawa o stw. nab. spadku
    > przeciągana była w sądzie przez kryminalną (byli notowani) rodzinę prawie

    A czy przypadkiem wobec tego nie należy im się zachowek ? (nie ma związku z
    pytaniem, ale żeby mieć całościowy obraz potencjalnych problemów)

    p. m.

  • 8. Data: 2006-08-24 10:35:43
    Od: "Doris" <1...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A czy przypadkiem wobec tego nie należy im się zachowek ? (nie ma związku
    > pytaniem, ale żeby mieć całościowy obraz potencjalnych problemów)

    sprawa o zachowek jest w sądzie. Do mnie bez pośrednictwa sądu - o zachowek
    nie zwracano się.

    pzdr