  • 1. Data: 2006-08-23 12:21:21
    Temat: Termin naprawy gwarancyjnej.
    Od: "Sławek \(onet\)" <s...@a...onet.pl>

    Witam.

    Jeżeli korzystam z gwarancji w której gwarant nie określił ile ma czasu na
    wykonanie naprawy.... To ile ma czasu?
    Odesłano mnie do KC jednak ten w art. 580 par. 2 "Gwarant jest obowiązany
    wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w >>>odpowiednim<<< terminie i
    dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca
    wskazanego w paragrafie poprzedzającym".

    Odpowiednim - czyli jakim? Reguluje to jakiś przepis?

    Sławek

  • 2. Data: 2006-08-23 14:41:27
    Temat: Re: Termin naprawy gwarancyjnej.
    Od: "JR" <j...@p...gdynia.pl>

    Sławek (onet) rzucił na grupę taką wypowiedź:
> [...]
    > gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w
    > paragrafie poprzedzającym".
    > Odpowiednim - czyli jakim? Reguluje to jakiś przepis?

    Jeśli gwarancja tego nie określa, stosuje się przepisy
    ustawy konsumenckiej, która nakazuje na sprzedawcę
    obowiązek, że do 2 tygodni, musi się ustosunkować do
    reklamacji czyli ją uznać albo nie. Jeśli tego nie zrobi,
    musi uznać roszczenia klienta. Jeśli chodzi o termin, o
    który pytasz, obawiam się że ustawa tego nie precyzuje.

    --
    pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2006-08-23 17:56:11
    Od: "Sławek \(onet\)" <s...@a...onet.pl>

> [...]
    > musi uznać roszczenia klienta. Jeśli chodzi o termin, o
    > który pytasz, obawiam się że ustawa tego nie precyzuje.

    Jednak sprzęt oddałem bezpośrednio do gwaranta, z pominięciem sprzedawcy.

    Sławek

  • 4. Data: 2006-08-23 19:32:24
    Od: "Michael" <s...@a...pl>

    art 577 § 2 kc - jeśli w gwrancji nie zastrzeżono inaczej termnin ten wynosi
    rok, licząc od dnia wydania rzeczy kupującemu

  • 5. Data: 2006-08-23 19:37:33
    Od: "Sławek \(onet\)" <s...@a...onet.pl>

    > art 577 § 2 kc - jeśli w gwrancji nie zastrzeżono inaczej termnin ten
    wynosi
    > rok, licząc od dnia wydania rzeczy kupującemu

    Mnie chodzi o cos zupełnie innego. Ile czasu ma gwarant na naprawę
    gwarancyjna, a nie ile trwa gwarancja (to akurat określił 36miesięcy).

    Wydaje mi się, że popełniłem błąd nie korzystając z ustawy konsumenckiej.
    Duży sprzedawca MediaMArkt nie powinno być problemu z wymianą uszkodzonej
    rzeczy.

    Sławek

  • 6. Data: 2006-08-23 22:23:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.08.2006 JR <j...@p...gdynia.pl> napisał/a:
    > Sławek (onet) rzucił na grupę taką wypowiedź:
    > Jeśli gwarancja tego nie określa, stosuje się przepisy
    > ustawy konsumenckiej, która nakazuje na sprzedawcę

    Nie jest to prawdą, pomijając już fakt, że nie wiesz czy Twój rozmówca
    jest w ogóle konsumentem.

    Jeśli nie ma takiego terminu podanego w gwarancji to go nie ma i już i
    gwarant może przeciągać sobie naprawę dość długo.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-08-23 22:25:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.08.2006 Michael <s...@a...pl> napisał/a:
    > art 577 § 2 kc - jeśli w gwrancji nie zastrzeżono inaczej termnin ten wynosi
    > rok, licząc od dnia wydania rzeczy kupującemu

    Te przepisy mają zastosowanie wyłącznie przy sprzedaży niekonsumenckiej
    (pomijając już, że nie na temat)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-08-23 22:31:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.08.2006 Sławek (onet) <s...@a...onet.pl> napisał/a:
    > Wydaje mi się, że popełniłem błąd nie korzystając z ustawy konsumenckiej.
    > Duży sprzedawca MediaMArkt nie powinno być problemu z wymianą uszkodzonej
    > rzeczy.

    Owszem, jeśli jesteś konsumentem (zakupiłeś coś dla prywatnego użytku jako
    osoba prywatna) to w przypadku gdy w gwarancji nie ma podanych istotnych
    terminów zawsze lepiej skorzystać z "niezgodności z umową". Tam masz
    przynajmniej jeden termin - wymieniony 14'to dniowy, a z informacji
    zbliżonych do Federacji Konsumentów wynika, że czas naprawy zdefiniowany
    ustawowo równiez jako "odpowiedni" nie powinien w praktyce przekraczać 2-3
    tygodni (też zalezy co się popsuło).

    Ponadto dość istotne jest ile upłyneło czasu od momentu zakupu. Jeśli
    więcej niż 6 miesięcy to sprawy się komplikują.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2006-08-24 05:45:08
    Od: "Sławek \(onet\)" <s...@a...onet.pl>

    > Ponadto dość istotne jest ile upłyneło czasu od momentu zakupu. Jeśli
    > więcej niż 6 miesięcy to sprawy się komplikują.

    Heh... od zakupu nie minął nawet miesiąc.... :-)

    Sławek